1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608637 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Tveksamt. Vi får nog bara acceptera läget är känslan. Klubben fattar ju också situationen, men man kan ju inte direkt gå ut med nyheten att t.ex Erixon spelat klart för säsongen. Det vill nog inte Tim heller med stor säkerhet, även om att alla redan fattat det.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Zäta75: Övning 3 imorgon . Hoppas grabbarna är redo för är det något lag jag inte gillar så är det Växjö

Herminator: 2 Matchtröjor med tallarna på bröstet beställda. Får stödja vårt kära Timrå så gott man kan från en annan del av världen.

Bobby Hahl: Jag kommer att vara där och se Plastsjö matchen live.
Tar med tjocka släkten så man gör vad man kan för att fylla arenan.

ALLA TILL HALLEN!
Ingen jävla slötitt på TV4 Play i närområdet nu tack!

Villervalla: Lite pissdåligt?!
Det är bedrövligt uselt. Skämmes… allihopans som inte kommer från närområdet!

Montén Python: Skulle gissa att julfirandet sker hos ERC Ingolstadt!

Montén Python: Ja om man ska peka på något som inte såg så lovade ut igår så var det Lilja och Heikkinen kedjan. De fick aldrig ordning på grejorna tycker jag. Såg allmänt vilset ut. Där finns lite att fundera på för den gode Tommy (som för övrigt såg rätt så chefig ut i båset igår tycker jag).

Men om man ska återgå till att vara positiv så tycker jag att EP ska få beröm för gårdagen, riktigt bra match från period 2 och framåt.

4e linan med Pääjärvi och Walli var också jädrigt nyttiga och jobbiga, plusspoäng till dem.

Öndulat: Så jädra kul att se Dahlen smälla in tre baljor. Och som du säger, tre helt olika mål.

Min personliga favorit är helt klart mål två. Han trycker sig förbi. Det går inte särskillt fort, nästan som LHC backen underskattar honom. Men han är jädrigt bestämd, fullföljer och trycker dit den. Så jädra viktigt mål för Timrå och även för Dahlens självförtroende!

Zäta75: Spekulationer.

Lulessss: Lilja försöker men det blir inte riktigt någonting. Men jag tror att TS är helt rätt tränare till att få både honom och Heikkinen att lyfta!

Nisse på Mon or: Hartmann är bra tillsammans med Dahlen. Tror de fortsätter så med Heikkinen längre ner i 3e. Walli var så bra som han kan vara ikväll och otroligt viktig. Likaså Genborg mfl. En stabil laginsats. Jacke bra i mål också.

Nu fick man framtidstro, men tidigt på säsongen ännu

Denna seger ger självförtroende och snart är Skägget sheriffen tillbaka också

Montén Python: Vi ska bara få ner Örebjo i skiten också

{10774}: Ja kommentatorn fick så han teg. Han verkar ju bo i SAAB arena eller något med tanke på att han alltid är där. Förmodligen är LHC hans älsklingslag. Man märkte hur besviken han var att Timrå gick vinnande ur denna batalj.

Ändringen i formationerna gav resultat. Härligt att se. Nu kör vi så här framöver. Nu längtar vi till hemmapremiär.

Andersson: 14 insläppta de två inledande matcherna, på hemmaplan. Måste väl vara något slags rekord?

Skönt att städa av LHC-spöket direkt. Inte värdigt att de skulle vara något slags spöke för oss. Dessutom med JJ mellan stolparna. Psykologiskt viktigt.

Erre92: ÄT ÄGG era jävlar

Ni kan gå hem nu Hahaha 😂😂😂

Där drog vi upp plösen och knöt igen.

2-5'👍👍👍

Tycker Freij ser ntressant ut, bra fart i de få bytena han fått

Den som ger upp nu lär vi aldrig förlåta.

VI VINN IKVÄLL 🥳🥳🥳💪💪💪💪
Uppladdat:

500x0-fbimg1731862226779_1ktsHMuy9XjmXR8.jpg

VI MÅSTE BÄNKA DAHLÉN! =P

Söderöver: "Sopan" gör ett hattrick 🥳🥳

Sanyet: Det är det som är Timrå! Lokal anknytning med stolthet över varumärket. Även om Tommy kanske inte riktigt känner sig som riktig Timråit ännu. Vi kommer aldrig bli en storklubb med bra ekonomi men vi är underdog-uppstickaren som stör! Älskar det! Älskar (och ibland hatar) att vara Timrå-fan. Nu och för evigt. Amen.

Känns tryggt med Tommy Samuelsson som coach! Gillar även att vi kör ungt och svenskt!

DALLAS 🥳🥳🥳
VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪

{9374}: Är han värd lönen nu då?

Jonte Jonte vår idol.....

Zäta75: Fy fan vad ovärdigt! Haha.

Kul för Genborg! Bra för Timrå!

Eugen Sandberg: Det är lite svårt med balansen i allting.
FB lallarna är ett gäng som är riktiga pajaser… sen har vi Domedags HS där det är riktigt mörkt i sinne o hjärta.

Var hittar man realistbalansen? Jag har inte hittat den än iaf.

Villervalla: som tongångarna varit är det min absoluta förväntan. Varje år när jag köpt nya tröjor har jag mestadels fått till svar att ”jag avvaktar till tallarna, då köper jag till hela familjen”. Så nu räknar jag såklart att det blir så. Det kan väl inte bara vara det medelpadska behovet att gnälla och klaga?

Rox1: Jo, och är inte det lite halvtokigt? Lander och Hållander vill hem och lira för sitt lag för kaffepengar i jämförelse med deras värde, medans Dahlén, Pettersson och Wedin har ett lukrativt avtal där deras lön stiger för varje år.

Helt ärligt. Korten på bordet. Hade de 3 sistnämnda spelare spelat för Timrå om de hade haft mellan 150-200k i lön?

Lek med tanken nu bara.

Lander - 160k. Som idag.
Wedin -180k
Pettersson - 160k
Dahlén - 200k

Vi hade frigjort 300k om våra hemvändare valt att spela i Timrå just för deras kärlek till klubben. De vet själva att dom garanterat kommer att få en roll efter karriären inom klubben, så deras framtid är säkrad.

I nästa kontraktskrivning bör vi sätta ner foten. 4milj per år behöver besparas. Alternativt att vi måste påkosta juniorsidan. Det sägs ändå att man kan köpa en junior i dagens hockey, så gör det!

steveroper: Såja det kunde vara värre… ni säljer inte gatustenar än…

Andersson: Hur skulle vi kunna kvala mot Modo?

Karlsson74:
Nu har vi fått till märket nu får vi vara nöjd med det så länge

BARA TIKARE

Herminator: Japp :-) men tycker detta blev mycket sämre. Bättre med bara texten Timrå enligt mig.

Tycker det är sjukt mycket snyggare med klubbemblem än bara text ihop med massa annat text .
Uppladdat:

500x0-screenshot2025-09-15-13-54-58-245-editcomandroidchrome.jpg

Zäta75: ja man hadde ju en omröstning om tallarna eller ej,så detta är väl helt i linje av detta.. dock borde det iof vara första ställ ..men detta är en bra start..
Man kunde Köra med Timrålogga hemma oavsett dag..och text på sina borta ställ.. Så kan kommunen vara säker på att inte publiken förväxlar laget med nån annan kommun.😏
Det blir blir garanterat ett ekonomiskt uppsving på tröjförsäljningen i år iaf.

Tom Topp: Underbart att klubben äntligen lyssnat på oss medlemmar som vill ha tallarna på bröstet. De stolta tallarna! Nu får vi dessa iaf på lördagsmatcher hemma till att börja med.

Jag kommer att köpa en tröja direkt. Tror många fler tänker som jag.

Bra Timrå IK! Äntligen!

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2025-09-13
Montén Python: vet inte riktigt varför jag hänger här och dessutom kommenterar, kanske är smygtimråit, men jag tror också det inte skadar med nån utlänning, nån med annan kultur o humor o beteende som är lite osvenskt, är det en skön typ kan det bli limmet som får ihop laget, en snubbe som alltid drar fram asgarv i hela gruppen för han antingen alltid går i strumplästen, har rivna Morötter till desserten, älskar brunsås på pannkakor osv.

Ni behöver nån halvgalen tjeck, tokig finne eller transatlant med dåligt hemjobb.

Rallarn: enda positiva med denna SHL omgång är att vi slipper en massa segerrusiga Brynäsare här inne i boken.

Söderöver: Ännu en seriepremiär som blir antiklimax. Det är bara att konstatera att vi inte var beredd på Leksands energi, vi spelade stundtals naivt då vi släpper till 3 frilägen varav ett blir mål i vårt PP. Våra ledande spelare får heller inte ut tillräckligt mycket av offensiven för att göra match av det här. Leksands 1-0 är ju också korpenklass på vårt markeringsspel. Jag väljer att skylla på ett av dom absolut sämsta försäsongsupplägg jag sett av alla år jag följt laget. Har inte sett alla andra SHL-lags försäsonger men tror inget lag har mött så svagt motstånd och spela med ett så inkomplett lag som vi gjort.

Känslan efter igår är att även om vi skulle kunna vara ett lag för play in så är vi verkligen inte på den nivån ännu. Frågan är bara hur många fler poäng vi ska ge bort innan vi hittar formationer och form. Den här lönelistan som publicerades här kom också ut med väldigt dålig tajming, det lämnar en bitter eftersmak i munnen att se vilka spelare vi betalar topplöner och sen se matchen där dom, mer eller mindre i alla hänseenden förutom det fysiska, sitter på läktaren.

Ahpl: Vi vinner skotten om jag inte såg fel. Vi släpper in ett mål i vårt pp vilket blir matchavgörande. Leksand har inte mycket efter det. En jämn match men tyvärr 0 poäng. Det finns ljusglimtar Genborg, Hartman tex

Degenerate: Dahlén är en poängspelare, ALLA matcher han går av isen utan poäng är underkänt. Vi torskar på usel förberedelse och svag defensiv. Svaga insatser av Juel, EP, Heikkinen, Dahlén. Ljusglimten är att Samuelsson är aktiv i sin coachning, förhoppningsvis får underpresterande spelare nöta bänk som konsekvens av den stöld dom begår mot klubben efter svaga insatser.

Börja med Juel, EP och Heikkinen på läktaren nästa match. Varje match kommer vara kamp för överlevnad för oss i år.

Rätt uppenbart att målisen ville få en extra vila för sina spelare. Vilket de nu får. Tråkigt.

JonteD: Helt förbluffad över Heikkinen. Han är ju en Halloran-light!!

Första perioden på serien och på bortaplan med ny tränare och massa nya yngre förmågor. Är väl inte konstigt om det finns en del att jobba med.
Leksand kör ju dessutom som om det vore slutspelshockey. Behåll kylan så kommer Timrå få sina chanser.

Zäta75: Genborg är ett fynd! Tycker Lilja ser rivit ut också. Ös på bara!

Näsan väntade tills Jokinen drog från laget innan han tog fram sitt fantastiska målskyttet