Valeri Krykovs spelsinne var stor del i Timrås framgång de två första säsongerna. Förra säsongen såg spelet lite annorlunda ut - det gick snabbare än tidigare den gänglige finländaren hade svårt att hänga med i tempot. Det enda som går att invända mot om Krykov är hans fart men nu när lock-outspelarna åkt hem kan han göra sig själv rättvisa igen. I Krykov har vi en erkänt duktig center med den erfarenhet och stabilitet som behövs.
Warg har aldrig lyckats i Modo och Regin vet vi inte så mycket om. Må vara att Krykov kanske inte är i bästa form just nu men den gamle räven håller minst 50 matcher till och kommer bli bättre för varje match.
Nubben bör göra allt som står i hans makt för att få Krykovs signatur.
sargad: Men i vilken form är Krykov om han nu skulle vara aktuell. Karln har lagt av och lär väl inte ha tränat allt för hårt i sommar, sen att han kanske är den playmaker som vi saknar bland centrarna. Men jag ser hellre ett annat alternativ.
Timråit H-sand: Ave Krykov! Elitserien är en klass sämre i år jämfört med i fjol å Krykov tror jag klarar av årets ES tempomässigt. Kolla in andra lagens spelartrupper och det känns som Krykov är en stor tillgång.
Robban: Centrar är ett stort problem i dagsläget! Gahn, Warg, Regin slår Krykov med hästlängder. Lägg därtill att karln är gjord av stål Har ju knappt missat en match på 10-15 år. Så Krykov behövs verkligen. Har dessutom den styrka som Gahn o Regin inte besitter. Så in med "Kryckan"
Jag är helt övertygad om att han blir Timrås bäste center om han kommer.
Älska Timrå IK