1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589887 inlägg · 6217 ämnen

JVM 08/09...Erixon, Pääjärvi och co

« · 1105808 · » Till forumet

Sv: JVM 08/09...Erixon, Pääjärvi och co
Skarin: SVT2 00.00 Rapport. Kan bli tajt om det går till straffar.
Kommentera

John K: Hmmmm. 21.10 SVT2.
Kommentera

Heleniz: Nån som vet när semifinalmatchen spelas och om den visas på någon TV-kanal?
Kommentera

Uno Gordon: Man ska inte ropa hej förrns man är ån heter det ju. Men självklart skall detta svenska JVM-lag besegra Slovakien. Markström är dessutom förmodligen 3 gånger bättre än USAs keeper, så nemas problemas bara alla har snörat på sig skridskorna ordentligt =)
Kommentera

Blizzard: Då är det bara att ringa in finalen då. Slovakerna pissar vi på lite lätt i sidled.
Kommentera

Blizzard: vad fan yrar jag om ? resultatet är ju kanon nytt :P
sverige-slovakien
Kanada-Ryssland
Kommentera

Någon som vet vart man kan se alla andra JVM matcher, Dom inte Sverige är med i ?
Kommentera

TRL är en bra tippare :)
Kommentera

Paddan: Jo jag vet det. Men igår sa någon nåt om den tråden där jag sa vad jag tyckte - så förtydligade min ståndpunkt typ.

Men men, whatever. Pääjärvi äger matchen iaf.
Kommentera

Yellowcard: Nu var det ju faktiskt inte om en specifik tråd i Timrås gästbok det handlar om utan om en annan gästbok inom HS som behandlar juniorhockeyn. Fast det förmodar jag att du förstod, så detta förtydligande kanske inte behövdes.
Kommentera

Paddan: Haha ja!! Tryggheten är ju på hemmaplan! Näe, men skulle väl kanske bli lite väl kanske? Sen riktar ju denna tråd sig specifikt till just våra grabbar - dvs. det perspektiv jag som mest diskuterar kring JVM, vilket enligt mitt tycke är mest passande.

Men men, förstår förövrigt inte att detta med rätt tråd ska vara så döallvarligt - känns som om big brother blir förbannad om man gör "fel".
Kommentera

ÄlskarTIK: Ja verkligen - riktigt nära! Hoppas Pääjärvi tar med sig detta självförtroende till Timrå när han är tillbaks.
Kommentera

Yellowcard: Varför skulle du inte kunna diskutera Pääjärvi och Erixon i Juniorhockeyboken, eller är du rädd att lämna värmen i TIK-boken och inte hitta tillbaks igen?
Kommentera

Yellowcard: Haha synd att Pääjärvi inte lyckades med att sätta "Zorro finten" ala Figren!
Kommentera

Per HApps: Jo jag vet den finns och inte för att vara ett ass och dissa den tråden eller vara en rebell osv. så diskuterar jag hellre JVM utifrån ett Timrå-perspektiv - alltså Pääjärvi och Erixon och då är det väl mest lämpligt att göra det i denna tråd.. eller?

Känns lite fjantigt att diskutera våra grabbar i en allmän tråd om JVM då det är en lagsport.
Kommentera

FÖR INFORMATION

Då Marcus gjort i ordning en JVM-bok så hänvisar vi härmed till den.

http://www.hockeysnack.com/juniorhockey/forum.php

Kommentera

jonmannen: Jo störigt för mark in da park=) Almtuna verkar klara sig bra utan honom förövrigt. 6-0 idag mot Oskarshamn, göttmos - smyghejar på Almisarna hehe...
Kommentera

jonmannen:
Hans statistik blir då 0% hehe
Kommentera

Rolig match för Sverige målvakt :P ett skott ett insläppt hehe
Kommentera

Yellowcard: Tack, har precis kommit hem så hade ingen kolll på det!

Blir minskt tvåsiffrigt det här! =)
Kommentera

fredriko74: NU!

4-0 Pääjärvi - han är riktigt het idag!
Kommentera

Blizzard: När möter de Lettland ?
Kommentera

wooohoo 2-0 Pääjärvi!
Kommentera

Nu är det dags igen :) Lettland - Sverige! tror på en 7-1 seger för SWE :) Två mål av Möller.
Kommentera

Yellowcard: Bra match av våra Tikare :) enda minuset Erixon fick var vid 3-1 målet där var han ganska klen. Pääjärvi kämpar på men fortsätter att skjuta efter isen, det är synd!
Kommentera

Shit va bra gjort nyss där av Pääjärvi.. Öj öj öj.. Påminner lite om Wandell då han gör sina åkningar.
Kommentera

Bissett19: Tackar!

Bra match förövrigt av våra grabbar!
Kommentera

Yellowcard: Ja, det hade han.
Kommentera

Vart kan man se matchfakta på matchen? Tror Pääjärvi hade en ass på 1-0?
Kommentera

Leffe: vet inte om ni klickar på rätt länk, men här funkar den iaf.
Kommentera

Berglund & Leffe: Det funkar då för mig.
Kommentera

Pääjärvi om Kanada:

"De ska alltid vara störst och bäst, men får man två snabba mål på dem så skiter de på sig. I en ny final mot dem vinner vi, säger Pääjärvi."

Haha klockren kille - det jag gillar med den nya generationen! Självsäkra och uppkäftiga, som Hedman förra året som sa nåt i stil med "Vi ska krossa Kanada". Gött
Kommentera

bara jag osm inte kan se matchen på internet?
Kommentera

Är det bara jag so inte kan se sändningen live på svt.se? står bara temporary unavailable, gjorde det hela förra matchen jag skulle se också :(
Kommentera

Blizzard: Hehe jo, men asså hur går landslagsuttagningen egentligen till mot JVM? MÅste ju vara nåt kval eller? Typ Danmark eller Norge måste väl ändå vara bättre än Kazakstan? Eller det vette katten det. Uhmm nån som har koll?
Kommentera

Yellowcard: kände likadant att jag ville prata om Pääjärvi och Erixon någonstans så jag starta denna tråd. Men jag kommer nog att titta över på Juniorhockeyforumet under matchen, för att sedan prata om våra kära Timråiter här :)
Kommentera

Yellowcard: dvs. när jag diskutera JVM med perspektiv på Pääjärvi och Erixon alltså.
Kommentera

Poffa: Känns dock som om majoriteten av JVM diskussionerna här hos oss (Timrås avdelning) kommer beröra Pääjärvi och Erixon till 90%, så jag fortsätter nog min diskussion här då det gäller JVM. Skulle ju kännas lite larvigt att diskutera dessa herrar nån annanstans då det är en lagsport hehe=)
Kommentera

Poffa: Ja det låter toppen, för de blir lite mycket prat med sig själv här inne haha. "hoppar" dit nu :) Vi Syns ;)
Kommentera

Blizzard: Ingen fara. Det vore dock roligt att samla alla diskussioner kring JVM på ett och samma ställe. Då får vi en härlig vi-känsla kring detta underbara landslag.
Kommentera

Poffa: okok, ber om ursäkt att jag startade tråden. Visste inte att det fanns en speciell avdelning :)
Kommentera

Jag rekommenderar er att ta alla diskussioner om JVM i forumet juniorhockey här på HS.
Kommentera

Blizzard: SVT24 men förra matchen visades även på SVT1 (för er som inte har tillgång till SVT24). Matchen sänds säkerligen på SVT Play också (svt.se/sport)
Kommentera

Yellowcard: haha! 15-0, förlorar man med minst 10mål borde JVM skrotas i det landet året efter!
Kommentera

Blizzard: Underbart!
Kommentera

fredriko74: svt24. Hehe... 15-0 till Kanada mot Kazakstan... Hur kan ens ett sånt lag få vara med?
Kommentera

fredriko74: SVT24, Med en taggad Wikegård ;)
Kommentera

Blizzard: Vilken kanal är det som sänder matchen ?
Kommentera

« · 1105808 · »