Det där är senaste gången vi tog tre poäng i Karlskoga, ifjol tog lagen varsin suddenvinst. BIK-seger står i 3,80 hos Svenska Spel just nu, kryss 4,75. Just sayin'.
Knylan: Mardröm eller inte med den fina inställning och disciplin våra hjältar har så kan dom nog ge katterna en jävligt tuff match! Man får ju hoppas att det inte blir nåra skador på grabbarna!!😎😎😇
Andersson: Svensson har ett tungt slagskott och förmåga att få den på mål. Han har visat upp offensiva kvalitéer jag inte förväntat mig faktiskt. Funderar på om man inte skulle testa han i PP faktiskt. Lite Styf vibbar på karln. Pondus, rejäl och rejält slagskott.
Hockeyoraklet: Är våra backar verkligen så usla med tanke på att vi släppt in minst mål i serien?? Det ska då alltid gnällas i det här forumet. Man börjar bli less på läsa allt skit här. Njut av en fin början på säsongen istället, vi vänder denna match.
Hockeyoraklet: Det är dock roligt att se Karlskoga nu med de nya reglerna. Känns som att de hela tiden är på väg att börja veva med armarna och jaga domarna men sen kommer de på sig
BlackBay: Usla är nog fel ord. Däremot saknar jag en dimension i det offensiva hos våra backar. Vi har Hardegård sen är det tunt. Vi har backar som klarar spela 0-0 som man säger. Westerlund har inte tagit de stegen man hoppats, än skall sägas. Nej vi skulle som jag sagt enda från när truppen spikats behövt en offensiv härförare på backplats med lite fart på grillorna som har en förmåga att få genom skott etc.
roger_sundsvall: känns som den sämsta perioden denna säsong, skönt att den är slut. Hoppas på rejäl hårtork i pausen, man måste vilja vinna varje match man spelar.
Hockeyoraklet: Ja offensiv tack. Du menar alltså att våra backar varit så pass defensivt klappkassa och släppt in mindre mål än "mäktiga' Björklöven innan denna match? Nej det som skiljer oss mot Björklöven skulle jag vilja säga. De har en ytterliggare dimension i sitt spel med lite mer puckskickliga backar. Vår Forwardssida har mer spets än Björklöven men våra backar är inte i samma klass som. Deras.
Det har ju också varit en av Nubbens mål att lyckats att hitta en en lite offensivt lagd högerfattad back. Sen kom Corona och grusade planerna lite. Så helt fel ute är man nog inte med sina önskningar om även Nubben tyckt det varit en krydda som saknats på förhand. 😍
Det där är senaste gången vi tog tre poäng i Karlskoga, ifjol tog lagen varsin suddenvinst. BIK-seger står i 3,80 hos Svenska Spel just nu, kryss 4,75. Just sayin'.
Mardrömsarena.