Uno Gordon: Man ska inte ropa hej förrns man är ån heter det ju. Men självklart skall detta svenska JVM-lag besegra Slovakien. Markström är dessutom förmodligen 3 gånger bättre än USAs keeper, så nemas problemas bara alla har snörat på sig skridskorna ordentligt =)
Yellowcard: Nu var det ju faktiskt inte om en specifik tråd i Timrås gästbok det handlar om utan om en annan gästbok inom HS som behandlar juniorhockeyn. Fast det förmodar jag att du förstod, så detta förtydligande kanske inte behövdes.
Paddan: Haha ja!! Tryggheten är ju på hemmaplan! Näe, men skulle väl kanske bli lite väl kanske? Sen riktar ju denna tråd sig specifikt till just våra grabbar - dvs. det perspektiv jag som mest diskuterar kring JVM, vilket enligt mitt tycke är mest passande.
Men men, förstår förövrigt inte att detta med rätt tråd ska vara så döallvarligt - känns som om big brother blir förbannad om man gör "fel".
Yellowcard: Varför skulle du inte kunna diskutera Pääjärvi och Erixon i Juniorhockeyboken, eller är du rädd att lämna värmen i TIK-boken och inte hitta tillbaks igen?
Per HApps: Jo jag vet den finns och inte för att vara ett ass och dissa den tråden eller vara en rebell osv. så diskuterar jag hellre JVM utifrån ett Timrå-perspektiv - alltså Pääjärvi och Erixon och då är det väl mest lämpligt att göra det i denna tråd.. eller?
Känns lite fjantigt att diskutera våra grabbar i en allmän tråd om JVM då det är en lagsport.
jonmannen: Jo störigt för mark in da park=) Almtuna verkar klara sig bra utan honom förövrigt. 6-0 idag mot Oskarshamn, göttmos - smyghejar på Almisarna hehe...
Yellowcard: Bra match av våra Tikare :) enda minuset Erixon fick var vid 3-1 målet där var han ganska klen. Pääjärvi kämpar på men fortsätter att skjuta efter isen, det är synd!
"De ska alltid vara störst och bäst, men får man två snabba mål på dem så skiter de på sig. I en ny final mot dem vinner vi, säger Pääjärvi."
Haha klockren kille - det jag gillar med den nya generationen! Självsäkra och uppkäftiga, som Hedman förra året som sa nåt i stil med "Vi ska krossa Kanada". Gött
Blizzard: Hehe jo, men asså hur går landslagsuttagningen egentligen till mot JVM? MÅste ju vara nåt kval eller? Typ Danmark eller Norge måste väl ändå vara bättre än Kazakstan? Eller det vette katten det. Uhmm nån som har koll?
Yellowcard: kände likadant att jag ville prata om Pääjärvi och Erixon någonstans så jag starta denna tråd. Men jag kommer nog att titta över på Juniorhockeyforumet under matchen, för att sedan prata om våra kära Timråiter här :)
Poffa: Känns dock som om majoriteten av JVM diskussionerna här hos oss (Timrås avdelning) kommer beröra Pääjärvi och Erixon till 90%, så jag fortsätter nog min diskussion här då det gäller JVM. Skulle ju kännas lite larvigt att diskutera dessa herrar nån annanstans då det är en lagsport hehe=)
Blizzard: Ingen fara. Det vore dock roligt att samla alla diskussioner kring JVM på ett och samma ställe. Då får vi en härlig vi-känsla kring detta underbara landslag.
Blizzard: SVT24 men förra matchen visades även på SVT1 (för er som inte har tillgång till SVT24). Matchen sänds säkerligen på SVT Play också (svt.se/sport)