1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615023 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Kom ihåg de jag har lärt mig att ljuga när man blir plågad när man blir tillfångatagen men kan inte göra de när de ja vet e sanning 🤐🤐

Sv: Apropå nånting...
JonteD:
När gjorde du lumpen med Backlund och var ?

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: LILLA FARBRORN TACKAR FÖR ATT NI TROR PÅ MIG!!!! Skulle alldrig dala om de jag upplevt!! Jag har fortfarande stora problem med min PTSD men en del tycker att man fejkar 😎

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Inte det jag menar, det har mindre betydelse, jag tror också på honom.

Sv: Apropå nånting...
Synct: man får tycka vad man vill om Jonte D. Men jag uppfattar honom iallafall som en oerhört trovärdig person! Så det han skriver tror jag på

Sv: Apropå nånting...
Synct: Ja okej håller med men blir bara upprörd över den människan ni får tro vad ni vill men de e ju preskriberat numera 🤬 hur han beter sig nu de vet jag inte mycket om men beteendet känner jag igen som man läser 🤬

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag har sett mkt när de gäller otäcka saker detta va inte så jävla allvarligt men mentaliteten på vissa!! De jag va med om i Bosnien e 💯% värre o jag pallar mycket men jag fick iaf PTSD o de hade inte Backlund klarat 👎 oavsett hur stursk man e o hade jobbat på mentalsjukhus 😎

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Börjar du inte traska in lite på förtalmark nu? Att du som gammalt befäl sitter och säger sånt här på ett öppet forum, hmm. Sant eller inte, va lite försiktig med vad du sprider kanske.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Man lär sig att känna folk när de handlar om allvar och hur man beter sig när de hettar till! Vi va med om en olycka en kille blev skjuten vid en övning o Backlund sprang därifrån o sa att jag som befäl skulle klara av detta! Jag fixade skadan på killen men Backlund hävdade efteråt att han hade räddat mig o killen samtidigt. Fundera på de 🤬

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Hur väl känner du Backlund? Jag vet att ni gjort lumpen ihop men är det mer än så?

Sv: Apropå nånting...
Labban: Tycker du om Backlund??? Glöm honom en idiot 👺!!!

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Ja det kan jag skriva under på! En fin människa med genuint TIK intresse. Borde vara en självklar kandidat!

Sv: Apropå nånting...
Känns som "norra europas bästa center" - Johan Larsson - mest åker runt och cashar in nu för tiden.

Sv: Apropå nånting...
Hoppas på Tomas Svedberg som ny klubbdirektör.

Sv: Apropå nånting...
"En gris en ko en gävlebo" ja den verkar gå hem på hovet. Efter att sett topplagen senaste veckorna så ser DIF ut att ta steget upp. Kommer dessutom Kruger tillbaka så lutar det starkt åt det. 3-0 nu och Brynäs har nada.

Sv: Apropå nånting...
{9037}: 2-0 Djuuu.

Sv: Apropå nånting...
Yetman målskytt för Mora. Man blir glad. O 2-0 DIF.

Sv: Apropå nånting...
Klasen visar klass

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ä du int klok rabbusling 😳
Ja drick int bäss 😖
Hellre Explorer 💪💪💪

Sv: Apropå nånting...
Kul mä Linnus Näsén till näste säsong 👊👊👊

Sv: Apropå nånting...
EA ska va kvar, punkt,

Sv: Apropå nånting...
Kul med Alvarez till Malmö och hoppas han lirar imorgon redan mot banjo och kör över småfolket.

Sv: Apropå nånting...
Håller med Lars Backlund om att det kanske inte var en så bra idé att ha en kombinerad sportchef och coach för damlaget. Då är denne underställd klubbchefen som egentligen ska hålla sig lite i bakgrunden och dra i tåtarna. Kanske funkar bättre i en annan bransch där VDn kan vara lite mer handfast utåt, men inte i en föreningsidrott som hockey. Jag hoppas man delar upp den uppgiften nästa gång, så det blir sportchef och tränare som vanligt. Man hade kanske tänkt man skulle spara pengar på det här sättet, vad vet jag, men tror det finns bättre lösningar.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Behrns arena? Vafalls?? Bärs arena heter det väl på SMÅLANDSKA?
Låt de rinn lätt!!

Sv: Apropå nånting...
Öret imorron i Behrns Arena...
Nu ladd vi tusen å ikväll låt vi rinna lätt rabbuslingar 🎊🎊🎊🥳🥳🥳
Ja vill se ett jävla anamma imorron å vi krig mot 5 raga..👊👊👊💪💪💪
Vi SKA var på TOPP 6 🎉🎉🎉
HALLELUJA 🙏🙏🙏😇😇😇
Uppladdat:

500x0-fbimg1706290598397.jpg


Sv: Apropå nånting...
”Vår målsättning är inte att vi ska vinna matcher”

Iskallt citat från Backlund om damlaget 🤨🤨

Sv: Apropå nånting...
Timrå bör med en vinst till klara kontraktet även om vi förlorar alla återstående matcher (baserat på förra säsongens slutställning).
SpeladePoängMatcher kvar2023 (63p)
Växjö 37 72 15 -0,60
Färjestad BK 37 68 15 -0,33
Leksands IF 36 64 16 -0,06
Skellefteå 36 64 16 -0,06
Linköping 36 61 16 0,13
Timrå 38 61 14 0,14
Frölunda 36 60 16 0,19
Luleå 36 60 16 0,19
Örebro 36 48 16 0,94
Rögle 37 47 15 1,07
MODO 36 45 16 1,13
Malmö 37 43 15 1,33
HV71 36 42 16 1,31
Oskarshamn 36 32 16 1,94

Det är sannolikt så att Oskarshamn är klara för kval om de inte vinner 11 matcher av 16 kvarvarande.
Min nuvarande inställning är att MoDo klarar sig utan att kvala men att Malmö/HV får rikta in sig på ett eventuellt kval mot Oskarshamn

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Men grinarå, var svaret jag fick från TV4.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Nej har lärt mig att inte se på resultaten vid pling.

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: Vill du bråka med George? :-) MoDo har ju vunnit. TIK är ju bara med i leken och gör en massa jobbiga ljud.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Ser mer ut som en bild från modo-museet, påkostat.

Sv: Apropå nånting...
Jag är skitsnygg och bor i Sundsvall. Ser dock ingen Timrå-medalj.
Uppladdat:

500x0-tik-fundering.webp


Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: The Three Amigos!

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Men titt! Puffe, Costanza o JFK… 😂

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Hur utklassade blir de på läktaren gentemot senaste derbyt? 😎

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Vore trist om EA får lämna. Tycker egentligen han är bättre än Lundin på det stora hela, men Lundin har förmågan att blixtra till vilket gör att alla verkar glömma de dåliga matcher han gör. Hanzl är en av ligans bästa centrar, tror att han blir lika stort avbräck som spelfördelare som Rattie blev som sniper om han lämnar. Men i hans fall är det väl fråga om pengar. Hade dock gärna sett ett år till med honom iaf, sen kanske det är dags att tacka för trogen tjänst.

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Hahahahahaa

Sv: Apropå nånting...
{9908}: Liknar inte han som slår Karlin lite? :) Skulle vara intressant med ett slagsmål ala Luleå-Växjö efter slutsignal ikväll :)


Sv: Apropå nånting...
Zäta75:

Så som EA spelat den här säsongen så ska han vara kvar. Bättre vi stärker upp på backsida inför nästa säsong, En Caslava typ hade inte varit helt fel, men dom växer ju inte på träd direkt..

Sv: Apropå nånting...
{469}: Egentligen så har väl ingen varit direkt dålig! När laget har spelat bra då har alla varit bra, och när vi har haft en svacka då har det varit uselt hos dom flesta. Men det måste också betyda att vi har ett riktigt bra kollektiv! 😁

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Om man tolkar signalerna som sagts i media så blir väl Pääjärvi och Lundin kvar. Båda har haft positiva dialoger och ST/Expressen var väl nyligen ute med att Lundin kommer få nytt kontrakt. Minns inte vart jag läste det dock.

Som Lundin spelar nu ihop med Jonte så kan vi nog få en rätt vettig center till bra pris ändå.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Exakt o precis. Kryllet är alltid ledigt. Full fart framåt. Håll tätt bakåt.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ingen ska röra Pääjärvi! Han ska vara kvar.

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det tror jag också. Tror att 3 forwards får lämna.Lundin/EA, Mieho och Hanzl. Möjligen Pääjärvi också, men hoppas inte det

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Kör över Modo Hockey!

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Egentligen tycker jag ju att det borde räcka att säga till grabbarna att göra en jävla massa mål framåt men inte släppa till några bakåt. Åtminstone färre än de gör framåt.
Jag menar, hur svårt ska det vara? 🤷

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nä men… det som är så kul.
Det gäller ju att lägga ner pucken djupt o jobba på deras backar. Dom är lite tröga o gillar inte det o då får dom svårt att vända spelet snabbt. Tredje gubben måste ligga rätt också o inte gå bort sig. Sen får inte backarna våra pincha för hårt. Håll dom på utsidan och undvik utvisningar. Vi måste vara kalla och inte tjurrusa för kommer man några hundradelar fel så blir man efter o blir straffade. Vi får hoppas att dom inte kramar klubbskaftet för hårt utan har roligt därute.

Just det stäng mittzon oxå… det får inte vara en motorväg där.

Sv: Apropå nånting...
Derbydags!!

Eller som vi känner det som, JFK:s "Min egen sanning"
Uppladdat:

500x0-modo_19.jpg


Sv: Apropå nånting...
Om någon till äventyrs skulle ha biljetter kvar till ikväll så är jag intresserad!

« · 2638468 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...