Apropå nånting...
« Föregående · 2521179 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Någon som vet vart och om man kan se J 20 idag? Är det bara stats swehockey som gäller?
Sv: Apropå nånting...
{297}:
Timrå och MoDo ska inte mötas i HA. Då blir det mer som Timrå och Sundsvall för typ 25 år sedan. Det vill man inte så gärna ha tillbaka. Den närmaste framtiden får utvisa huruvida det blir till hösten och i bästa fall hittar vi tillbaka till derbystämningen från förr. Tror att hela Ö-vik längtar efter den.
Timrå och MoDo ska inte mötas i HA. Då blir det mer som Timrå och Sundsvall för typ 25 år sedan. Det vill man inte så gärna ha tillbaka. Den närmaste framtiden får utvisa huruvida det blir till hösten och i bästa fall hittar vi tillbaka till derbystämningen från förr. Tror att hela Ö-vik längtar efter den.
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:
Hoppas att det blir MoDo i så fall. Unnar dem det. Löven är ena trista hockeymördare. Håller med folket i Ö-vik om det. Ser gärna MoDo vs DIF i HA-finalen.
Hoppas att det blir MoDo i så fall. Unnar dem det. Löven är ena trista hockeymördare. Håller med folket i Ö-vik om det. Ser gärna MoDo vs DIF i HA-finalen.
Sv: Apropå nånting...
Modano: det bästa är att DIF åker mot Löven och vi får en ren Norrlands final, dels kanske det borde vara Lövens tur iom den inställda coronasäsongen då de förmodligen vunnit mot Modo och senare även Oink sen mötte dom ett övermäktigt Timrå och Håve (otur) men slår dom DIF är vägen öppen likaså för Modo. Går DIF upp tror jag det blir sämre för oss för dom kan bli ett NHL lag direkt medans både Löven och Modo måste genomgå både första+andra svåra säsongen innan dom blir att räkna med. Andra säsongen hade vi hemvändandarna annars vete fan hur det gått ;)
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{297}: Tycker tiden i HA och mötena mot Modo visat att det är mycket känslor. Jonte har ju uttryckt hur gärna han slår och "hatar" Modo.
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: övik idag och övik för 16 år sedan (var väl då dom vann guld och den negativa spiralen påbörjades) är två väsensskilda varelser. Jag tror den där ”derbybesten” är död och begraven men jag har gärna fel. För mig spelar det inte så stor roll om dom på bortastå har vitröda tröjor eller gröngula, så länge det inte ekar tomt som när vi spelar mot Örebro.
Jag tror Timrå - Modo är närmare SAIK - löven och att Modo - löven numera är det Timrå - Modo en gång var. Jag kanske har dåligt minne men jag tycker inte våra möten med Modo i allsvenskan ens kom i närheten av stämningen som rådde för 16 år sedan. Aldrig ens nära.
Jag tror Timrå - Modo är närmare SAIK - löven och att Modo - löven numera är det Timrå - Modo en gång var. Jag kanske har dåligt minne men jag tycker inte våra möten med Modo i allsvenskan ens kom i närheten av stämningen som rådde för 16 år sedan. Aldrig ens nära.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Säkert. Men det skulle ju inte skada om det dröjde nått år till. För Dif alltså.
För min del får gärna Löven eller Modo gå upp. Mest för att dom inte är dif och för att dom lär ha större svårighet att etablera sig snabbt.
För min del får gärna Löven eller Modo gå upp. Mest för att dom inte är dif och för att dom lär ha större svårighet att etablera sig snabbt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Modano:
Uttåget från vad? Man stannar ju åtminstone kvar i serien vid en eventuell förlust i finalen. Sedan lär det väl bli ett gäng skrovmål oavsett vilket.
Uttåget från vad? Man stannar ju åtminstone kvar i serien vid en eventuell förlust i finalen. Sedan lär det väl bli ett gäng skrovmål oavsett vilket.
Sv: Apropå nånting...
{297}:
Har inte varit i Y-län på många år och har därför ingen aning, men har svårt att tänka mig att hockeyintresset i Ö-vik skulle vara annat än på topp om MoDo åter tar klivet in i ”finrummet”. Finns väl just inget annat som kan samla den staden på samma sätt som MoDo. Precis som i betydligt mindre Timrå. Umeå har ju så mycket annat att erbjuda vid sidan av hockeyn som dessutom har varit på dekis i mer än 20 års tid (därav den hunger som du talar om i och för sig).
DIF är jag helt neutral till. De lär komma tillbaka förr eller senare. Spelar egentligen ingen roll när det sker.
Har inte varit i Y-län på många år och har därför ingen aning, men har svårt att tänka mig att hockeyintresset i Ö-vik skulle vara annat än på topp om MoDo åter tar klivet in i ”finrummet”. Finns väl just inget annat som kan samla den staden på samma sätt som MoDo. Precis som i betydligt mindre Timrå. Umeå har ju så mycket annat att erbjuda vid sidan av hockeyn som dessutom har varit på dekis i mer än 20 års tid (därav den hunger som du talar om i och för sig).
DIF är jag helt neutral till. De lär komma tillbaka förr eller senare. Spelar egentligen ingen roll när det sker.
Sv: Apropå nånting...
{297}: Vinner Djurgården så leker de sig tillbaka till SHL det som kan rädda mjuka Modo är att Löven Vinner. Annars en promenad seger 4-1 max 4-2 till Djurgården blir 5 skrovmål minst för Karlin efter uttåget 🍔🍔🍔🍔🍔
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: jag kan ha helt fel men jag tycker det verkar som att hockeyintresset i övik har dalat kopiöst mycket senaste säsongerna. Nu har dom bättre snitt än i fjol men för tre säsonger sedan var ju Modo nära att behöva kvala mot ettan. Jag tror det har satt sina spår hos marginalpubliken. Min tes är att löven också har ett bra bortafölje som känns något hungrigare på spel i SHL och att dom skulle dra ungefär lika mycket publik. Kanske att derbyna skulle kunna vakna till liv men jag är skeptisk. När vi spelade derbyn mot Modo fanns inte ens Bottniabanan. Idag går den raka vägen förbi övik, som i mångt och mycket är på dekis, hela vägen till Umeå. Går väl ungefär lika snabbt att ta tåget till umeå som det gjorde tidigare att ta bussen till övik men skillnaden är att man kan sänka några kalla i en soffa i bistron istället för en byxvarm pripps på en buss. Det går så klart ännu snabbare att ta tåget till övik men det är ju en stad man helst passerar utan stopp.
Dom jag absolut inte vill ha upp är DIF av den enkla anledningen att dom skulle kunna peta ner oss på hackordningen i SHL ganska snabbt. Det tror jag inte löven eller Modo gör på samma sätt.
Dom jag absolut inte vill ha upp är DIF av den enkla anledningen att dom skulle kunna peta ner oss på hackordningen i SHL ganska snabbt. Det tror jag inte löven eller Modo gör på samma sätt.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{297}:
Ja, det var i en annan tid då vi var mer eller mindre jämspelta och båda lagen var på topp. Men det är väl inte omöjligt att det kan bli så igen? Tror i vilket fall som helst att vi tillsammans skulle fylla arenorna vid eventuella derbyn i höst. Hockeyfebern i Timrå är ju redan grym i och med årets succésäsong och Ö-vik måste ju brinna av iver efter många år av utanförskap. Du vill väl också ha tillbaka dessa derbyn eller minns jag dig fel?
Ja, det var i en annan tid då vi var mer eller mindre jämspelta och båda lagen var på topp. Men det är väl inte omöjligt att det kan bli så igen? Tror i vilket fall som helst att vi tillsammans skulle fylla arenorna vid eventuella derbyn i höst. Hockeyfebern i Timrå är ju redan grym i och med årets succésäsong och Ö-vik måste ju brinna av iver efter många år av utanförskap. Du vill väl också ha tillbaka dessa derbyn eller minns jag dig fel?
Sv: Apropå nånting...
{297}: Rätt säker på att skarpa derbyn skulle fylla både SCA och Hägglunds
+ 5
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Samtidigt var ju dom där derbyna i en annan tid. Skulle det bli samma sak om Modo gick upp igen? Kanske. Men fyller dom verkligen bortastå i SCA-arena i omgång 12 när dom inte ens fyller sin hemmarink i slutspelet? Jag är tveksam.
Sv: Apropå nånting...
Verkligen en helt perfekt hockeykväll. Hoppas nu att denna serie går till sju matcher. DIF får gärna ta hem den, så att Löven kan ta semester. Sedan önskar jag ett utvilat MoDo lycka till i finalen. Vill gärna ha tillbaka våra klassiska derbyn mot dem kommande säsong.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Du har rätt vonDöbeln! Brukar ibland funka att själv svara till någon i önskad tråd.
Gissar att de flesta bara väljer "(Snabbt)" utan att läsa rubriken, det är i alla fall så jag brukar göra.
Gissar att de flesta bara väljer "(Snabbt)" utan att läsa rubriken, det är i alla fall så jag brukar göra.
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Exakt, kommer aldrig glömma säsongen 20/21 där tappade jag respekten för det här mördargänget, kan de inte vinna går de ut för och skada, det är sen gammalt..
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tikarn97: ja fy fan vad äckliga Hutchings, Weigel och Co är. Det där grisgänget ska fan inte möta oss nästa säsong
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Meduza: Tyvärr tror jag religionen är rätt inaktiv, framförallt när mycket av de heliga texterna utgår från E On-arena, som man ser här nedan 😅 Ska se om jag kan förnya testamentet lite och starta upp rörelsen igen 😏
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9908}: Ja jävlar! Nu blev jag fan i mig frälst, inbiten atteist som jag är (var). Hur ansluter man!?😀
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Hittade ett drygt 20 år gammalt skolarbete där man skulle beskriva egen påhittad religion. Rätt rolig läsning ändå! (Obs står inte bakom våld mot Modoiter).
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Örebronx:
"inte för att sabba partyt här men Örebro hade väl inte ett enda pp uppe i Skellefteå? Och hur många hade man hemma i Behrn Arena senast? Ett? Ingen superavkastning för oss direkt.
"
Hopptacklingen på Pudas, missade du den? Oavsett, vad är det som gör att du försöker flytta fokus från den händelsen?
Det är fördelaktigt att komma undan boxplay.
"inte för att sabba partyt här men Örebro hade väl inte ett enda pp uppe i Skellefteå? Och hur många hade man hemma i Behrn Arena senast? Ett? Ingen superavkastning för oss direkt.
"
Hopptacklingen på Pudas, missade du den? Oavsett, vad är det som gör att du försöker flytta fokus från den händelsen?
Det är fördelaktigt att komma undan boxplay.
Sv: Apropå nånting...
josha840:
Spelar man i Leksand behöver man inte gå i skolan då är man fullblodsproffs 😎
Skämt åsido fattar vad du menar och du har rätt såklart
Spelar man i Leksand behöver man inte gå i skolan då är man fullblodsproffs 😎
Skämt åsido fattar vad du menar och du har rätt såklart
Sv: Apropå nånting...
misak: Jo jag har koll på upplägget, det är inte det jag var undrande om men varför just Nyköping som ort. Sedan är det väl skitsamma egentligen men ändå.
Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Alla semifinaler och finaler spelas där.www.swehockey.se/toppnyheter/sm-slutspel-foer-j20-j18-och-u16-arrangeras-i-nykoeping-6-10-april/
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Jo blev också paff när jag hörde det där, underligt. Varför just Nyköping ?
Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Jag gissar att dom kör alla matcher på samma ort för att man ska kunna riva av semi och final/placeringsmatch på en helg. Grabbarna går ju i skola på veckorna.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:
Varför spelas semifinalerna i Nyköping?
Vad är det jag har missat?
Borde jag ha skärmskudde på mig? 😂😂😂
Varför spelas semifinalerna i Nyköping?
Vad är det jag har missat?
Borde jag ha skärmskudde på mig? 😂😂😂
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: inte för att sabba partyt här men Örebro hade väl inte ett enda pp uppe i Skellefteå? Och hur många hade man hemma i Behrn Arena senast? Ett? Ingen superavkastning för oss direkt. Vi får ta tag i detta med gnällande/mutande till nästa match uppe i Skellet.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Säkert gammal skåpmat för er men Anton Strålman är enligt expressens sillyrum (länk/betalvägg) aktuell för hemflytt. Ryktas dock til Hiv enligt dem.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9908}:
"-Kommer regelboken i Bhehrn arena magiskt börja appliceras på bägge lagen? Eller fortsätter den förfördela hemmalaget?"
Förfördela betyder behandla orättvist eller kränkande.
Jag är av den bestämda åsikten att "regelboken" förfördelat bortalagen.
Hopptacklingen på Pudas? Hur kunde den missas? Skyll på att höga klubbor går snabbt, men hopptacklingar i huvudet?!
Avgå alla!
"-Kommer regelboken i Bhehrn arena magiskt börja appliceras på bägge lagen? Eller fortsätter den förfördela hemmalaget?"
Förfördela betyder behandla orättvist eller kränkande.
Jag är av den bestämda åsikten att "regelboken" förfördelat bortalagen.
Hopptacklingen på Pudas? Hur kunde den missas? Skyll på att höga klubbor går snabbt, men hopptacklingar i huvudet?!
Avgå alla!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ja, Leksands J-20 är kraftigt förstärkt av ngt A-lags spelare som Bichel tex.
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Känns som att vi kanske bör avvakta resultatet i semin mot Leksand innan det börjas spekulera i hur vi ska förvalta J20 guldet. Detta är samma sorts jävla jinx som när vi började planera vilka resultat som krävdes för att vi skulle få Frölunda i semin.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Vad kommer att påverkas om j20 vinner guld? Kan man locka hit fler och större talanger längre fram? Får man in mer pengar för att bredda ut och utveckla organisationen?
Att man blir korad som Sveriges bästa juniorer vet vi ju redan och det är bara positivt med det, men hur mycket?
Att man blir korad som Sveriges bästa juniorer vet vi ju redan och det är bara positivt med det, men hur mycket?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Fast vänta nu; Örebro klart för Final redan nu?!
Vill minnas att Örebro gick upp till 2-0 i matcher i en slutspelsserie alldeles nyligen, för att sedan tappa iväg den till en sjunde avgörande match.
Så det är ju långt ifrån klart. Än har Örebro tid att fukka upp det här. Och jag skulle tro att Skellefteå skoningslöst kommer att äta hela handjäveln om Örebro ger dom lillfingret. Näe, jag tror att Skellefteå spelar Final om dom vinner nästa match.
Vill minnas att Örebro gick upp till 2-0 i matcher i en slutspelsserie alldeles nyligen, för att sedan tappa iväg den till en sjunde avgörande match.
Så det är ju långt ifrån klart. Än har Örebro tid att fukka upp det här. Och jag skulle tro att Skellefteå skoningslöst kommer att äta hela handjäveln om Örebro ger dom lillfingret. Näe, jag tror att Skellefteå spelar Final om dom vinner nästa match.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Det är tydligt att Skellefteå på varenda jävla position är bättre än Örebro.
Men.
Örebro spelar konsekvent som en maskin.
Skellefteå saknar ödmjukhet inför uppgiften.
Har ingen i Skellefteå kollat på Örebro?
Dom kommer stenhårt i forecheck.
Inte lite hårt utan aphårt!
Backarna i Skellefteå är skickligare än Timrås sånär som på kanske 2 i Timrå som klarade pressen.
Skellefteå hjälper sina backar lika bra som vi gjorde.
Inte så bra.
Och Skellefteås backar gör inte mycket för att undvika att bli fastcheckade.
Utöver detta så är det fysiken.
Om du inte kan ta kampen mot Örebro fysiskt en mot en så måste passningstempo och skridskoåkningen upp.
Det klarar Skellefteå men jag upplever det som om dom isst åker och är lite småtjuriga.
NE får ut max av sitt lag, respekt!
Jag äcklas av det men Örebro kommer krossa Skellefteå om dom inte tar på sig gruvarbetare mentaliteten och spelar ut!
Nonchalant att ge Örebro så mycket gratis.
Men.
Örebro spelar konsekvent som en maskin.
Skellefteå saknar ödmjukhet inför uppgiften.
Har ingen i Skellefteå kollat på Örebro?
Dom kommer stenhårt i forecheck.
Inte lite hårt utan aphårt!
Backarna i Skellefteå är skickligare än Timrås sånär som på kanske 2 i Timrå som klarade pressen.
Skellefteå hjälper sina backar lika bra som vi gjorde.
Inte så bra.
Och Skellefteås backar gör inte mycket för att undvika att bli fastcheckade.
Utöver detta så är det fysiken.
Om du inte kan ta kampen mot Örebro fysiskt en mot en så måste passningstempo och skridskoåkningen upp.
Det klarar Skellefteå men jag upplever det som om dom isst åker och är lite småtjuriga.
NE får ut max av sitt lag, respekt!
Jag äcklas av det men Örebro kommer krossa Skellefteå om dom inte tar på sig gruvarbetare mentaliteten och spelar ut!
Nonchalant att ge Örebro så mycket gratis.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Synct: Haha, ja jag har börjat revidera mig kring Bernhardt med. Vill nog se vad han kan uträtta i Timrå ändå trots allt. 😅
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Öreplast mot Plastsjö i final? Känner hur det spritter i hockeyintresset redan nu. Frågorna är så många.
-30 ynka mil mellan städerna. Lyckas något av lagen vaska ihop ett finalbortafölje åtminstone större än en skolklass?
-Klappor mot ”He e vi som é öje-bjo”, vad blir mäktigast?
-Kommer Vida arena äntligen vara utsålt?
-1997 mot 1990, vilken klubbs gedigna historia ska sporra andra mindre klubbar att det GÅR att lyckas på parodisk kort historia, utan ekonomisk doping och sånt.
-Kommer regelboken i Bhehrn arena magiskt börja appliceras på bägge lagen? Eller fortsätter den förfördela hemmalaget?
-Emil Larsson mot Ludvig Nilsson. Vem faller lättast?
-Larmi mot Enroth, vem kan fladdra bort flest puckar med häl+röv?
-Boxer-Robert mot Carrot Top. Kommer någon yppa en enda hetlevrad känsla, eller blir det SM i monotona analyser?
-Och framförallt: Vilka färgsprakande ställ kommer vi få se på respektive hemmaplan? Kör Öreplast vidare med sina omotiverade ”höhö den här färgen kör vi för det är lite coolt”-svarta ställ, eller återgår de till något som iaf har någon bäring: Rött?
Plastsjö? Blått/orange/grönt/svart?
Ni ser ju. Bara att ladda för en final att minnas!
-30 ynka mil mellan städerna. Lyckas något av lagen vaska ihop ett finalbortafölje åtminstone större än en skolklass?
-Klappor mot ”He e vi som é öje-bjo”, vad blir mäktigast?
-Kommer Vida arena äntligen vara utsålt?
-1997 mot 1990, vilken klubbs gedigna historia ska sporra andra mindre klubbar att det GÅR att lyckas på parodisk kort historia, utan ekonomisk doping och sånt.
-Kommer regelboken i Bhehrn arena magiskt börja appliceras på bägge lagen? Eller fortsätter den förfördela hemmalaget?
-Emil Larsson mot Ludvig Nilsson. Vem faller lättast?
-Larmi mot Enroth, vem kan fladdra bort flest puckar med häl+röv?
-Boxer-Robert mot Carrot Top. Kommer någon yppa en enda hetlevrad känsla, eller blir det SM i monotona analyser?
-Och framförallt: Vilka färgsprakande ställ kommer vi få se på respektive hemmaplan? Kör Öreplast vidare med sina omotiverade ”höhö den här färgen kör vi för det är lite coolt”-svarta ställ, eller återgår de till något som iaf har någon bäring: Rött?
Plastsjö? Blått/orange/grönt/svart?
Ni ser ju. Bara att ladda för en final att minnas!
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: "Fyfan vad Öret slänger sig fortfarande"
Det hade väll varit en sak om de bara slängde sig, men det är ju minst en charging per match därutöver.
Tänk att vi vid två olika tillfällen i den där hallen blivit rånade på 2 + 2 för high sticking, är det dålig belysning?
Känns jävligt märkligt att Örebro får Powerplay och AIK går helt lottlösa samtidigt som det här inne ofta skrivs att storlagen får fördelar. AIK har ju trots allt varit SHLs maktfaktor sedan FBKs epok tog slut vid 2011.
Det hade väll varit en sak om de bara slängde sig, men det är ju minst en charging per match därutöver.
Tänk att vi vid två olika tillfällen i den där hallen blivit rånade på 2 + 2 för high sticking, är det dålig belysning?
Känns jävligt märkligt att Örebro får Powerplay och AIK går helt lottlösa samtidigt som det här inne ofta skrivs att storlagen får fördelar. AIK har ju trots allt varit SHLs maktfaktor sedan FBKs epok tog slut vid 2011.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Bernhardt spelar som om han ångrar sitt kontrakt med timrå, hans presentation hittills i slutspelet är foppanivå.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Arbetslösheten i Skellefteå är faktiskt bara 3,8% i Örebro ligger den på 7,2% Den troliga förklaringen till skillnaden är enligt SCB att Örebro är en riktig skitstad där innevånarna tror att ett djupt drogberoende är att likställa med en heltidssyssla men så är alltså inte fallet ur ett arbetsmarknadsperspektiv.
+ 6
« Föregående · 2521179 · Nästa »

