El Maco: Har en känsla att du fick sitta åtskilliga timmar för att knåpa ihop den däriga tabellen. På ett skitigt hotellrum på Manhattan. Bra att va defensivt försiktig. Bättre att vara lite mer realistisk. Jag tror i min enfald att vi klarar av slutspelet. Visserligen knappt, men vi tar oss dit.
Manderville: Det borde du veta som håller på timrå! Själv så skrev jag upp alla lags kaptener och ass kaptener här på forumet, men då var era moderatorer så bussiga att dom raderade alla mina trådar om det...
Okey, tack för svaren. Vad det gäller matchen så var den inte speciellt sevärd och jag tyckte det var synd att inte Manderville 0ch Nilsson var med. Den typen av spelstil/inställning som dom besitter skulle ha passat bra igår...
Nu hoppas jag bara på att det droppar in nåt nyförvärv som spetsar till laget innan slutspelet startar.
Tror säkert Lillkenta har en mening med det här, är det inte modo på tisdag och vill ha spelarna är taggade och därför stod dom över? visst var Mandervills armbåge ful, men denne vilar för nästa match skulle tro det är lite små skavanker. 3 poäng är huvudsaken fast jag tyckte Malmö spelade bra efter resurserna.
Nyss hemkommen från en "dålig" match med ännu sämre domare, det börjar bli en följetång nu... Är det nån som vet varför Manderville och Magnus Nilsson inte var med ?
Manderville: Jo men Jönsson gör det för att han är lagkapten, och lagkaptenen måste ha en bra dialog med domaren under matcherna! Timrås eller vilket lag som helst lagkaptener för också dialoger med domarna under matcherna! Det är bara så överdrivet att tro att Jönsson skulle vinna jättestora fördelar genom att prata med domaren! Jag tror att det har att göra med att jönsson är en bra hockeyspelare och lagkapten, och det motståndarfansen retar upp sig på är först och främst jönssons höga lägstanivå, och när han sedan snackar med domaren så tror motståndarfansen bara att han vill ha ännu mera fördelar på isen, det räcker inte med de Hockeysmartness fördelar som Jönsson bevisligen har.
Friman SR: Tyvärr så hade jag inte möjligheten att närvara igår direkt efter matchen, pga. att jag skulle iväg och jobba natten! så därför spånar jag igenom inläggen nu istället, går det bra för dig? eller är det väldigt störande?
Dawidovski: Nu börjar du allt tryta..... Först Per-HApps långt ned på listan och sedanBragd-Birger ännu längre ned, vilket anodaxiomalt inlägg ämnar du svara på nästagång?????
Dawidovski: Jag skulle kunna vilja ha Kåberg i mitt lag ja. Men sommotståndare så är han ett äckel, han kan gott gå och klippa och rakasig......hehe.......
Dawidovski: Vad är det man brukar säga. "Även en blind höna..."
Tycker du var lite orättvis i dina exempel.
Kåberg/Berglund är lite som Bulan Berglund. Griniga, småfula och riktigt enerverande. Sådan man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta.
Styf, Hedström är mer den hårda typen som inte backar för ngt. Robban är ettrig men kan väl knappast kallas småful och grinig. Nilsson har jag för lite koll på... sett för lite matcher iår där han utmärkt sig... Hallin kanske passar bäst in i beskrivningen men att tycka han är på samma nivå som berglund/kåberg är verkligen att ta i. Hallin syns mycket mindre i den typen av spel.
Dawidovski: Men nu vimsar du. Robert Carlsson måste vara den mest hederlige hockeyspelaren i detta land, våran "Robbelibobban" alltså, SSK´s kan jag inte uttala mig om.
Per HApps: Hallin, Moneynilsson, Robert carlsson, Per styf, Hedström, För att nämna några som är av "Kåberg/Berglund typ! Sen att ni säger att kåberg inte kan spela hockey, det är bara löjligt! det bevisade ju kåberg igår genom att avgöra med en backhandkanon! Om ni fortfarande säger att kåberg inte kan lira hockey, så säger ni lite emot er själva, för det var erat lag han avgjorde mot.
Svanru:Di däringa dansbandsnissarna har utan tvivel Sveriges trevligaste hall. (Arena) En massa stiligt klädda värdtyper i värsta gåbortkavajer som hälsar en välkommen till match med trevliga leenden trots att man kommer i rödvit mundering! Där tidigare snaggnackade linköpingsvakter hotade med analvisitering, så nöjer sig karlstadstyperna med att hänvisa till närmaste bar och ett "kul att ni är här". Synd bara att deras "äckliga" lag har den dåliga smaken att sno oss på poäng ibland...
liston: Nilsson underskattad? Efter vad han presterat iår skulle jag vilja vända på det och säga att han är fruktat överskattad. Bortser man från Sundin som aldrig spelar så är han hittills vår sämste spelare.
Bragd-Birger: Ni verkar ju vara på gott humör trots nederlaget. Härligt att se FBK spela högklassig dansbandsmusik och att t o m ni bjöd upp. Häftig match med många hårda tag det är så här hockey skall liras. Ha en trevlig dag trots allt. Sola skiner
Jävla dansbandstöntar! Var länge sedan jag kände mig så aggressiv efter en match. Det kan helt enkelt inte finnas någon Gud. Endast Satan kan finna nöje i att 8000 Torsk-på-Tallinn-Rolands får flina under en sponsorspäckad läktarflagga.
Nu får det vara nog med idiotiska individuella misstag. Laget spelar i det stora hela jävligt bra, men nu har man förlorat åt helvete för många pinnar på juniormisstag. Främste syndaren i går var Hansson, som i a f i mina ögon missade sin gubbe grovt på två av målen. Krykov ingen jätte i defensiven, men han lyckades åtminstone få till något offensivt. Hagos precis tvärtom. Bakåt fläckfritt, men framåt sker det icke ett skit.
Mandervilles armbågstackling var löjligt onödig. Däremot gillade jag faktiskt Modins pubertala domarskott. Dumt såklart, men Modins tilltagande attityd lovar mer. Han är klart på gång.
I övrigt en härligt grinig och tuff match. Satt verkligen och kokade av ilska över FBK:arna, och det var fan första gången den här säsongen jag hade en sådan puls.
Laken: Kompensation kallas det för, eller att jämna ut statestiken. För det skulle ju vara olyckligt om Karlstads gänget faktiskt skulle se ut som ett gris lag. =))
Hur hittade Sjöberg dessa osynliga TIK-utvisningar i första perioden? Varför fick inte Kåberg matchstraff för sin fula tackling i ryggen på Gahn? Varför slänger sig Berglund i varje utvisningssituation?
NU MÅSTE Timrå värva och inget snack om deet "vi" håller helt uppenbart inte i dagsläget och med tanke på att dom flesta andra lag värvar så MÅSTE timrå oxå göra det. Håller med en föregående skribent här en ny stark center och en stor och stark back. Pleas styrelsen och nubben hör min bön.
Maggan: Ja men Mats Hansson såg inte helt lyckad ut heller vid det första - det var hans markering som brast. Han gick istället in i banan. Krykov fick alldeles för långt och blev dessutom nästan interferad av Hansson...
Expressen utnämnde Krykov till en av matchens lirare - jämte Z... KOLL?
Johan J: Han är den bäste defensive back jag någonsin sett i Timrå! Klockren! I powerplay väljer han alltid pass före skott, därmed skotträdd! Men tryggast på isen!!!