1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590214 inlägg · 6217 ämnen

A Tribute To Kovland

« · 980821 Till forumet

Sv: A Tribute To Kovland
Uno Gordon: Det var ju det jag sa tidigare idag. :)
Nästa säsong då.....! är vår överlevnad.
Kommentera

El Maco: Jag har gett upp hoppet. V får ta sikte på nästa säsong istället. Gör man bara mål på vart 40:e skott så går det åt h-e. Det är ett understatement.
Kommentera

Uno Gordon: Nu får du ta och styra upp Kovlänningarna igen. Torsk med 6-0 mot fucking Hudiksvall?
Kommentera

Uno Gordon: Fick dessvärre förhinder idag att ta mig upp till Ånäshallen för att bevittna matchen Kovland-Kiruna. Men kan konstatera att KIF tagit ledningen med 1-0 genom Magnus Magnusson efter 4.47 i den andra perioden. Men just i detta nu kvitterar Kiruna till 1-1 genom Joel Törmä.

Och Leif "Lenne" Lundbergs pojken Niclas utmärker sig som vanligt med att dra på sig en 2+10min för roughing och abuse.
Kommentera

Uno Gordon: Hahahaha. Nu har det verkligen brunnit :)

Ett skjut i krysset för Covlando alltså. Lite skönt iofs.
Kommentera

Uno Gordon: Lyckades med konststycket att räkna fel på veckodag i onsdags och missade hemmamatchen mot Hudiksvall och naturligtvis förlorade KIF med 1-3!

Idag var det ånyo hemmamatch igen mot Asplöven HC Haparanda och matchen slutade 1-1!

Kovland hade en segerpuck inne som oförklarligt dömdes bort, fegkuken Lenè vågar inte blåsa emot Asplöven. Det är tamefan tragiskt att ett bortalag skall ha mer favör än hemmalaget. Bedrövligt! Mathias Sörbrand gjorde kvitteringen för KIF efter 14.02 i första perioden.

Rickard Olsson var en gigant i KIF-kassen ikväll och motade 28 skott!

And who the fuck is Backe? Pick up the phone and calling back to "Ricardo"...
Kommentera

Dream Team: Nu har jag vaknat upp ur koman! Ojojoj.....vilken match! Vilken, glöd, frenesi och underhållning! Den hade tamefan allting och lite till!

Ett Strimma-solo signerat Emil Lundqvist, en inkompentent domare så godkänner 2st regelvidriga Östersundsmål, sanslösa svängar, hjärtan, moral, kamplust, griniga jämtar, en dränkt ÖIK-klack som sjöng om "Allsvenskan", domarbyte och ett lyckligt slut!

Sjöberg visade att klippet och drivet i skridskoåkningen inte längre är densamma men speluppfattning, känslan i handlederna och näsan för mål har han behållit intakt under årens lopp.

Svenna Forsbergs gastkramande kallsvettningar i sista perren, "Jag pallar inte en förlust till ikväll, jag pallar inte en förlust till ikväll"....

Sjöstedt: "Markus Sjöberg avgör det här, det vore ett värdigt avslut på denna gastkraming, han är den moraliske matchvinnaren"

Svenna: "Hur fan kunde veta?"

Sjöstedt: "Hade bara en skön känsla i kroppen idag"

Sedan kan man konstatera att jämtlänningarna har en bit kvar till elitmässig nivå vad beträffar show buissness. Kvällens mest taktlösa måste ha varit ÖIKs intro och lineup. För det första åkte 2-3 spelare in på isen genom skynket innan musiken och ljuseffekterna börjat, sedan börjar speakern köra lineup när spelarna fortfarande är kvar på isen och glider runt i den egna zonen. Pinsamt och ytterst genant! Skärpning i led!

Matchen gick av stapeln i Klanghallen, Brunflo och inte i Z-hallen som de allra flesta hade trott på förhand inkluderat även mig. Det visar sig att mamn alternerar mellan Z-hallen och Klanghallen.

Håkan Skoglund måste ha jävligt ont idag. Ett slagskott ifrån en kovlänning i tredje periodens elfte minut studsade i en märklig puckbana rätt upp på handleden vilket fick till följd att hela handen svällde upp likt en boxarhandske och de blev ilfart till akuten. Matchen fick slutföras med en annan okänd lokalförmåga sista nio minuterna. Spelets stoppades i 15-20 minuter.

Att Nubben absolut måste ge Emil Lundqvist ett try-outkontrakt på nytt igen med Timrå! Karln är ju fullständigt sanslös och helt i avsaknad utav nerver! Vilket solo han signerade fram till 0-1! Han hukade sig och åkte helt sonika rätt igenom zonerna och avslutade men en elegant backhand rätt upp i nättaket! STÅPÄLS!

Att Smedbergs pojkarna går i farsans fotspår i att kunna vara spjuveraktiga, jävlar vad det myglades vid kortspelandet i bussen igår. Att Magnusson och Gilliusson "rök ihop" om vad som egentligen borde ha spelats i bussen. Gurka eller Chicago. Magnusson ansåg att det var skandal att man upphördet med Gurkan när det var 20-årsjubileum och istället introducerade Chicago.

Fan "Sillen" skulle ha gråtit blod över hur ni sköter sådana här saker grabbar! Taskig tajming säger bara jag!

....
Kommentera

El Maco: Matchkrönika? :)
Kommentera

TIKbiff: Tack Magnus!
Kommentera

TIKbiff: Alldeles säkert är det ju så ;-)
Kommentera

Dream Team:
Mest troligt så är det Sjöstedt
som ligger bakom coachningen så
att detta gick vägen ;-)
Kommentera

TIKbiff: Och två ex-tikare ligger bakom avgörandet ;-)

57.09     5 - 6 EQ     KIshF    10. SJÖBERG, Markus (5. GILLIUSSON, Robin)
Kommentera

El Maco:
5-5 inför sista perioeden.

markus Sjöberg 10 min för "Abuse"
:-)
Kommentera

nectis: näe, andra i allettan enligt Unos trådstart
Kommentera

El Maco: Hur ser läget ut inför match?
Kommentera

El Maco: Första kval-matchen eller?
Kommentera

Uno Gordon: Folk snackar om Pärssinen när det borde vara "inför Kovland"-känsla i gästboken. Unbegriplich.
Kommentera

El Maco: Det är imorrn (onsdag) de spelar. Kommer lämna en fullständig redogörelse i denna gästbok.
Kommentera

Uno Gordon: hur gick matchen dårå?
Kommentera

A Tribute To Kovland
Ja jag är fullt medveten om att denna tråd inte handlar om Timrås förehavanden i första hand. Men eftersom Kovland inte har någon egen gästbok på denna community och närmast är att betrakta som ett farmarlag till Timrå så får det bli som det blir ;)

Kovland har nu inlett sin marsch mot högre höjder (nåja) i någonting som kallas för "allettan" där lag som Hudiksvall, Östersund/Brunflo, Piteå, Asplöven och Kiruna huserar. En tuff och härdande prövning för kovlänningarna. Inledningen av densamma blev väl inte vad någon av oss med sympatier för det härliga raggargäng ifrån Ånäs höjder hoppats på. Vi totalkvaddade i LF Arena (Kvarnhallen) i Piteå i söndags mot PHC med 6-2. Ändå hade man smsat en "gameplan" till Peter Smedberg, men grabbarna ifrångick grunderna direkt och släppte iväg initiativet tämligen omgående och så gick det som det gjorde när man inte spelade som man borde...

Man sköt för lite, man åkte inte skridskor, stod still på rören och tog dumma utvisningar i helt fel lägen och dukade upp ett digert och smakfullt smörgåsbord åt PHC.

Det är liksom bara bryta ihop och komma igen som Per Elofsson skulle ha sagt. Än finns det tid att reparera detta dyrköpta misstag! Med start redan imorgon onsdag beger sig garbbarna västerut för att försöka betvinga Östersund/Brunflo i Z-hallen (gud vilket vackert namn!).

Jag följer med grabbarna upp för att försöka gjuta nytt mod i det rostiga bogvisiret. Lite lödning och svetsning och "bonnläppshumor" skall vi väcka det insomnade ångloket åter till liv, sanna mina ord.

Och efter detta väntar en veckas rekreation innan man den 30 januari drabbar samma med Hudiksvall i Ånäshallen. Då vill jag att ni som vill, vågar och kan sluter upp mangrant för grabbarna i KIF och ger dem ett hejdundrade stöd på läktarplats! Kitteln skall koka och sjuda utav liv. Det är de väl värda! Se Stefan "Bersan" Bergsten, Magnus "Michelangelo" Magnusson, Markus "Torpeden" Sjöberg, Emil "Lunkan" Lundqvist, Fredrik "Fredde" Böhlenius och Mahias Sörbrand snurra upp HHC på söderläktar´n och njut när de luckrar upp deras försvar och bjuder på en härlig hockeyfest. ivrigt påhejdade utav Peter Smedberg, Magnus "Il Capitano" Sjöstedt och Peter "Kung Tore den Store" Toresson.

Sedan upprepar vi proceduren den 2/2 när Asplöven ifrån Haparanda kommer på besök! Ett sjuhelvetes liv på läktaren och lapp på luckan!

MISSA INTE ÅRETS HAPPENING PÅ ÅNÄS HÖJDER I VÄST - BE THERE AND GET YOUR VOICE HEARD!

IT´S HOCKEYTIME AGAIN!
Kommentera

« · 980821