Hade förväntansfullt gått o väntat på att säsongen DVD "Det bästa från Elitserien 2003/2004" skall dimpa ner i brevinkastet..... Så idag kom den till slut... satte förväntansfullt in DVDn i spelaren o satte mej på helspänn framför teven för att se 1½ timmas sammanfattning av ännu en underbar säsong....
Var den bra är då frågan?
Svaret är NEJ.
Förutom sekvenserna från slutspelet (som även dom var korta o usla) så var det inte många sekunder med TIK under en hel DVD.... av det långa material som fanns före slutspelssekvenserna som innehöll ca 50 minuter av säsongen var det MAX... då ljuger jag inte.... max 1 minut sammanlagt tid med Timrå.... resten ägnades till stor del åt "storlagen" Frölunda, Färjestad, HV, Djurgården och av nån anledning även Modo.
Tycker det är rent ut sagt SKANDAL att en sån här DVD som ska innehålla "det bästa" från säsongen som gått bara ska rikta sig till "storlagen".... Har förresten inte Timrå IK senaste 2 säsongerna bevisat ett de tillhör "storlagen"?
Den som tyckte DVDn från säsongen 2002/2003 innehöll lite material med Timrå kommer bli ruggigt mer besviken på denna DVD som om möjligt innehöll mindre material med Timrå IK.... Mitt tips.... KÖP DEN INTE!!!!!
BlackBay: Värst vad du låter bitter tycker jag!!!! Men det är väll bara inse fackta.. Timrå är ett skit lag, dom är ju bara uppe och vänder i ES, dom är ju inte ett "riktigt" ES lag iaf om man ska tro vissa Luleå supporters..... Timrå verkar fortfarande enligt media vara ett bottenskit lag som inte kommer stanna i ES. Så varör slösa bort massa tid av ett video band på dom!!! Nää du Honka läget är nog så att det alldrig komma att ändras på det tyvär...
Som min dotter alltid går och sjunger " Röd och Vit hockey dynamit " hon är 4 år.. kan ju erkänna att jag som stolt pappa kan tycka att jag lyckats välldigt bra med uppfostran av henne.. hon likt sin far ÄLSKAR Timrå IK och kommer alltid att göra det oavsett hur långa sekvenser det visas på dvdn Det bästa från Elitserien
Mattis69: OJ... mattis med ny signatur... Men håll med om att det är lite tragiskt trots allt... man hade lite mer förväntningar på filmen än så..... känns tragiskt att lägga ut nästan 200 bagis på nåt som ändå inte innehåller det man vill se.... men kom förbi o låna den o bedöm själv.....
Bra uppfostran av Emilia Mattis.... hon blir pappa upp i dagen....
Mattis69: Uppfostran? Själv kör jag med hederlig hjärntvätt eller hot om att ungdjävlarna får betala retroaktiv hyra för tiden dom bor hemma om dom tex skulle hänfalla åt att missbruka guds herrens namn... (Timrå IK är den enda sanna sanningen enligt min tro, och då jag är äldst i församlingen så är min tro lag) Ett svältande barn gillar inte Hammarby. Alla misslyckade telingar som inte håller på Timrå IK är alltså i grunden alla förslappade föräldrars fel.
Kalle K: Klart man måste ha en kvinna! Skulle se konstigt ut om två homosexuella försökte producera hockeyspelare... Även om resultatet i Sundsvalls hockeys supporterhockeylag ser ut att vara misstänksamt nära;)
Maggan:Movve är galen! Han kräver en ursäkt! Annars hotar han med krambojkott i nästa match.
Tullat? Ingen risk. Numera består ju EU-ransonen av ett mindre berg med starkvaror som man sitter högst upp på medans man lirar VHS-kasseter med klassiska TIK-matcher på videon... Men visst skulle man kanske lägga in någon varningstext på inläggen när man som jag bor så nära EU-gränsen söderut som jag gör...
Skärpning nu! Här skriver man ett seriöst inlägg om alla underskattade tifomänniskor, och så rör folk till det så att det mer börjar handla om spritsmuggling och ett försök att framställa Sundsvalls Hockeys supporterlag till ett gäng Gay-ikoner... Någon som hört mer om ryktet att hela laget ska byta skriskoleverantör till nästa år?
Så idag kom den till slut... satte förväntansfullt in DVDn i spelaren o satte mej på helspänn framför teven för att se 1½ timmas sammanfattning av ännu en underbar säsong....
Var den bra är då frågan?
Svaret är NEJ.
Förutom sekvenserna från slutspelet (som även dom var korta o usla) så var det inte många sekunder med TIK under en hel DVD.... av det långa material som fanns före slutspelssekvenserna som innehöll ca 50 minuter av säsongen var det MAX... då ljuger jag inte.... max 1 minut sammanlagt tid med Timrå.... resten ägnades till stor del åt "storlagen" Frölunda, Färjestad, HV, Djurgården och av nån anledning även Modo.
Tycker det är rent ut sagt SKANDAL att en sån här DVD som ska innehålla "det bästa" från säsongen som gått bara ska rikta sig till "storlagen"....
Har förresten inte Timrå IK senaste 2 säsongerna bevisat ett de tillhör "storlagen"?
Den som tyckte DVDn från säsongen 2002/2003 innehöll lite material med Timrå kommer bli ruggigt mer besviken på denna DVD som om möjligt innehöll mindre material med Timrå IK....
Mitt tips....
KÖP DEN INTE!!!!!