Brynäs IF - Timrå IK 2013-02-12
söder över: Onekligen lite annorlunda uppställning, jämfört med vad som aviserades i Hockeypuls.
Gillar hursom Bagarn istället för Haggan i Smolles line. Hoppas verkligen, verkligen att Jonte funkar. Tror det inte, men skulle väldigt gärna få fel där.
Annars känns det ovant att sitta och längta efter matchstart. Frågan är om man kommer ha samma sug under matchens gång.
Men, va faen: det k a n gå. Kom igen Timrå!
mikenomad: Jag kan i nuläget varken dementera eller bekräfta. Inget intresse alltså? Modo har också sagt nej. Då får vi dras med trollen ett tag till. Suck.
Lycka inte till ikväll.
Hälge: hmm detta är lite pinsamt...
är hockeypuls helt jävla akterseglat
eller är swehockey vimsigt?
vimseborg ihop med björk...
hoppas inte att det är för mycket power i smolle...
det lär de två herrarna snabbt plocka ur honom isf...
Brolin är bubblare på listan.
Uppladdningen inför resten av säsongen börjar nu. Varsågoda!
www.youtube.com/watch?v=SqOJHq38vc4Grabbarna tar vid där de slutade, vi är ostoppbara nu. Och Jonte brinner av revanschlusta, det ser man i hans ögon. Han kommer vara magisk ikväll, det inser väl en Jonte-lover som du...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad: I helsike att det gör. Släpp jinxen!
Brynäs blir bara ytterligare ett lag som vänder förlusttrenden mot oss
Det KAN gå.
Även för en TIK kommer man till en punkt när de värsta hundåren är över. Jag har gått och nynnat på versen på Florence+the Machines dunderhit från några år sen under hela kvällen och tidiga natten. Inser nu inför läggdags att det är mitt undermedvetna som talar om för mig att vi varit ner på rock bottom och vänt, nu fucking studsar vi uppåt. Två raka segrar, massivt stöd bland folk och småföretag i skramlandet och nya tag inför framtiden.
Okej, kanske att ta ut saker lite för mycket i förskott. Men nog ska vi kunna plocka ett skärrat Brynäs? Kollar man in videon så tror jag att Smolenak symboliseras av Florence själv, en rödvitsminkad högpresterande stjärna. De två blåsminkade sakerna i guldklänningar som flankerar är Hagos och Jonte och ibland dyker Sebbe och Edström ut som backpar på congas i bakgrunden. Montén passerar blixtsnabbt med cymbaler i hand. Tycker det ser bra ut jag. Dog days are over!
Ska bli skoj att se Smolenak spela hoppas jag.
Jag förväntar mig honom som ganska kantig och inte särskillt kreativ överhuvudtaget men tror inte att han förlorar särskillt många dueller på isen och jag misstänker att han inte viker ner sig framför en målvakt. Varken före eller efter en signal från domaren. Hedström kanske är rätt kille för smolenak. Han har juh inte svårt för att låta någon annan stjuta precis. Hagos är också aktiv i att överlåta det till andra. Av det materialet jag sett med smolle verkar han veta att pucken måste upp under ribban om den ska in o det lovar gott.
Hoppas vi får en ny kelgris i Radek. En fighter som avgör matcher. Sånt gillas.
Jag förstår om monten inte vill hacka isär molinder kedjan heller. Har man väl hittat något som fungerar framåt under den här säsongen så håller man det...
Mot tre pinnar i gävle!