Jag tycker ärligt talat synd om Backlund ikväll. Vad ska han göra med det försvar han får framför sig? Hur många dubbelräddningar i rad måste han göra innan försvaret inser att pucken måste bort. Han var inte värd att släppa in fyra (blev det 4 insläppta? Åkte när det stod 4-1) puckar idag. Han var klart bäst.
Vi satt faktiskt och svor över domarens insats. Jag noterade att den diskuterades ganska flitigt lite längre ner. Visst tog han mycket på Timrå. Men många gånger (snudd på alla) rådde Timråspelarna för det själva. Obefintlig skridskoåkning brukar borga för botgöring i fel bås. Taskig inställning brukar vanligtvis innebära lite poäng. Så också idag.
Glöm matchen. Hylla Backlunds spel och gå vidare. Nya tag på lördag.
Taurus: Sluta gnälla på domaren? du tycker tydligen att spel i boxplay inte sliter på dom offensiva krafterna du. Tycker att killarna började helt värdelöst men sedan efter alla dessa utvisningar så kräver då inte jag att spelare som Hahl och tenkrat J. Andersson mfl skall kunna dominera på offensiven. Har du själv spelat boxplay en halv match nån gång? Vakna. Tycker inte heller att man skall skylla allt på domarn men han har väldigt stor del i denna tunga förlust. Han gav aldrig timrå en möjlighet. Tack och adjö...
Taurus: fotfarande är timrå riktigt kassa och skulle inte gjort det bättre med en annan domare!! näe men allvarligt SLUTA gnäll på domarna ser ni inte hur dåliga timrå är ?!?
Foyn: Bygg inte allt på nuet. Timrå har spelat kort om folk jävligt länge, Hahl, Hynning och Carlsson kan bättre och kommer att visa mer framöver. Frölunda är inget dynggäng, och att ta fem raka mot dom är knappast en självklarhet. Matchen på lördag kommer att ge besked om var Timrå står. Snubbigt viktig match.
Det är ju också så här att får men spela med en man mindre långa stunder så påverkar det anfallspelet kraftigt. Alla hakningar han hitta på tikspelare har han kunnat ta på VF spelare också, men dom vill han inte se. Det är den klart sämsta domarinsatts jag sett i ES i hela mitt liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Realist: håller med, nu är ni faktiskt ENÖGDA vem som hälst ser ju (till och med modoliderna) att vi är hur kassa som hälst idag, vi kommer inte ens upp 40% av normal standar. Sluta gnäll på dommarn (han e kass) men de är INTE hans fel att inte vi har några anfall!!!!
Vi satt faktiskt och svor över domarens insats. Jag noterade att den diskuterades ganska flitigt lite längre ner. Visst tog han mycket på Timrå. Men många gånger (snudd på alla) rådde Timråspelarna för det själva. Obefintlig skridskoåkning brukar borga för botgöring i fel bås. Taskig inställning brukar vanligtvis innebära lite poäng. Så också idag.
Glöm matchen. Hylla Backlunds spel och gå vidare. Nya tag på lördag.