kulltorp: Lyckas man ligga i toppen av Allsvenskan i det avseendet när man inte är i form så är man nog redo att ta steget upp innan fönstret stänger och fortsätta spela sig i form.
Brendl till Arlanda i hockeyettan. Vår gamla legendariska supervärvning. Eller som Lundell skulle formulerat det: ”En inställd värvning är också en värvning”
lungan: Är det något ni vet eller tror? Finns fortfarande chans att han stannar? Och om han lämnar, ligger det något i ryktet att vi får Fabian plus målvakt i utbyte?
Skönt och bra med vinst, men förstår inte problemen vi har i egen zon. Puckarna slängs ju rakt ut i mitten av banan av våra egna backar så fort de blir lite stressade. Sådant bör bli bättre och bättre ju längre säsongen lider men vi verkar bara bli sämre och sämre på att spela enkelt ur zon.
Det har pågått alldeles för länge nu och Freddan måste hitta ett sätt att lösa det, för just nu går det åt helvete 9/10 gånger backarna blir pressade.
Sett till konkurrensen i den här serien borde vi rimligen ha goda chanser att slåss om 2:a platsen. Dock torde det i slutändan ändå bara innebära en räcka förhoppningsvis inkomstbringande kvalmatcher, nästa steg känns avlägset. Som förhandstipsen förutspådde är nog endast Leksand det lag som möjligen kan utmana uppåt.
tjobba: Nä, om han ska sluta så måste det väll ändå göras officeiellt inför en hemma match, så att så många som möjligt har chansen att ta sig till Arena och tack honom!
Detta måste väll ändå föreningen och Dahlén se som en win win och ett värdigt hejdå!
Att även göra det emot Västervik med Roger Forsberg som den tränare han slog igenom under tror jag inte direkt sänker oddsen på att #54 sista match är på onsdag!
Många som skriver här borde ha lite mer is i magen och avvakta tills matcherna är slut innan man skriker ”JÄVEL!” i förtid. Detta Timrå IK har uppvisat en grym förmåga att vända på och vinna matcher som man trodde var körda. Aningen större tålamod härinne skulle vara klädsamt. 🙂
mikenomad: Det bär mig emot att glädjas över en Dalaseger, men jag är benägen att hålla med ändå. Vi får väl acceptera att Leksand ska vara där uppe. Bättre att hålla övriga bakom oss.
Två turmål och Dahlén räddar oss igen. Bra genomförd match dock. Obegripligt att man bänkar Kaijser i tredje, Enqvist och Jansson befogat. 22 min speltid på Olofsson som är tröttare än tröttast just nu.
The great one: Precis min åsikt sen han var på isen första gången. Vinner vi det här är känslan ännu skönare än när man har ledningen hela tiden. Moraliskt viktigt. Men det återstår ju en period...
Oavsett allt, ni som kollar Cmore, är inte det här den bästa HA-kommentatorn (kanske den enda dugliga)? Hyfsat neutral, och har ju faktiskt rätt bra koll på bortalaget också, vilket inte brukar vara fallet. Jag gillar, eller stör mig i alla fall inte på honom :) Forza TIK!