Apropå nånting...
« Föregående · 2538392 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det blir ju också tufft när man är på back-jakt, både för Modo och för oss, när Växjö har typ 2 backar på kontrakt och Skellefteå har 5? Toppklubbar som kan locka med både pengar och möjlighet att vinna titlar. Vårt utgångsläge är ju dock mycket bättre än modos, vi behöver bara hitta en back, dom skulle behöva hitta 6 st.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Sundsvall, Timrå, Härnösand är tillväxtorter i Norrland, i Sverige! Självklart är det bra för idrotten i regionen också! Jag är säker på att vi kan vara positiva till Timrå IKs framtid!
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{297}: Grejen är den att spetsspelarna inte kommer stå på rad för att signa för en klubb som kommer kämpa för sin överlevnad kommande säsong. Modo kommer få betala mer pengar än övriga klubbar om man skall locka till sig spets som har alternativ att välja på.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Dexter : Ja det är större chans att vi vinner SM-guld. Ganska rejält mkt större t.om. Ni har på riktigt en riktig skitsäsong framför er. Jag vet, det är asroligt att gå upp. Men nu knackar verkligheten på dörren. Ni kommer förlora en helvetes massa matcher kommande säsong. Förluststreaker som närmar sig tvåsiffrigt är mer troliga än tvärtom. Ni ska överleva, det är allt er säsong handlar om. Och den startar nån gång i mars 2024
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Dexter : Vilken intressant frågeställning! Jag tror att det krävs överjävligt mycket som ska träffa rätt för att Timrå ska vinna ett guld, inte minst att skador och felvärvningar ställer till det för ett par topplag som Växjö/FBK/SAIK.
I ert fall så tror jag det ska överjävligt mycket till för att ni ska rå på LHC/Malmö i ett kval, även om ni värvar in en SHL-trio för förstalinan. Er backsida ser bedrövlig ut, ungefär som Timrås när vi åkte ut säsongen 18/19. Lika lite SHL-erfarenhet på backarna. Att ni inte gör er av med Brickley utan istället förlänger, där ringer det varningsklockor. Förstår att du raljerar när du skriver att vi vet vad som krävs för att vinna men vi vet definitivt vad som krävs för att åka ur. Hinken måste trolla på backsidan men vad jag förstår så ska ni in med en hel förstalina plus en förstemålvakt också så en hel del pengar kommer ju läggas där.
I ert fall så tror jag det ska överjävligt mycket till för att ni ska rå på LHC/Malmö i ett kval, även om ni värvar in en SHL-trio för förstalinan. Er backsida ser bedrövlig ut, ungefär som Timrås när vi åkte ut säsongen 18/19. Lika lite SHL-erfarenhet på backarna. Att ni inte gör er av med Brickley utan istället förlänger, där ringer det varningsklockor. Förstår att du raljerar när du skriver att vi vet vad som krävs för att vinna men vi vet definitivt vad som krävs för att åka ur. Hinken måste trolla på backsidan men vad jag förstår så ska ni in med en hel förstalina plus en förstemålvakt också så en hel del pengar kommer ju läggas där.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
{297}: Är det större chans att Timrå vinner SM-guld än att MoDo klarar sig kvar? Vad tror du? Jag har ingen koll på Swedish Hockey League efter dessa år i ”gränden”, men ni Timrå-supportrar verkar veta vad som gäller för att bygga ett vinnande lag. Kvartsfinalsuccén har gett er självförtroende!
+ 3
Sv: Apropå nånting...
1900 nya jobb till Timrå. Måste vara bra.
En ny storsponsor månne?
Hockey är väl stort i Kina.
En ny storsponsor månne?
Hockey är väl stort i Kina.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
{297}: högberg har troligen ett switserland kontrakt så där ryker all konkursansökan direkt
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: det hela är mycket förbryllande. Ska man tolka modoiterna så väntar dom in att stanley cup ska spelas klart innan spelare presenteras.
En tänkbar förstalina är således McDavid - Bergeron - Walli Walterholm
En tänkbar förstalina är således McDavid - Bergeron - Walli Walterholm
+ 9
Sv: Apropå nånting...
{297}: Det bästa är när man läser på Twitter från Modoit att det var bra att Högberg sa nej. Man vill ju ha av en annan hylla. 🤷
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Precis, även i NHL blir det en hel del skriverier när domare gör fel men man verkar inte fokusera på att tysta kritiken.
I statistik-tokiga NHL skulle inte en domare som ger minst 2 minuter mer PP till hemmalaget i varje match få fortsätta, i SHL är det väl mer än 1 domare som agerar så.
I statistik-tokiga NHL skulle inte en domare som ger minst 2 minuter mer PP till hemmalaget i varje match få fortsätta, i SHL är det väl mer än 1 domare som agerar så.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Bössa 68: Spikat? Det tror jag så klart inte men vad tror du ni kan få tag på då ni värvar en spelare som Walli för en andralina? Eller förlänger med Brickley? Jag hade sett det som ett oroande mönster om jag vore modoit. Med tanke på att ni nyss fick nej från Linus Högberg trots att ni sitter med en skattkista full av tv-pengar så kanske man får anta att ni även ligger ganska långt ner i hackordningen över klubbar som är attraktiva för etablerade spelare att komma till.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
{297}: MoDo är under din säng då du sover! Nånting som rör sig sakta och skrämmande som Sture. Du tänder lampan och kan inte somna om...
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Nucky: Med det där laget ni bygger så får ni nog sikta på att passera löven inom 2 säsonger istället. Brynäs bygger ett starkare SHL-lag i allsvenskan än vad ni gör just nu.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Ooja de är skillnad.
Nu till något annat, vet inte om någon har påpekat det här innan men Sam Hallam har tydligen satt in Wallstedt som målis istället för JJ.
Supporter glajjorna är på för man tror väl ändå fan att JJ är bättre än Högberg
Nu till något annat, vet inte om någon har påpekat det här innan men Sam Hallam har tydligen satt in Wallstedt som målis istället för JJ.
Supporter glajjorna är på för man tror väl ändå fan att JJ är bättre än Högberg
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Bössa 68: Ja dem dömer jämt i många matcher i NHL, men när de inte är jämt så finns de en rad situationer där domaren käftar med spelare.
Finns en del klipp som visar just detta också
Finns en del klipp som visar just detta också
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: tvärt om de nhl matcher jag har sett så äre inget tjafs pga domaren dömer/allsmäktig jämt , inge jävla tjafs som i Sverige
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Vet inte, men tror de hade lönat sig om man som sagt inte gjorde en sån enorm grej av det i media varje gång en domare får kritik
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Domarna i NHL tar inte skit på isen, dom käftar tillbaka o ber bara spelarna o hålla käften o sätta sig på bänken.
Här i Sverige så grinar dom för de minsta lilla o de ska bli krönikor hit och ?Buhu? dit
Här i Sverige så grinar dom för de minsta lilla o de ska bli krönikor hit och ?Buhu? dit
Sv: Apropå nånting...
Satt och kollade på Carolina inatt, Domarna gjorde några horribla beslut, alla såg att det inte skulle vara några utvisningar. Men ingen sa nått inte från ledningen eller spelarna. For bara å satt sig i utvisningsbåset. Även fast det var fel så var det häftigt att se, inget tjafs inget bråk. Domarna har lite annan status och lite lugnare på jobbet än här i Sverige :)
+ 9
Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce:😂😂😂
ÄLSKAR att du åkte upp till Övik i Söndags och såg matchen.
Ger det max 2 säsonger tills vi har vi passerat er ;)
ÄLSKAR att du åkte upp till Övik i Söndags och såg matchen.
Ger det max 2 säsonger tills vi har vi passerat er ;)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Lögna mä!
Vi tog medalj i år, den ska vi vara Fotbolls-VM 1994 - stolta över!
Vi tog medalj i år, den ska vi vara Fotbolls-VM 1994 - stolta över!
Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce: Kul att du fick fira med oss på plats.
Snopp är inte proportionerligt till resten av kroppen. Den trebenta dvärgen har mycket att bjuda på ska du nog se. :)
Snopp är inte proportionerligt till resten av kroppen. Den trebenta dvärgen har mycket att bjuda på ska du nog se. :)
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Verkar inte som att Hallam får den där drömstarten vad gäller att få NHL stjärnor att tacka ja till VM direkt. Hedman och EK65 senaste i raden att tacka nej
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Peter Sj?kvist: Den där kan dom återanvända till våren då dom blir klar för allsvenskan igen 😂
+ 8
Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce: Du får se det så här. Det som ändå tillför något, känslomässigt, är att man har två lag att heja på nästa säsong. Timrå så klart och sen laget som möter Cyclops.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Tallarna08: Bra reflektioner! Allt är klickdrivet och alla medier har koll på vad folk söker/läser. Men Magnus Nyström håller sedan barnsben på Brynäs. :-)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
Fast Toronto startade ju i ett rasande tempo och gjorde så Florida drog på sig 2 utvisningar första 5 minuterna, annars håller jag med dig ;)
Blir en spännande fortsättning, tror Toronto måste ta första matchen, den är alltid viktig att vinna.
Jag drömmer som sagt om en helkanadensisk final. Som Oilers fan hoppas man de skall gå hela vägen nu.
Fast Toronto startade ju i ett rasande tempo och gjorde så Florida drog på sig 2 utvisningar första 5 minuterna, annars håller jag med dig ;)
Blir en spännande fortsättning, tror Toronto måste ta första matchen, den är alltid viktig att vinna.
Jag drömmer som sagt om en helkanadensisk final. Som Oilers fan hoppas man de skall gå hela vägen nu.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Samma här. Panthers ser ngt hetare ut såhär långt. Svårt att dra några växlar, men Toronto behöver få igång sin skridskoåkning och hantera närkampsspelet bättre. Just nu ser det ut som att Florida äter upp Torontos offensiv genom att vara hetare rent fysiskt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
BoyceBoyceBoyce: Ojoj, det var ord och inga visor. Vi alla måste ju få vädra våra synpunkter och åsikter om saker och ting. Sitter och ser på Toronto och dom ligger under mot Florida med 1-0
+ 4
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Befann mig på plats för att se Modo gå bet i 7:e avgörande bara för att få se årets choke. Enda positivt med att "Heart of hockey" gått upp är att vi får chansen att vara med och pissa ned dem igen. Ska ta dem 10 säsonger att värva ihop en top 6 i paritet med Timrås, alla grannar i världen hade inte avlat grabb i det tempot om de så haft en affisch på TIGY hockeygymnasium över sängkammarn för att boosta libidon. Det är KLASSKILLNAD på organisationerna nu för tiden.
De hade Karla, Jonsson, Tambellini, Björka och Enström och blev fullständigt bajsnödiga när idolen, och tillika och storebror Timrå IK stod för motståndet. Det var i Allsvenskan. Detta år skulle de inte kunna köpa ihop ett sådant lag om de slöt en deal med Belzebub själv att Hedströms ribba skulle gått in 2007. Vi har kommit ljusår förbi denna vidriga äckelförening att det numera bara är komiskt att tänka att vi en gång var jämnbra. De hade kunna förfogat över miljarder och ändå inte kunna hitta en Lander, Dahlén eller Hållander som kunnat ta dem förbi Timrå IK.
Dessa enögda foppatofflor kommer skickas raka vägen tillbaka dit de hör hemma igen: serien för de bättre bedrivna organisationernas farmarlag. Det smärtar mig doch obeskrivligt att ännu ett år behöva dras med deras oförbätterliga självgodhet och Gudkomplex för att de snubblat sig till ett avancemang hastigt och lustigt. Vad blir det nu? "The immortal soul of hockey"? Snälla nämn inte deras namn igen tillsammans med Timrå IK, vi är så mycket bättre än så. På pappret, på plan, på läktaren och i hjärtat. Jag unnar inte denna förening något gott någonsin, varför de senaste dagarnas inlägg i denna bok smärtat så mycket. Det är inte derbyn längre, det är en snoppmätartävling mellan Shaquille O'neil och dvärgen från fångarna på fortet. Om vi är den globala fiskeindustrins ofrånkomliga övertagande av världsekonomin är dem surströmmingen som ingen egentligen vill ha. Om vi är Västernorrland finns de inte ens på kartan. Herregud vilken clownförening. Det enda positiva är att man kan se till dem och känna en tacksamhet att vi är förbi den skiten. Bernhardt en allsvensk stjärna? Slog inte ens Albin Carlssons +/- rekord, men den nivån räcker väl för SHL va?
De har inget här och göra, det ska (inte vi) Malmö, Oskarshamn och Linköping se till. Smutsa inte ned dörrmattan på vägen ut tack. Jävla idioter.
De hade Karla, Jonsson, Tambellini, Björka och Enström och blev fullständigt bajsnödiga när idolen, och tillika och storebror Timrå IK stod för motståndet. Det var i Allsvenskan. Detta år skulle de inte kunna köpa ihop ett sådant lag om de slöt en deal med Belzebub själv att Hedströms ribba skulle gått in 2007. Vi har kommit ljusår förbi denna vidriga äckelförening att det numera bara är komiskt att tänka att vi en gång var jämnbra. De hade kunna förfogat över miljarder och ändå inte kunna hitta en Lander, Dahlén eller Hållander som kunnat ta dem förbi Timrå IK.
Dessa enögda foppatofflor kommer skickas raka vägen tillbaka dit de hör hemma igen: serien för de bättre bedrivna organisationernas farmarlag. Det smärtar mig doch obeskrivligt att ännu ett år behöva dras med deras oförbätterliga självgodhet och Gudkomplex för att de snubblat sig till ett avancemang hastigt och lustigt. Vad blir det nu? "The immortal soul of hockey"? Snälla nämn inte deras namn igen tillsammans med Timrå IK, vi är så mycket bättre än så. På pappret, på plan, på läktaren och i hjärtat. Jag unnar inte denna förening något gott någonsin, varför de senaste dagarnas inlägg i denna bok smärtat så mycket. Det är inte derbyn längre, det är en snoppmätartävling mellan Shaquille O'neil och dvärgen från fångarna på fortet. Om vi är den globala fiskeindustrins ofrånkomliga övertagande av världsekonomin är dem surströmmingen som ingen egentligen vill ha. Om vi är Västernorrland finns de inte ens på kartan. Herregud vilken clownförening. Det enda positiva är att man kan se till dem och känna en tacksamhet att vi är förbi den skiten. Bernhardt en allsvensk stjärna? Slog inte ens Albin Carlssons +/- rekord, men den nivån räcker väl för SHL va?
De har inget här och göra, det ska (inte vi) Malmö, Oskarshamn och Linköping se till. Smutsa inte ned dörrmattan på vägen ut tack. Jävla idioter.
+ 16
« Föregående · 2538392 · Nästa »


