1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589896 inlägg · 6217 ämnen

MIK-TIK 8/12-05

635209 · » Till forumet

Sv: MIK-TIK 8/12-05
kidcox:
Verkade vara lite okoncentrerat i båset oxå, när man tar ut målisen för att spela sex mot fyra åker SJU man in på isen och den chansen försvann.
Delades ut 2 st lagstraff för TIK för att ha för många spelare på isen.
Kommentera

kidcox: MMM ingen vidare ser det ut,

Men va F.. det är bara att acceptera att denna säsong kommer vara en mycket dålig säsong,

Det är bara att bryta ihop och komma igen, Hoppas efter jul annars till nästa säsong.
Kommentera

Vad f... är inställningen och skridskoåkningen som varit vårt adelsmärke.
Verkar som om arbetshästarna försöker spela playmakers och det går ju med all tydlighet inte alls.
Dagens match var en pinsam historia som man helst vill glömma från Oksa till siste man, utom då Lindström som inte fick spela en enda sekund, hur i h.... det nu gick till med tanke på kvaliten på dom övriga spelarna.
Man blir så j.... upprörd så man håller på att slänga ut tv:n genom fönstret.
Vart är passionen för att spela hockey? eller är man bara sugen att öppna lönekuverten.
Verkar som om passionen har slocknat på bänken också man ser inget vidare fighting spirit där heller.
Tycker Kenta mest himlar med ögonen och Micke skriver i sitt block, vem f... eldar på laget igentligen.
Passar även på att få gratulera våran förstemålis till årets tavla, alltid något.
Kommentera

lungan:
Precis............Nu får ni ta och spotta upp er lite, vet att ni kan bättre och har er gärna med till slutspel.
Kommentera

Kan inte hålla mig längre... Rock´n´roll-snubben i Halmstad är ju helt klockren! Fattar inte hur alla lallande fånar kan spy så mycket galla över en ren sanningssägare... "Nubben" gjorde ett fantastiskt jobb för ett par år sen och "Lill-Kenta" var helt rätt för Timrå IK när han tog över, men ingenting varar för evigt. Det är nu helt uppenbart att sportchefen och några till har tappat fingertoppskänslan. Truppen 2005/2006 räcker inte till, blir utspelade av skitlag som Mora och närmar sig kvalserien med stormsteg. Främsta orsak: Avsaknad av målskyttar, det är ju ingen hemlighet... Men fixa hit såna nån gång då!!!

Hur fan kan man jämföra dagens läge med 80-talet och matcher mot CRIF och Sollefteå? Då är man en jävligt desperat lallande fåne med total avsaknad av krav på tillvaron. Mycket mer än så kan inte sägas i den frågan. Timrå IK har varit ett stabilt slutspelslag i tre säsonger nu, ekonomin borde vara god och man borde ha rätt att kräva mer än vad som nu presteras...
Kommentera

Tubest: A då skulle han kunna ge bort dem till sina barnbarn sen:D
Kommentera

lungan:
Då hoppas ja han har en hink full i slutet av April månad;-)))
Kommentera

Tubest: Han kanske gör det, en samlar grej kanske, lite sött är det i alla fall:D
Kommentera

lungan:
Visst är det väl så, men spar de verkligen pucken efter alla nollor?
Kommentera

Tubest: S

ant ska inte verka märkvärdig, men tror alla målvakter bli överlyckliga då det håller nollan, det är ju som en dröm går i uppfyllelse varje gång det inträffar. Då jag har hållit nollan har jag hoppat och stutsat hela natten lång, men de va ett tag sedan.
Kommentera

lungan:
Du har rätt, men han blev så glad och skulle ha pucken efter matchen.
Kommentera

Tubest: Vadå först han höll nollan förra matchen timrå var i Mora, då stod förövrigt Asplund i mål vi torska med 3-0, matchen innan denna torska vi med 3-0 fast mot FBK
Kommentera

willysson:
Visst var det rätt tamt framåt, mest avslut med skott utifrån i dåliga lägen så Vehanen hade det rätt tacksamt att fixa sin första nolla i ES.
Kommentera

Steff: Hur menar du då?? ger det frihet med eller??
Kommentera

Knylan: Med hårt jobb kommer man långt vet du=)
Kommentera

Knylan: Så dåliga är inte vi...Alla tippade oss överlägset sist...
Kommentera

Tubest: nja anfallet kanske hade sina brister, kanske;)
Kommentera

Steff: Både Mora och Timrå är två pinsamt dåliga lag.

Dock så blir det ju en skrattmatch på lördag, vi spöar lätt HV med en 4-5 kassar. Det var ironiskt. Slutar det utan tårar så är det en framgång. Vi kanske vinner skotten.
Kommentera

Laken:
En bra analys av matchen.......ingen höjdare från nåt av lagen.
Oksa var bra efter missen med 1-0 målet så lägg inte skulden på honoom nu.
Kommentera

lungan: Skönt höra någon som säger så...lycka till resten av säsongen nu...
Kommentera

Steff: Kan så vara, Mora gjorde Timrå helt värdelösa idag i alla fall.
Kommentera

Knylan: Jag är ganska trött på att alla som förlorar mot Mora gör sin sämsta match för säsongen......Måste vara Mora som gör lag dåliga oxå....
Kommentera

Steff: Gud vad skönt det där kändes. Nu kan man smälta att hela säsongen går i pinsamhetens tecken. Matchen kan ha varit det sämsta jag sett på 45-60 år.

När Mika Oksa är jämn så är han ojämn, när han är jämn så är han ojämn. Om ni förstår vad jag menar.
Kommentera

Steff: Tack vi hoppas det också, men tror vi får hålla tummarna tills krampen tillstöter:D
Kommentera

Sluta deppa nu Timråfans......Ingen vidare match,Mora var bättre ikväll...Men jag vet ni tar nya tag å kommer tillbaka....hoppas att vi båda når slutspelet....
Kommentera

Strindlund: Laget har en jämnhet som en hamsters EKG i hjul.
Kommentera

Strindlund: Han gjorde en värre tavla än SALO!!!!!!!!
Kommentera

Ribbo: Okej, nu har jag varken sett matchen eller hört på radion ikväll. Vad är det som gör att det blir såhär då? Varför håller man inte samma nivå match efter match då uppenbarligen många har den förmågan?

Hur var Oksa ikväll? Totalt värdelös eller gjorde han det bra utifrån hur laget tydligen skötte sig?

Jag tror ändå inte på att man sitter och stirrar in i väggen och säger att det ordnar sig. Även fast det gör det tillslut..
Kommentera

Jesse P:
ojoj samma visa igen, vi är aldeles för ojämna, detta kan inte bli roligt, hoppas nu på förändringar i truppen, ut med 3 man in med 3 man ett måste!!!!
man får inte blunda för det som händer nu, och säga att allt löser sig, men så måste man säga till pressen! men lite mer jävlar anamma.
som jag läser och sagt tidigare,
wennerberg ström sloan, nja ut ut ut ut det händer ingenting, dom stänger för de andra, va hände me gahn?
crippe dessa spelare skall ju visa sig mer!!!
såklart läser ju inte tränarna å ledarna dessa inlägg.
men 3 spelar måste in. kapanen vette fasen om de e lösningen släpper in 4-5 mål i snitt eller nåt va ??
de e samma puckar som här i sverige, så jag vet ej.
glädjen viljan måste höjas!! och att våga!!

nu vågar inte spelarna längre för att dom e rädda för tabell läget m.m.
så in me nya spelare.
som jag läser , wikegård brevid kenta och dahlen sportchef.
där har vi lösningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

30: Du driver bara detta vidare för att driva mig till vansinne det gör du inte... sluta larva dig,

Det jag vill få svar på är att!

Ja dahlén kan byta jobb lika lätt som vem som helst om han vill!!!

Orka med att driva detta vidare

klockan är ju typ mycket:P
Kommentera

Strindlund:

Sant så sant, men det är väll inte denna match som varit dålig i år eller det kanske bara är jag som tycker att det finns fler matcher än denna som man skulle kunna ifrågasätta spelarnas inställning på!
Kommentera

Strindlund: Att timrå var skadedrabbat ikväll ursäktar väl inte att spelarna som trotsallt spelade inte gjorde sitt bästa? Jag tror det var fler än jag som önskade lite mera kämpaglöd, fart och finess. Hoppas att detta blir en väckarklocka för hela laget...
Kommentera

lungan:

LÄS igen så har du svaret eller så skall vi texta för blinda åt dig...
Kommentera

30: Och du gör ju det hela mycket bättre genom att fortsätta på samma inkörda spår?
Kommentera

lungan: Tja, det är så enkelt att han inte vill byta jobb.
Kommentera

lungan: Andas! Dahlén har säkert sina skäl till varför han sysslar med det han gör nu, v a d han nu gör.. Hjärnkontoren inom föreningen Timrå IK går på högvarv (Det kan jag garantera!) och det kommer att ske förändringar ganska snart. Jag tycker du verkar glömma bort att Timrå var extremt skadedrabbad ikväll.

Hakuna Matata - Inga bekymmer
Kommentera

lungan:
tror han svara på de med att de var bättre för plånboken med dallas???
Kommentera

30: har du svårt att förstå frågan :P

Jag undrar hur du kan hävda att inte Dahlén skulle kunna byta jobb, bara för han är upptagen med annat????

Vad är det som gör att han inte skulle kunna byta jobb?

Är jag tydlig nog?
Kommentera

lungan:

Har inga förslag till sportchef å har inte föreslagit det heller???

Han är scout för Dallas är nog bättre för plånboken det.....
Kommentera

30: Det var inte det jag fråga....

Du säge att Dahlén är upptagen med annat VAD?

Och vad skulle hindra honom från att byta jobb, det är väl inte omöjligt heller?

Jag gav dig ett förslag på en som kunde vara sportchef istället för Nubben, JAG sa aldrig ngt om att de skulle bli så.
Kommentera

lungan:

Jag tycker Nubben skall vara kvar å kommer att så vara också....så spekulera får du å andra göra....
Kommentera

Ribbo: Ingen tveckan

Dahlén och Wikegård skulle göra underverk med denna trupp + några nya frächa snubbar som Saarela, Sourvey, Wahlberg och Kapanen.

Kapanen kan vi lätt få över tror jag, han längtar nog tillbaka. Vad jag förstått så går det inte direkt bra för honom i Finland.

Snälla Timrå sparka MIKA OKSA in med KUNG KIMMO..............
Kommentera

lungan: Håller med dig...Dahlén som sportchef o Wikegård gapande i båset....
Kommentera

30: Då kan ju du säga vad?

Skulle han inte kunna sluta med det han gör och bli sport chef istället, vad är det som är så omöjligt i det, vem som helst kan väl byta jobb eller?

Detta skulle väl vara som vilket jobb byte som helst?
Kommentera

Kerstin_k:Jag satt precis bredvid målet Oksa såg lite förvirrad ut
Kommentera

Kerstin_k:

framröstad som omgångens mål i aftonbladet??
Kommentera

Så här när besvikelsen har lagt sig en aning kan man inte annat än garva åt Moras 1-0 mål. Otroligt komiskt om man inte ser på det med Timrå-ögon.

Otroligt tråkigt dock att det drabbade just Timrå. Men jag vet att jag hade skrattat ordentligt om något annat lag hade släppt in ett sånt mål.

Komiskt var ordet.
Kommentera

lungan:

Men vakna...han har annat göra
Kommentera

mason: Kolla skadelistan !!!.
Kommentera

Icetea: Håller med dig. Inte Nubbens fel att det går som det går.
Vi har x antal spelare på frånvarolistan varav en på landslagsuppdrag.
Nu återstår en match innan juluppehållet. Å den ska vi fanimej vinna !!
Men för att så skall ske så måste vi visa grabbarna är vi stöttar dom i vått och torrt. Å inte att vi gnäller på sportchefen så fort det går dåligt.

Så för faen ta er samman människor!!. När transferfönstret öppnar igen
så kan jag lova att Nubben kommer göra underverk.... BIT IHOP !!!!
Kommentera

635209 · »