T T: Jepp, Lila SM här kommer vi och för att citera den gamle Timråiten Jarl Kulle; Ring ut det gamla TandlösaImbecillaMoloknaRenegataÅgrenbenägna. Ring in det nya TaggadeIllistigaMassakerandeRekordeligaÅffensiva.
timrasuppi08: Viasat sänder kvalserien.
K 01 Torsdag 120315 19.00
K 02 Lördag 120317 16.00
K 03 Tisdag 120320 19.00
K 04 Torsdag 120322 19.00
K 05 Lördag 120324 16.00
K 06 Tisdag 120327 19.00
K 07 Torsdag 120329 19.00
K 08 Lördag 120331 16.00
K 09 Tisdag 120403 19.00
K 10 Fredag 120406 16.00
T T: Tack TT!
Helt vansinnigt. Man måste boka Viasat Hockey ett helt år trots att man bara vill ha en månad och dessutom betala för en helt hockeyfri sommar???? SKANDAL!!! Så får man inga nya kunder.
Nybbe: Man kan ju välja viaplay annars för 199kr per månad eller ca 70 spänn per match.
Hur många matcher sändes samtidigt ifjol? Var det alltid två? Kan tänka mig att en uppskattning av TV-tid annars är 1. Djurgården, 2. Leksand, 3. Örebro, 4. Timrå IK.
Kattgubben: skulle nästan sträcka mig så långt att per forsberg är den bästa kommentatorn jag hört, i klass me dom bästa på radiosporten när det gäller inlevelse :) sen att han kan förbannat mycket skadar inte :)
Frella:
du menar att om man köper viaplay så kommer dom inte sända alla matcher ? :O
Redigerad kommentar
SuperMupster:Viaplay kan nog funka. Det har du rätt i..
Snart är det Leksand-Malmö förresten, på nyss nämnda viasat hockey. dags att börja darra inför våra kommande kvalseriekombattanter!
Michael90: "Känns ju som sagt rätt saftigt att binda sig på 12 månader för att få se 10 matcher."
Viasat sänder väl AS också ;-)
Kattgubben: Svedberg från båset, är Niklas där också?
Nä, det var Johan...
Redigerad kommentar
T T:haha, ja det verkar inte bättre... han var ju nära att få en snyting sa han :D
EDIT: aha, jag trodde du menade innebandy-jihde ::P
Redigerad kommentar
Nybbe: Man behöver binda sig på 12 månader på Viasat Sportpaketet via Digital-TV.
Blizzard: Sant. :) Är väl rätt sunt att börja planera framtidens TV-tittande redan nu. Deprimerande att man sitter och kollar på AS nästa säsong..
Redigerad kommentar
Per HApps:
kom inte en viss Kimmo Kapanen med en ilgrön hjälm o storspelade då ?
vi skulle haft han detta år med...
SuperMupster: Där kan man ju göra en väldigt god liknelse till årets Ahlqvist, minus den gröna hjälmen då. Sen kan man ju välja att se det positivt och då se att Ahlqvist kommer med bättre statistik och från en bättre liga än vad Kapanen gjorde då.
Jag satt bara för en liten stund sen och kände ett mått av upprymdhet inför KS, tänkte att det kanske kan bli ganska roligt ändå. Minns 2002 med lite värme. Sen jag gick igenom matcherna från 2002 swehockey-vägen och greps av total panik.
Första bortamatchen (tillika omgång ett) mot det ES-lag som följer med oss ner kommer bli fullkomligt vidrig att se. Och då förväntar jag mig att bortaresandet kommer få en jävla skjuts också. Finns inga som helst ursäkter för att inte närvara på den matchen.
Hahl Bundy: Äääh, det där är ju fullkomligt omöjligt att jämföra. Men vill man lida på eget initiativ så kan man försöka göra jämförelser.
Jag nöjer mig med att vi helt enkelt får se. Omgång två i KS. Då får vi jämföra. Nu är det lönlöst.
Hahl Bundy: Precis. Vill man hålla på sådär så kan jag förstärka ångesten för alla hockey-emos och säga att vi inte hade en suck mot SSK under försäsongen. Samma SSK som ligger femma i Allsvenskan just nu, två poäng från att missa topp sju, femton poäng från topp tre. Nu strör jag salt i era sönderkarvade handleder. Jag fullkomligen häller salt.
Nä, nu tycker jag ärligt talat att det snart börjar bli dags för att ändra fokus. Slut på all kollektiv manlig gråt och istället ta oss an Kvalserien 2012. Med värdighet. 2002 hade vi fyra bussar från Sundsvall/Timrå till första matchen mot AIK en onsdag. I år, när Timrå IK har fler supportrar än vad man hade 2002, så bör vi kunna överträffa det. Vi hade supportrar på varje bortamatch under resterande KS då också, även i Boden och Bofors. Det vill jag se i år igen.
Det finns en klubb som är mer än villig att byta situation med oss. Uppsnappat på Redhawks " Går Malmö till kvalserien så är Svenska dagbladets Bragdmedalj given. ".
Focus Kvalserien NU... Mr Andersson, du kan börja med att flytta C:et från Granath till Hallin eller Hedström. Hjärta måste in, capice???
FORZA TIK...........alltid, alltid.........