1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614886 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
{9908}: om du inte hatar din motståndare i ett slutspel så kommer du troligen inte besegra denne. I LOVE TO HATE YOU!

Sv: Apropå nånting...
Greven: Sedär, "Modo kråkorna" har gått mig förbi. Jag kan väl eg räkna först från 80-talet som seriöst supporterskap för min del och då främst som sagt från -82 och framåt. Och under hela 80 och 90-talet lyste all rivalitet med Modo med sin frånvaro. Av naturliga men inte helt smickrande orsaker. Skulle säga att jag känner större vämjelse inför Löven och LHC om jag nu ändå ska välja några lag jag tycker illa om

Sv: Apropå nånting...
Smokey:

Nöjer mig med att röka fredspipa vid väl valda tillfällen. Säger ”Peace in our time” och gräver ner stridsyxan gentemot alla gamla rivaler genom åren. Tiden visar ju att mer eller mindre alla lag (och deras fans) får lida på sitt sätt förr eller senare. Perspektiven förändras med åren helt enkelt. Att t ex Brynäs under Ove Molin skulle åka ner i HA var nog bland det sista jag räknat med skulle hända.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Typ jämnåriga ja. Gissar att jag är ett par år äldre eftersom jag trädde in i tonåren sommaren 1980. Kort därefter vann för övrigt Timrå IK SCA-cupen för första gången. Krossade Nacka med 8-2 i finalen och Kjell Dahlin var i huvudrollen som jag minns det. Just denna ärofyllda cup är väl det bästa som Bobbarna har skapat. Gratis hockey på gångavstånd från hemmet. All heder för det. Hängde där i Gärdehallen varenda år i september.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: och jag som var med på tidigt 70-tal säger Brynäs! Men nu ska man väl inte sparka på den som ligger! Det enda dom har kvar är snygga matchtröjor!

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Modo är rivaler och kommmer öka hettan i SHL nästa säsong om de går upp. Till och Med Dahlén har ju vackert uttryckt sitt "modohat". Eller hat och hat, man har ju i allafall saknat den där lilla extra hettan som
MIF vs Rögle, Luleå vs Skellefteå, Brynäs vs Leksand haft, även FBK vs Frölunda är ju ett rivalmöte på sitt sätt.
Det blir liksom en match med slutspelskaraktär mitt i lunken som sagt.

Vad gäller Mikenomad så försöker han nog hålla låg profil ifall frugan hans lyckas läsa hans inlägg. Vi vet innerst inne vad han känner för Modo. 😉

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Köper det!
Men visst måste det blivit påtagligt även för er generation med det decennium+ av modoröveri med vår geografiskt närmsta utmanande konkurrent?

Bobbarna ogillar jag mest för att jag mötte dem själv när jag spelade i Nolby/NSK. Just gällande Timrå har det mer varit gulligt när de försökt. Dock många kring mig som fortfarande går varm över minnen från hatmöten.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag är några år äldre än du är. Skulle vilja säga att det nog fanns en sekundär rivalitet till Modo på sjuttiotalet. Iom vårt förfall från och med 1983 somnade den rivaliteten in under 18 år. På sjuttiotalet benämndes Modo kråkorna, det öknamnet har väl helt försvunnit idag.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Ja du är väl ca 20 bast yngre än mig så inte konstigt att du formades så, under en tid när rivaliteten mellan oss och Modo föddes. Före 2000 existerade den inte så det är en relativt ny företeelse. En gamling som jag har det inte naturligt i mig. Det vore som sagt annorlunda om vi pratade IFSH men det var länge sedan de var i en position där de rubbade mina cirklar

Sv: Apropå nånting...
{9037}: yes sir

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Halleluja. Den här bokens moderatorer får jobba hårt igen till hösten när Modo gått upp i SHL. Precis som förra gången båda lagen var i SHL.

Sv: Apropå nånting...
Smokey: I en tid där det blir mer och mer tabu att okynneslöst ogilla saker och personer, utan en otroligt analyserande anledning, så är jag väldigt glad att jag har hockeyn.

Hatar fan majoriteten förutom Timrå. På riktigt avskyr. Och jag älskar det!

Det här gullandet med Modo kommer jag aldrig ställa mig in i. Visst, vi har några trevliga kisar här ibland från deras supporterskara, och det finns alltid något ägg som klarar sig i en rutten kartong. Men empa glömmer aldrig. Minns 2000-talet som en tid av fantastisk Timråhockey, och ett monumentalt Modoförakt.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja vi är väl typ jämnåriga. Har mina första minnen i slutet av 70-talet, de stora idolerna sedan var ju Bulla, Pekka mfl åren i elitserien i början av 80-talet. Men formades på riktigt gjorde jag först efter uttåget -82. Som f.ö inföll samtidigt som jag trädde in i tonåren. En väldigt formbar period i livet

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: alla tiders!

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Det gäller

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Fan. Är du på jakt efter Nobels fredspris? En annan hårt fostrad i skuggan av typ Socker Conny och 70-tals brutala NHL-slagskämpar i långa hårsvall utan hjälm med knogjärn gömda i handskarna, jag får slita hårt för att komma ifrån det grymma och förlösande hatet…

En annan som till och med skissat på faktaboken ”101 sätt att starta en fight”… Det är väl bara att boka in en kurs i hockeymys på Komvux:) Jag är faktiskt imponerad av din ömsinta storhet… Bra där.
Uppladdat:

500x0-d3cbb37c-696e-4bc4-ab01-419b97b722bd.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Hur är det med fallskärmar? Laget som går upp till SHL har väl "givit" 6-7 millar till laget som åker ur. Gäller det än?

Sv: Apropå nånting...
{9682}:

Det räcker med en av dem. Helst den som är redan imorgon. MoDo är så jobbiga att följa när ni aldrig riktigt lyckas avgöra.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vi är inte värda att ens röra isen. Älskar en perfekt icing. Du kan hockey!

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Valde Timrå IK självmant. Växte upp i en period där föreningen började gå utför. Många svåra år är nog vad som krävs för att mitt hjärta ska slå extra hårt. Det är sedan gammalt. Har ingenting emot att det går rätt så bra nu heller.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Slår ni inte i allafall minst 10 stenhårda icings imorn, så är ni inte värda en plats i SHL!

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Tre matchbollar som måste hitta in i Kryllan!!

Sv: Apropå nånting...
{7043}:

Har ingenting emot Leksand. De är helt neutrala för mig. Strax under Boden & Co.

Sv: Apropå nånting...
{9682}:

Du kan hänga med oss oavsett serietillhörighet. Men hoppas att vi har densamma i höst. Chansen finns med tre matchbollar.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ove är här nu. SHL kommer bli ännu roligare om jag får hänga med er här i höst!

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Att knappt någon nämner leksand på lag man ogillar förvånar mig. Bland dom vidrigaste fansen jag stött på. Självgoda är bara förnamnet.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp:
1. Timrå IK (För att jag är kallad. Utvald. Minns inte ATT jag började supporta, bara att jag "alltid" gjort det. Så jag driver tesen att Timrå valde mig, inte tvärtom. Lite lagom ödmjukt sådär)

2. Modo (Det är så mycket trevligare stämning härhemma när det går bra för dem. I övrigt har jag inga direkta känslor där)

Skiter rätt ordentligt i samtliga övriga lag. De engagerar mig endast som motståndare till Timrå IK där jag önskar att det går bättre för Timrå än för dem

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:

Imponerad av ja, men de är numera alldeles för stabila för att väcka de där riktigt starka känslorna för min del. Så de hamnar precis utanför min nämnda lista. Strax bakom lag som Boden, Huddinge och Troja/Ljungby.

Sv: Apropå nånting...
SuneMangs:

Okej då. Har aldrig varit särskilt rädd för att dra på mig antipatier. Inte någonstans egentligen. De lag jag sympatiserar mest med har gemensamt att de ofta snubblat på målsnöret i olika sammanhang. Vill inte bli alltför långrandig.

1. Timrå IK - Kommentarer överflödiga.

2. MoDo Hockey - SM-finalen 1994, guldmissarna 1998-2002, den snöpliga sortin ur SHL 2016.

3. Luleå HF - Storhetstiden 1993-1997 med endast ett SM-guld som följd, den avgörande finalen 2022.

4. Malmö IF - Missade återtåg på mållinjen på 00-talet, har kämpat mycket i motvind, hatade av många.

Bubblare:

5. Brynäs IF - Antagonist på 70-talet, nu till slut degraderade, blir intressant att följa kommande säsong.

Garanterar att ingen i hela världen har något till övers för min privata lista, men vem bryr sig?

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: En förening som jag är lite imponerad av är Saik. Dom har byggt ett tryggt och stabilt grundspel som genomsyrar hela verksamheten! Plus att dom verkar ha bra ekonomi och en bra organisation överlag!

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jag tycker du ska köra! Stort av dig att visa välvilja och smygkärlek i min mening, det är lättare att hata.

Sv: Apropå nånting...
östers if är prio1, hockeyn kommer på 2.a plats i
väcksjöö

Sv: Apropå nånting...
Förr var Brynäs givna hatlaget. Men det har svalnat rejält med åren. AIK låg också i topp, men för svaga nu för att jag ska bry mig.

1. Växjö. Plast, onödigt bra, ful dräkt, inget bortafölje. Jobbiga för Timrå dessutom, vilket är extra jobbigt som boende i Kalmar, pallar knappt åka dit.

2. Övriga plasteventklubbar med Linköping i topp. Jag räknar in tombola-Oskars här - sicket jävla flyt dom haft! - men dom är som Kalmarbo ändå behändiga att ha i SHL.

3. Djurgården och Modo. Vilket gör HA-serien svår. Men den där målsignalen på Hovet är vidrig, måste jag välja blir det DIF.

Sv: Apropå nånting...
Grabola: Det finns ett antal individer inom den föreningen som ska hyllas för sitt gedigna hockeykunnande och driv. 4 guld på 8 år skojar man inte bort, det är inget man fixar med enkom ekonomiska muskler. Man känner ju bara sån jävla missundsamhet att dessa komponenter, kunnande-eldsjälar-ekonomiska resurser strålat samman till en match made in heaven just där, i en ort och en förening med total avsaknad av historia och själ

Sv: Apropå nånting...
Åker förbi torget i Växjö. Uppskattar de att vara omkring 1000. Större plastlag finns de inte. Ekar tomt

Sv: Apropå nånting...
Har som sagt släppt det där med ”hatlag” eller motsvarande, så det blir ingen sådan lista från min sida. Däremot skulle jag kunna tänka mig att rangordna de lag som jag gillar efter Timrå IK, men då blev det väl ramaskri härinne.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Synct: Håller med dig. Det känns väldigt opersonligt. Förhoppningsvis inte en design klubben tagit fram utan något som finns typ färdigt från någon leverantör. Men likväl för dåligt att slippa genom det för försäljning.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Tänkte exakt samma. Inget jag någonsin skulle bära. Den dagen man måste förtydliga Timrå med tillägget hockey är kulturskymningen total

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Marknadsavd. kör allt i chatGPT kanske

Sv: Apropå nånting...
Apropå nå annat, läste att Wedin inte var på plats under starten på försäsongen. Vet man nånting om status där? Fortsatt rehab för knät?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Timrå Hockey?

Det känns mest typ att någon pryo leker på datorn med ett ritprogram och på tok för många typsnitt...

Inte ett dugg genomtänkt i min bok:(

Sv: Apropå nånting...
Synct: Ja Timrå IK ska det vara. Bara plastigt att måste skriva dit hockey. Sånt kan typ Örebro hålla på med

Sv: Apropå nånting...
Bara jag som tycker det känns knepigt med "Timrå Hockey"? Tror aldrig jag någonsin haft orden "Timrå Hockey" i munnen, det är Timrå IK. Annat med Luleå Hockey, Modo Hockey, osv.



Sv: Apropå nånting...
{9908}: Jag vill också vara med på hatlista! Men varför begränsa sig till SHL?

1. AIK (i alla sporter, för alltid)
2. Djurgården (vidriga fans, hybrisförening)
3. LHC (som du säger, plastens urmoder med lika vidriga fans)
4. Färjestad (störst, bäst och vackrast-auran äcklar mig, utöver många slutspelsförluster)
5. HV71 (För många smärtsamma förluster i kombination med fans som beter sig som rövhattar på sociala medier)
6. Modo (Historia mellan lagen)
7. Frölunda (Lite som Färjestad, fast med medgångssupportrar)
8. Leksand (Leksand och Brynäs behöver varandra, men likväl gillar jag inte masarna)
9. Luleå (Mest enögda fansen i världen)
10. Södertälje (uppväxt med Wennerholms SSK-vurmande i Sportbladet, sedan lyckas dom sällan med något, men jag ogillar dom starkt likväl)

Alla nyuppstuckna plastföreningar lägger jag varken känslor eller vikt vid. Det saknas tradition och historia för att väcka något i mig.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Linköping är plastlag nummer 1! Och deras supportrar är hjärndöda tyvärr, kan inte hockey. Hårda ord men sanning enligt mig. Hoppas de åker ut mycket snart!

Sv: Apropå nånting...
Håller i stort med empa:
1. HV71 (Slipshuliganer och tunga förluster)

2.Örebro/Växjö (Vad var det som sas i podden Domustrappan? Ett projekt mellan kommun och näringsliv? Stämmer ärtt bra här)

3. Linköping (Bodde i Linköping under studietiden, usla fans som mest bara körde hatramsor)

4. Oskarshamn (Play-out...)

Sv: Apropå nånting...
{297}: Linköping har egen tron i hockeyns avvarter.

Först ut med att med typ batong fösa gästande supportrar in i någon riktig jävla bur där dom därefter sålde dyr läsk som man skruvade bort korkarna på innan dessa lömskt lämnades över till oss besökande supportrar. Långt innan huligankulturen fick fäste i hockeyn.

Enda stället i världen där en bucklig trögtalande vakt tvingade mig att ta av min TIMRÅ-tröja då jag var på väg genom deras hall. Han menade på att jag muckade bråk genom enbart tröjan...

Om jag inte tog av den, då skulle jag typ få pöka batong och kastas ut. Kunde inte protestera då jag körde bil och hade mina båda barn med mig... Blev en lång insändare vilken publicerades deras lokaltidning.

Enda stället där jag som "Julgran" varit nära att hamna i oprovocerade slagsmål på väg till och ifrån hallen...

Plast är lindrigt i den fåntrattklubben.

Linköping kan dra åt helvete alltid:)

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ska man vara petnoga så var frågeställningen vilka man ”ogillar” 🤓. ”Hata” är ett starkt ord. Intressant dock att se så många ha Linköping högst upp. Är det för att dom är plast? Har dåliga supportrar? Har inga som helst känslor för dom. Senast dom frammanade några känslor för mig var när Pihl spelade där eller när Norrena slog målvaktsklubban över käften på Robban Carlsson. Bästa minne med LHC är så klart när Manderville kör över Norrena i slutspelet. En av dom bättre målvaktstacklingarna jag sett. Sen var det lite störande när dom värvade Rattie men det var ju bara affärer.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Önskar du vore lite mer konsekvent🙃

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:
1: IFSH
Har inga fler jag på riktigt hatar. Bryr mig för lite om lag i övrigt utöver Timrå IK. Men laget i stan är verkligen vidrigt. Supportrar som representerar lägsta formen av liv. Dessbättre är kontaktytorna med dessa avskräden numera obefintliga

« · 2531495 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer