fredriko74: Broc Little. Låter som en boxningskombo av Håkan Brock o Lillen oxå kallad the Little av Bruno. Är det en bra hockeyspelare?
Simmalugnt: Är det någon fler som har skandaler om Timrå-spelare 2011-2012
Inte svensk inte finsk ..dansade naken på ett bord i s-vall vem är han tjej -tjusaren = sant
Skarin: Jag håller fullständigt med dig i ditt "lilla, lilla hopp". Fokusera stenhårt på Kvalserien NU, allt annat är tjänstefel...
Forza TIK.........alltid, alltid...
Simmalugnt: Han har ju rätt. Vi är den fula ankungen.
Vi är den där kusinen på landet, med för stora glasögon, fräknig, rutig skjorta med hängslen o beiga gabardinbyxor som är för korta, som ingen vill vara med, men som man var tvungen att leka med nån gång pga Mamma o Moster tvingade en.
Simmalugnt:
Det ända jag kan säga är att när allt är klart och Timrå klarat sig så kommer jag att skicka ett mail till unge herrn för att höra vad han nu ska ondgöra sig över.
Ikväll ska jag specialstudera VIK hockey i kvällens hemmamöte mot Oscarshamn. Hemmalaget blir förmodligen en aspirant som TIK kommer att få stöta på där i mars. Broc Little är en spelare jag blivit förtjust i de tidigare matcher jag sett honom medverka i iår.
Spinningswede:
Nej det var inte det du gjorde, du försökte påskina att Timråsupportrarna ville ha ut Brynäs ur Elitserien.
Det kan mycket väl ha varit så, men det är ju intressant att det traumat sitter så djupt i dig så att det fortfarande är relevant i din värld.
Simmalugnt: Nu är du känslig... Jag påpekar bara att BIF var nere i skiten för inte så länge sedan och har, i alla fall tillfälligt, fått rätsida på verksamheten.
Sedan är väl frågan om ni har tränare för att kunna inge truppen självförtroende nog inför kvalet.
Spinningswede:
Så det var någon Timråsupporter som var lite elak mot dig när Brynäs var i KS för fyra år sedan och i dag när man ligger tvåa så ramlade du och slog fittan och tänkte plötsligt att NU ska jag hämnas på de dumma dumma timråiterna? Rimligt.
The great one:
Jag menade naturligtvis inte i jämförelse med Timrå.
Men att Leksand skulle dra så vansinnigt mycket folk i säg ett möte mellan 11:an och 12:an i omgång 23. Glöm det.
Simmalugnt:
"Blizzard: ...Leksand liknat timrå hur mycket som helst i flera år, dåliga värvningar, misslyckade sportsliga resultat, försämrad ekonomi etc etc...."
Kopplingen var kanske lite svår....
Blizzard:Det är sant det. Skillnaden torde väl vara att de mer eller mindre förlikat sig med det faktum att de hör hemma i allsvenskan.. eller så är det självbedrägerier man ägnar sig åt. En leksingkompis sa till mig att det är roligare, mer äkta och underground att ha sitt lag i AS jmf med i ES som är mainstream och likriktad med spelare som har en enda incitament att kamma hem grova pengar för så liten insats som möjligt.
Nu snackar jag alltså om fansen. Om jag inte misstolkat det hela fullständigt så tar de lagets situation med realtivt jämnmod. Visst blir de besvikna när de gång på gång tvingas konstatera att de inte gick upp i år igen, men sen vet jag ju inte hur försäljningen av roliga tabletter ser ut i leksandsområdet heller...
Redigerad kommentar
Vilken tragisk artikel att läsa. Det var inte längesedan man kunde läsa annat ( se länk).
"Ibland tror man att det står CCCP på tröjorna, eller att logon är ett bildäck med en vinge. Så är det Timrå IK.
Det är hur coolt som helst att se Sveriges överlägset bästa hockeylag"
Simmalugnt:
Det är ingen myt. Leksand drar folk överallt. Timrå drar aldrig extra publik.
Blizzard:
Byt ut Timrå mot Djurgården i texten, skulle en sådan text publiceras i Expressen? Förmodligen samtidigt som de börjar hylla SD.
För övrigt så är det intressant att det är synd om Djurgården i texten under med sjukdomar och skador.
Jag skulle inte pissa på Ek om han brann.
Kattgubben:
Och återigen myten om publiklaget Leksand. De höjer kanske snittet i Gävle och Stockholm men inte tror jag Leksand drar så fasligt i Luleå eller Växjö.
sargad: Ja .. Då måste Ansvariga ta sitt ansvar ,och göra något så att vi kommer dit och tittar på dom matcher som är kvar ,och inta TRO att vi kommer i allafall ,för underhållningen är för dålig.
Men vad ?
Hahl Bundy: Vad skulle Bajen o AIK fansen göra?
Kvartssamtal... och de brukar ge bra sportsligt resultat? :-)
Skarin: Grejen är att nu är det de spelare som finns i truppen som måste fixa biffen i KS. Oavsett hur dåligt olika spelare har spelat och hur utskällda de blivit på HS och eventuellt i andra forum(analoga som digitala) så är det till dom vårat hopp får sättas vad gäller möjligheten till ES-spel nästa säsong. (14 lag i ES kan väl knappast genomföras redan till hösten?)
Tränare, ledning, fans och lokala massmedia måste på något sätt gjuta mod i dessa spelare till KS-starten. Det är inte för sent för Bremberg, Granath, Murley, Gnangarn, Molinder med flera att bli hjältar. Skulle vi mot alla odds fixa ES-platsen kan de räkna med att bli fett hyllade och de 55? ES-omgångarna 2011-2012 raderas ur minnet. Börja pumpa sjölvförtroende och muskler. M O B I L I S E R A !!!!
Skarin: Funderade på en sak igårkväll när man satt och led framför tvn. Jag har ingen aning om hur lagarna ser ut i svenskhockey gällande kontrakt. Men idagarna kunde man ju tex läsa att Frölunda hade ett avtal med Örebro som tillät deras andre målis att passera mellan klubbarna. Timrå har väl även liknande avtal med Sundsvall Hockey.
Till saken. Många legoknektar förstärker lagen i slutändan av serien varje säsong. Men det är ju inte alltid de lyckas med vad de värvas för (oftast att ta ett lag till slutspel). Då är ju deras säsong slut. Alla transferfönster är stängda så sent (eller?) och de missar fortsatt chans att visa upp sig för scouter, sportchefer osv till nästa säsong. Timrå hade ju inte en suck att köpra vare sig Netik eller Pilar då Växjö bud förmodligen var mycket större. Skulle då inte Timrå och Växjö ha ett avtal där dessa spelare gå till Timrå vid missat slutspel för Växjö för en del av lönesumman då såklart. Alla vore ju vinnare i en sådan situation. Om nu inte spelaren varit en totalflopp då men i sådant fall borde det finnas möjlighet att bryta uppgörelsen :P
Frella: När det gäller plus mot spelarbudgeten så beror det ju på vilken spelarbudget man jämför med. Den som gällde när ni fortfarande skulle värva en försteback eller någon senare variant?
Det känns dock ganska obetydligt om man har 100 000 kr kvar till taket i spelarbudgeten om man samtidigt förlorar flera miljoner kronor i publikintäkter beroende på tabelläget. Det är det senare som sätter klubben i akut likviditetskris, inte en liten lönepost extra. Att föröka lägga fokus på lönebudgeten känns mest som en avledande manöver.