kidcox: Verkade vara lite okoncentrerat i båset oxå, när man tar ut målisen för att spela sex mot fyra åker SJU man in på isen och den chansen försvann. Delades ut 2 st lagstraff för TIK för att ha för många spelare på isen.
Vad f... är inställningen och skridskoåkningen som varit vårt adelsmärke. Verkar som om arbetshästarna försöker spela playmakers och det går ju med all tydlighet inte alls. Dagens match var en pinsam historia som man helst vill glömma från Oksa till siste man, utom då Lindström som inte fick spela en enda sekund, hur i h.... det nu gick till med tanke på kvaliten på dom övriga spelarna. Man blir så j.... upprörd så man håller på att slänga ut tv:n genom fönstret. Vart är passionen för att spela hockey? eller är man bara sugen att öppna lönekuverten. Verkar som om passionen har slocknat på bänken också man ser inget vidare fighting spirit där heller. Tycker Kenta mest himlar med ögonen och Micke skriver i sitt block, vem f... eldar på laget igentligen. Passar även på att få gratulera våran förstemålis till årets tavla, alltid något.
Kan inte hålla mig längre... Rock´n´roll-snubben i Halmstad är ju helt klockren! Fattar inte hur alla lallande fånar kan spy så mycket galla över en ren sanningssägare... "Nubben" gjorde ett fantastiskt jobb för ett par år sen och "Lill-Kenta" var helt rätt för Timrå IK när han tog över, men ingenting varar för evigt. Det är nu helt uppenbart att sportchefen och några till har tappat fingertoppskänslan. Truppen 2005/2006 räcker inte till, blir utspelade av skitlag som Mora och närmar sig kvalserien med stormsteg. Främsta orsak: Avsaknad av målskyttar, det är ju ingen hemlighet... Men fixa hit såna nån gång då!!!
Hur fan kan man jämföra dagens läge med 80-talet och matcher mot CRIF och Sollefteå? Då är man en jävligt desperat lallande fåne med total avsaknad av krav på tillvaron. Mycket mer än så kan inte sägas i den frågan. Timrå IK har varit ett stabilt slutspelslag i tre säsonger nu, ekonomin borde vara god och man borde ha rätt att kräva mer än vad som nu presteras...
ant ska inte verka märkvärdig, men tror alla målvakter bli överlyckliga då det håller nollan, det är ju som en dröm går i uppfyllelse varje gång det inträffar. Då jag har hållit nollan har jag hoppat och stutsat hela natten lång, men de va ett tag sedan.
Tubest: Vadå först han höll nollan förra matchen timrå var i Mora, då stod förövrigt Asplund i mål vi torska med 3-0, matchen innan denna torska vi med 3-0 fast mot FBK
willysson: Visst var det rätt tamt framåt, mest avslut med skott utifrån i dåliga lägen så Vehanen hade det rätt tacksamt att fixa sin första nolla i ES.
Steff: Både Mora och Timrå är två pinsamt dåliga lag.
Dock så blir det ju en skrattmatch på lördag, vi spöar lätt HV med en 4-5 kassar. Det var ironiskt. Slutar det utan tårar så är det en framgång. Vi kanske vinner skotten.
Steff: Gud vad skönt det där kändes. Nu kan man smälta att hela säsongen går i pinsamhetens tecken. Matchen kan ha varit det sämsta jag sett på 45-60 år.
När Mika Oksa är jämn så är han ojämn, när han är jämn så är han ojämn. Om ni förstår vad jag menar.
Sluta deppa nu Timråfans......Ingen vidare match,Mora var bättre ikväll...Men jag vet ni tar nya tag å kommer tillbaka....hoppas att vi båda når slutspelet....
Ribbo: Okej, nu har jag varken sett matchen eller hört på radion ikväll. Vad är det som gör att det blir såhär då? Varför håller man inte samma nivå match efter match då uppenbarligen många har den förmågan?
Hur var Oksa ikväll? Totalt värdelös eller gjorde han det bra utifrån hur laget tydligen skötte sig?
Jag tror ändå inte på att man sitter och stirrar in i väggen och säger att det ordnar sig. Även fast det gör det tillslut..
Jesse P: ojoj samma visa igen, vi är aldeles för ojämna, detta kan inte bli roligt, hoppas nu på förändringar i truppen, ut med 3 man in med 3 man ett måste!!!! man får inte blunda för det som händer nu, och säga att allt löser sig, men så måste man säga till pressen! men lite mer jävlar anamma. som jag läser och sagt tidigare, wennerberg ström sloan, nja ut ut ut ut det händer ingenting, dom stänger för de andra, va hände me gahn? crippe dessa spelare skall ju visa sig mer!!! såklart läser ju inte tränarna å ledarna dessa inlägg. men 3 spelar måste in. kapanen vette fasen om de e lösningen släpper in 4-5 mål i snitt eller nåt va ?? de e samma puckar som här i sverige, så jag vet ej. glädjen viljan måste höjas!! och att våga!!
nu vågar inte spelarna längre för att dom e rädda för tabell läget m.m. så in me nya spelare. som jag läser , wikegård brevid kenta och dahlen sportchef. där har vi lösningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sant så sant, men det är väll inte denna match som varit dålig i år eller det kanske bara är jag som tycker att det finns fler matcher än denna som man skulle kunna ifrågasätta spelarnas inställning på!
Strindlund: Att timrå var skadedrabbat ikväll ursäktar väl inte att spelarna som trotsallt spelade inte gjorde sitt bästa? Jag tror det var fler än jag som önskade lite mera kämpaglöd, fart och finess. Hoppas att detta blir en väckarklocka för hela laget...
lungan: Andas! Dahlén har säkert sina skäl till varför han sysslar med det han gör nu, v a d han nu gör.. Hjärnkontoren inom föreningen Timrå IK går på högvarv (Det kan jag garantera!) och det kommer att ske förändringar ganska snart. Jag tycker du verkar glömma bort att Timrå var extremt skadedrabbad ikväll.
Icetea: Håller med dig. Inte Nubbens fel att det går som det går. Vi har x antal spelare på frånvarolistan varav en på landslagsuppdrag. Nu återstår en match innan juluppehållet. Å den ska vi fanimej vinna !! Men för att så skall ske så måste vi visa grabbarna är vi stöttar dom i vått och torrt. Å inte att vi gnäller på sportchefen så fort det går dåligt.
Så för faen ta er samman människor!!. När transferfönstret öppnar igen så kan jag lova att Nubben kommer göra underverk.... BIT IHOP !!!!
Verkade vara lite okoncentrerat i båset oxå, när man tar ut målisen för att spela sex mot fyra åker SJU man in på isen och den chansen försvann.
Delades ut 2 st lagstraff för TIK för att ha för många spelare på isen.