+ 2
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: livet är inte bara mat! Jag hoppas att du får något gott att dricka till!
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Jaha ni idag har Lilla farbrorn varit på besök på Ikea med frugan!! Hon stortrivs, jag provar o skynda på men...... de går inte så bra de har inhandlat en ny säng som för en gångs skull gick fort o bra att sätta ihop men man åker ju inte dit frivilligt men hon lovade att bjuda på middag på restaurang nån dag och de duger som tröst!!
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
TIK_TIK: jag gillar 94 men vafan är ett kontrakt värt egentligen?
Jag hoppas att man kommer vara öppen från klubben och gå ut med vad man fick i ersättning. Hoppa verkligen inte man säljer sig kort här.
Jag hoppas att man kommer vara öppen från klubben och gå ut med vad man fick i ersättning. Hoppa verkligen inte man säljer sig kort här.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
TD: Ja det vet jag men idag åker de väl Mercedes eller nåt annat Landrins tillhandahåller.
Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or: nu var det inte facit det handlade om utan hur man säljer in nyförvärv med meriter
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: bilbolaget har blivit en jättekoncern finns från Uppsala till Timrå med kontor i Gävle var grundat en gång i Sundsvall
Sv: Silly Season 2026-27
Hank: Haha Modano har jag faktiskt jobbat med men inte i taxibranschen utan på Skogaholms bageri på 80-talet.
Jag har bara grymma 2018/19 vibes....
Jag har bara grymma 2018/19 vibes....
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Härligt med olika åsikter. Men alltså, vad har hänt? Blev det soyakorv på nyår? Blivit partner med Modano i taxibranschen? Visst, vi känns inte jättesexiga detta år på förhand, men det finns fler som känns så på förhud
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Hardegård är mätt och belåten. Nöjd med att glida runt som "hockeystjärna" och frottera sig tillsammans med svärfar.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Hur många av hans 19 kom innan skadan? Det var ju en helt annan Hardegård från november och framåt eller när det nu var han kom tillbaka.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: 41 nhl-matcher, 104 ahl-matcher, draft 5:a: finländske backen
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kör en repris: Frågor att ta med för er som kommer att närvara på årsmötet:
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
Har vi avsatt pengar ur lönebudgeten till innestående sign off-bonusar? Om inte; har nuvarande trupp svalt hela budgeten, som enligt rapporterna ska ha varit densamma som ifjol, eller finns det pengar över till ev. värvningar under säsongen?
Tack på förhand.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: För de andra klubbarna räcker det med ett par NHL-matcher för att klassas som stjärnvärvning.....
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: 17 NHL-matcher = stjärnvärvning. Skulle tro att det räcker med så lite som 4 NHL-matcher för att betraktas som stjärnvärvning.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Nej han är ingen offensiv dynamo, men gjorde 19 poäng. Han kan gott vara på blå i 2:a PP, så får en sån som Barkemo växa in i det i lugn och ro. Freij lär ta över 1:a PP-platsen från match 1.
+ 1
Så blev det.
Lilja och MPS var kanske mina kort som lämnar men dom verkar ju båda bli kvar
Det kan ju fortfarande hända grejer men mm
Lilja hade väl 8 omgångar där han faktiskt var nyttig för helheten men utan att vara oersättlig
Hans fysiknivå verkar inte ha imponerat heller om man lyssnat på dom som mäter och bygger träning
MPS uppfattade jag verkligen som slut.
Lyckas man bygga upp Lilja kanske det kan bli lite jämnare eller lite färre matcher han är ombytt till nästa år under Gathens ledning.
Kring MPS hoppas jag bara inte det blir ännu sämre utan att han kommer igen men åldern talar ju inte direkt för några större steg i utvecklingen.
Annars kan man ju drömma om att Hållander släpper kriget för NHL och lever ett gott liv med SHL mått mätt här i Sverige med familjen och släkten, utvecklas till en kulturbärare för Timrå nu när Bojjan inte kommer synas mer i uniformen.
Drömmar är ju iaf gratis!
Jag landar någonstans mellan Nomaden och er som ändå längtar till att få se Gardiner skjuta i krysset efter fina passningar av Kniven Otto
Känns inte så jäkla spännande inför i år.
Men i de lugnaste vattnen.
Lundmarks uttalande om att hans målsättning är att vara ett helvete för sina motståndare tycker jag kittlar lite för det är han jävigt bra på! Fysiskt stark och med bra fart. Ett leende som inte kan annat än att trycka på motståndares knappar hur ärligt det än är
Kombinerar han det med att skjuta högt så gör han allt jag förväntar mig.
Dom som påtalat att Walli inte har speluppfattning i nivå med Hartmann håller jag med. Däremot är han snabbare och betydligt mer fysisk en sak han har gemensamt med Hartmann är enligt min uppfattning ändå att inställningen syns tydligt i deras spel. Varken Sebastian eller Erik kommer undan med att göra en dag på jobbet tillställningar. Det syns direkt att dom inte brinner och blir anonyma som fan.
Så jag ser nog ändå Gath som en av de viktgast värvningarna inför nästa säsong.
Lyckas han hitta spel som materialet vi har klarar av och lyckas han etablera ett krav på killarna som dom vill möta så ska vi fan inte bli överkörda nästa år iaf