Apropå nånting...
« Föregående · 2531026 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: man är väl förmodligen gravt enögd i frågan men jag minns vårt kval mot Karlskrona som betydligt mer välspelad än nuvarande (allsvenska) final. Å andra sidan var ju vår final mot löven betydligt öppnare, speciellt runt lövens kasse 😅. Sen tycker vissa att löven hade haft en större chans mot Modo än mot DIF, jag vette fan. Modo har fått ihop spelet på ett bra sätt och verkligen toppat formen. Det mesta studsar också i deras väg men så brukar det bli när man jobbar hårdare än motståndarna.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: tror i ärlighetens namn att den enda gång som SM-finalen är mer spännande än HA-finalen är om man är i den själv.
Anledningen att slutspelen för uppflytt/matcher för nedflytt är mer intressant är att de matcherna har en så mycket större betydelse än SM-finalen.
Imorgon vaknar Växjö upp och säger "Jaha, nu då?"
I Nybro och (förhoppningsvis) i Örnsköldsvik så går man igång på alla cylindrar på ett helt annat sätt.
Anledningen att slutspelen för uppflytt/matcher för nedflytt är mer intressant är att de matcherna har en så mycket större betydelse än SM-finalen.
Imorgon vaknar Växjö upp och säger "Jaha, nu då?"
I Nybro och (förhoppningsvis) i Örnsköldsvik så går man igång på alla cylindrar på ett helt annat sätt.
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: äsch, varför underhållning när man kan få hjärtattacks-hockey och 8 mål i en tredjeperiod. ;)
+ 6
Sv: Apropå nånting...
{9233}: Ni får ursäkta, men Löven vs DIF var i min bok den mest underhållande slutspelserien. HA och SHL inräknat. Den hade lite av allt.
Meeen nu håller jag tunmarna för att ni tar er upp.
Jag måste säga att SHL varit lite slätstruken och man har saknat den riktiga hettan i för något motstånd egentligen.
Modo är en rival och det kommer vara fullsatta läktare i alla möten. Vi har många i laget som också vet vad derbyna betyder.
Välkomna upp så skall ni få lite lektion i sporten Ishockey. 😎
Meeen nu håller jag tunmarna för att ni tar er upp.
Jag måste säga att SHL varit lite slätstruken och man har saknat den riktiga hettan i för något motstånd egentligen.
Modo är en rival och det kommer vara fullsatta läktare i alla möten. Vi har många i laget som också vet vad derbyna betyder.
Välkomna upp så skall ni få lite lektion i sporten Ishockey. 😎
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Nu är det troligast bara en match kvar av denna hockeysäsong, väl mött till hösten när det drar ihop sig igen. Tills dess blir det en ganska tråkig silly troligast.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: vem bryr sig om sm-finalen när Djurgården redan vunnit den moraliska finalen mot Löven?
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Hur avslagen kändes SM-finalen? Ja, om jag vore spelare i Växjö så hade jag avslutet kvällen med en kopp kaffe och en dammsugare i omklädningsrummet, och sedan åkt hem och lagt mig. Det vore ett firande i paritet.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det må skilja en division, men när det kommer till underhållningsvärde spöar den allsvenska finalen SHL:s dito med hästlängder.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: De gjorde målet så de var väl lite underförstått. Du får vara en glad lokalpatriot så sörjer jag hockeyn, win lose eller något!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Örebronx: Enda jag vet är att det skrevs på ett Örebroforum. Vart det kom innan det vet jag inte…
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag är imponerad av att de lyckas hitta energi till att kliva ut på isen och stångas i Växjös zon i 18 minuter. Det är illa när man ser fram emot att se MoDo spela.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Tycho: vet du, eller nån annan för den delen, varifrån ryktet om att Näkyvä skulle vara på g till Timrå kom ifrån? Eller var det bara spekulation?
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Jonathan Dahlén (Östersunds IF) och Dennis Wärmhed (Brinkens IF) likaså. Inte från distriktet, men båda togs upp som juniorer.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Även OJ NSK och Edfelth Ånge kom väl som junior till Timrå. Så alltså 6 från distriktet.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Självklart. Blev ju bara en löjlig detalj där. Vi har många från Sollefteå och Kramfors. Timrå är stolta över Njurunda, Sundsvall och Ånge.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Även om jag blir bemött av skepsis, tvivel och ett helt innanhav av bespottande så KAN man ju iallafall umgås med tanken att om man någon gång representerat klubben oavsett moderklubb så bör man kunna ses som återvändare den dag man eventuellt väljer att krita på ett kontrakt igen.
I Timrå IK är det bara Anton Lander som andats Timrå IK sedan han fick nappflaskan. Anton Wedin, liksom Didrik Strömberg har Sundsvall Hockey som moderklubb, men båda kom till Timrå IK i junioråldern. Samma sak för både Emil och Elias Pettersson, men där båda började i Ånge IK.
Jag är inte insatt i hur det ser ut i Modo? Oavsett antalet så spelar hjärtat för den klubb som man representerar väldigt stor roll om det är den klubb där man fostrats eller där man kanske fått idoler som visar vägen.
I Timrå IK är det bara Anton Lander som andats Timrå IK sedan han fick nappflaskan. Anton Wedin, liksom Didrik Strömberg har Sundsvall Hockey som moderklubb, men båda kom till Timrå IK i junioråldern. Samma sak för både Emil och Elias Pettersson, men där båda började i Ånge IK.
Jag är inte insatt i hur det ser ut i Modo? Oavsett antalet så spelar hjärtat för den klubb som man representerar väldigt stor roll om det är den klubb där man fostrats eller där man kanske fått idoler som visar vägen.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Hur många går hem om det blir förlängning ikväll mellan Växjö- Skellefteå?
Det är mest spännande att se.
Det är mest spännande att se.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Bee: Jonte, Emil, Wedda, Hållander, Hartmann ser i alla fall jag som producerande yttrar och nånstans där lär en mer fysisk in för att balansera vissa spelartyper som vi såg sista delen av sässen då Jonte och Emil splittrades. Om du på nåt sätt inte får det till poänggörare till i alla fall 3 kedjor vet jag inte hur du räknar. Sen hoppas jag själv på bra utveckling på Värmhed som har verktygen som behövs men oklart hur han står sig i SHL.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Känns som ledordet är kontinuitet. Inte helt fel med tanke på att vi ändå tog oss till femte plats och verkar få in ett jämnare målvaktspar och en duktig forward i Hållander, men i och med Wallis fråntåg så känns det ju som att det nu är helt uddlöst i lina 3-4. Skulle kännas bra med något sorts målhot där.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nån som har en EP-länk till den där G Lindström ? Är det nån sorts toppback ?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Har otroligt svårt att se att G. Lindström skulle vara på Kapanens radar men ja tack alla dar i veckan till honom!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: 300k vettetusan, det är ju vad en stjärnspelare ligger på. 250 absolut max men snarare runt 200 tror jag. Med troligtvis både Eronen och Bernhardt borta så lär vi ju ha en del kulor att lägga
J.Lyytinen - G.Lindström
T.Erixon - A.Rindell
D.Strömberg - S.Forsmark
P.Svensson - N.Edfeldt
Hade varit ganska nöjd med det, eventuellt låna ut N.Edfeldt och ta in en meriterad HA-back, typ
J.Lyytinen - G.Lindström
T.Erixon - A.Rindell
D.Strömberg - S.Forsmark
P.Svensson - N.Edfeldt
Hade varit ganska nöjd med det, eventuellt låna ut N.Edfeldt och ta in en meriterad HA-back, typ
+ 2
Sv: Apropå nånting...
WWF håller krismöten om hur de ska hantera nästa stora sopberg, Dickens hockeytrunkar
+ 16
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Precis. Ser väl ingen Stenstad eller Storsjöodjur då jag kliver av i Timrå med SJ-tåget. Första besök får bli Domustrappan om vi går upp.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Här håller vi saker och ting kort. Inget jävla närområde ska räknas in. Timrå eller inget alls ❤️🤍👍
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Pratar du närområde nu? Du sa väl MoDo/Övik. Då säger jag Timrå. Svedjeholmen, KB65 och Husum är Ö-vik.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Gus Lindström är ju inte borträknad från Detroit än. Han har inte utvecklats på det sätt som Red Wings hoppats och större delen av säsongen var han sjundeback. Lite för vek och för snäll för NHL. Mer defensiv än offensiv. Skulle dock absolut vara en toppback i Timrå om Detroit inte vill signa om honom.
+ 4
« Föregående · 2531026 · Nästa »
