1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614992 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Så är det, vi är två i det ämnet.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Man undrar ju lite när Växjös excellenta ungdomsverksamhet ska börja fira sina triumfer på allvar?

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Dom har haft total dominans i hela andra, om dom inte skulle ha fått in några mål så hade man undrat om de är Timrå man kollar på

Sv: Apropå nånting...
Typiskt växjö . 2 snabba när dom ligger skrynkligt till

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Känns som Iceman jinxade sitt lag nyss. Odisciplinerat.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Det går fort i hockey.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Där brast det lite till 2-2

Och där brast det lite mer ta en utvisning när de blir icing

Sv: Apropå nånting...
Disciplin SAIK, disciplin!

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Dålig disciplin på att fixa avblåsningar i egen zon. Växjö är väldigt skickliga på att hålla i motståndarnas klubbor utan att använda händerna.
Det behöver vi bli bättre på.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jo. Vi spelar mor Sveriges mest disciplinerad lag. Där är vi tyvärr bara tvåa.

Sv: Apropå nånting...
Iceman99: Aah..jag fattar 👍

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Han vill ge oss den sista pusselbiten fram till SM-guldet.

Fast där brast det lite i disciplinen -1-2.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: jag vill givetvis att det ska gå bra för er nästa säsong.

Sv: Apropå nånting...
Iceman99: Men varför är du här och vill tala om det för oss?

Sv: Apropå nånting...
Iceman99:

Ni är mästerliga på den disciplinen. Det syns idag bland annat. Önskar er lycka till i finalspelet.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Disciplin är grunden för att vinna matcher grabbar.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Disciplinerat att hålla sig hemma och inte utsätta sig för några onödiga risker.

Sv: Apropå nånting...
Iceman99: Disciplin? Att inte fylla hallen i en SM-final?

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Disciplin är det, kanske nått ni borde fundera på.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Åfan.

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall:

Undrar om inte Möller får en staty i Skellefteå snart ;)

Snacka om att pricka in formen i rätt tid. såhär har det sett ut i alla slutspel.

Sjukt vad bra han är.

Sv: Apropå nånting...
plast lego - saik 0-2

Sv: Apropå nånting...
0-2 SAIK!

Sv: Apropå nånting...
0-2 SAIK

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Målen som räknas. Sedär, 0-2.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Du måste vara dum på riktigt.
Växjö har juh varit det bättre laget hittills.

Sv: Apropå nånting...
dom heter ju växjö..sjung de i stället
tänk om timrå klacken skulle sjunga
framåt t i k t i k...skulle va tramsigt

Sv: Apropå nånting...
Andersson: 0-1 She left you.

Sv: Apropå nånting...
SAIK 0-1

Sv: Apropå nånting...
Lagt 500 på att Ske vinner med 4-1 mot VLH
och 500 på att DIF vinner med 4-1 mot Modo.

Sv: Apropå nånting...
Andersson:

Man måste väl framåt för att göra minst ett eller två mål i alla fall.

Särskilt nu - 0-1!

Sv: Apropå nånting...
14 minuter, 5 skott på mål. Tomma stolar på läktaren..
Fantastisk final!

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Håller med . Hela slutspelet har dom backat hem å vunnit med 1-0 eller 2-1 . Vad ska dom framåt nu för ?

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall:

Vad är det för töntigt med det?

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Dom verkar bara ha 2 ramsor

Sv: Apropå nånting...
framåt VLH sjunger dom så?
töntigt

Sv: Apropå nånting...
{9908}: SMÅLAND dricker inget under 50%

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Även lilla farbrorn gillar Explorer men gin den är att rekommendera är riktigt bra för de priset duger enligt min kompis på Dahlwinnie (en pub o restaurang i Östersund) han har minst 10 sm guld i drinkar!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿

Sv: Apropå nånting...
Någon som sett Fimpens Resa när han är i Zug och hälsar på?
Här är Del1 och Del2 för den som missat!
Där kan man snacka om fin arena, lyxig träningsanläggning, ja det mesta där är helt sinnessjukt.
Anton Lander nämns i del 2.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Hahahaha

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Haha ja jag såg den på twitter igår kväll!! :D
klockrent! Om inte mitt minne sviker så har jag för mig att den affären brukar göra sånt där inför finalspelet :D

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: En sak till skulle vilja se en elr två som även modano vill ha som e riktiga elakingar framför mål och som inte backar för djävulen 👿👿 jag tar hellre en tvåa än ett mål i röven dom ska helt enkelt ta bort varenda jävel som provar o parkera framför JJ elr Juel elr hur Modano???🤗🤗🇺🇿

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Apropå skön, ICA Kvantum Skellefteå vann nyss mitt hjärta iaf 😂
Uppladdat:

500x0-0e085e0b-4234-417e-b858-8141809931cb.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Ang. Näkyvä. Om han blir kvar i SHL (det lutar väl åt Schweiz eller Tyskland enl. rykten) så kommer han bli en klar förstärkning vilket lag han än går till. Offensivt är han riktigt vass och skjuter som en häst sparkar. Han är bra defensivt också, med ett tungt fysiskt spel, men ligger hela tiden på gränsen till vad som är ok. Jag antar att det är detta som gör att klubben vill satsa på nån annan, de ibland något onödiga utvisningarna t.ex. men i mitt tycke är han en av SHL's bästa backar och väldigt underskattad.

Tror det skulle va en riktig dundervärvning för er, där han skulle förstärka er offensiv kraftigt med sina spetskvaliteér, men han är samtidigt 33 år och vill ha ett långtidskontrakt samt säkert en relativt hög lön enl. uppgift. Värd det enligt mig, inte värd det enligt ÖHK..

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Hahahaha va skön du är :D

Sv: Apropå nånting...
sargad: Kvalet till HS?
-I nästa rond möts MODANO och SMÅLAND. Diskussionsämne är att Explorer vodka har konsumerats av både Yared Hagos och Jeremy Boyce, samt vad denna dryck kan ha haft för inverkan på deras spelsätt. KLARAFÄRDIGAKÖR!

(Förlåt.)

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Visas kvalet till HS på någon större "plattform"? Annars förlorar nog inte SHL-finalen så många tittare på grund av det.
Det är väl heller inga klassiska publiklag i kvar i kvalet till HS? Ja, Troja då kanske om man tänjer på begreppet klassiskt storlag.

Däremot tror jag vårsol drar +99 procent av folket från en SHL-final utan nerv och utan profiler/"rubrikstjärnor".

Sv: Apropå nånting...
Naivt av SHL att lägga finalen överlappande med kvalet till HA.

Alla tittare droppar av mitt i andra perioden

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Ja de ses väl inte som favoriter just nu, men samtidigt så undrar jag om de inte kommit igång lite nu igen precis som i höstas. Djurgården har ju också lite klent med målvakter i sin line-up just nu. Finns en del variabler som talar för båda lagen, men Djurgården har väl mest vind i seglen för tillfället.

Själv tror jag serien åtminstone går till 6 matcher.

Sv: Apropå nånting...
Måste bara flika in att jag inte riktigt förstår modoiternas rätt utbredda förhoppningar inför finalspelet.
Jag skulle bli mycket förvånad om dem lyckas knipa mer än en match mot Djurgården.

« · 2524535 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer