Janken: Lugano ligger för övrigt i kantonen Ticino som kallas för "italienska Schweiz". Den förvrängda schweizertyskan är för övrigt svårbegriplig även om den går att förstå. För att komma till den fransktalande delen bör du söka dig längre västerut.
Kronblom: Vart är Lars Jonsson nu!! man har inte hört ett skit av wennerberg och Warg, va händer me dom. bara danskarna somman hört av. känns som denna trupp är.......
Kenta överöste beröm över Manderville i dagen ST Det är skönt att höra med tanke på allt negativt som sagts i detta forum. Visst ingen poängkung, men vilken ledargestalt!
Johan J: Ja det går ju inte att göra sig av med alla spelare. När det gäller Gästrin har han gått och blivit en skaplig spelare till slut. Klarar av det defensiva spelet bra.
Nä, jag tror att Wennerberg kommer göra bra ifrån sig i Timrå. Kommer bli intressant att följa honom om inte annat. Vill se honom tuff och småful, byte efter byte med en rejäl och aggressiv skridskoåkning. Käka puck!
Skarin: Å andra sidan var det samma konkurrens och lika svårt för Peter Öberg och Magnus Gästrin som för Wennerberg - båda är kvar. Visserligen vet jag inte om de stod under kontrakt över denna säsong eller inte men hur som helst.
Icing-Ove: Gillar du varken "Foppa-jäkeln" eller "bröderna bus" kan du skicka dem till Timrå nästa gång de hör av sig. Lill-Kenta kanske kan bättre än pappa Kent?
Skarin: Vi må ha det litre tunnt på forwardssidan övriga lagdelar håller bra standard enligt mig en backbesättning med en bra mix av rutin och unga lovande förmågor inte så många lag som kan säga att dom har det bättre ställt på backsidan
Johan J: Ja, Foppa-jäkeln och bröderna bus dök ju upp och mobbade bort Wennerberg till sur-Löven, klart som fan att han platsat i en checking-line i år :-)
Men killen har ju inte visat nåt då han fått lira heller, han verkar ha blivit lite för snäll...eller trött...eller så längtade han till Timrå.
Johan J: Det kanske inte var så lätt för Wennerberg att platsa bland Modos forwards förra säsongen. På papperet kändes den uppställningen rätt vass i alla fall. Åtminstone en bit in på säsongen....
Dream Team: Nu syftade jag på våra centrar i förhållande till Pavlikovsky =).
Modo har ju haft betydligt större kris på forwardssidan än vi under en lång tid. Dom har ju inte värvat klart än heller. Men snart kanske det börjar ordna upp sig för dem, även om deras lagdelar inte direkt skrämmer.....
Icing-Ove: Du som MODO-supporter borde ha större koll på dessa två herrar. Det känns ju inte som att de kan ha varit allt för högt priorterade i MODO när de försvann så snabbt. Om jag suttit i Warg eller Wennerbergs kläder skulle jag skriva kontrakt med första bästa elitserieklubb som hörde av sig. Det måste finnas en anledning till Wennerberg blev över förra året och lånades ut till Björklöven inte sant?
Johan J: Nu ville nog Modo ha kvar Warg och Wennerberg, men klubben blev väl lite snål och spelarna ville nog testa nåt nytt...helt OK.
Om Pardavy kommer till Modo, så har man faktiskt 2 kedjor med NHL- och landslagsmeriterade spelare. Nog fan ska vi väl kunna få till oavgjort mot Brynäs nån match...
Skarin: Nielsen, Regin, Laakonen och Asplund, skulle jag nog säga. Krykov är en klar kantboll.
Man fattar ju att de spelare som är "över" i det här sena läget väl inte är så värst högprioriterade nånstans, eller? Klart man måste värva spelare om det fattas folk. Översatt Kent Norberg och även lätt panik. Klart att MoDo haft liknande problem eftersom man väntat lika länge som Timrå med att knyta upp spelare. Det skumma med detta är väl att Timrå har bra mycket större skäl att ha just panik än MoDo... Sett till förlusten/förluserna de senaste två veckorna, iaf.
Therion: Säkert var det så. Pardavy är säkert den klasspelare man tror, eller? Pavlikovsky tar jag inte riktigt på allvar, men jag får väl kanske anledning att ändra mig här framöver...
Skarin: En bra spelare när han är helt frisk, kanske. Uppgifter talar ju om att han är skadad just nu. Men visst blir MoDo vassare med tillskottet av de här båda spelarna. Ja, och bara det är väl talande, på något sätt...
Dream Team: Men samtidigt är Pavlikovsky en rätt så bra spelare och center. Han kommer svara för en hel drös med poäng för Modo i vinter. Han får vi se upp med i derbymatcherna.
keni: Flyttfågeln Pavlikovsky hade nog rätt bra hjälp av sina medspelare i Mora nu senast. Ja, han lirade väl tillsammans med Hossa d.y? Lite enklare att göra en 30+ säsong med såna medspelare. Inte riktigt det läget i Ö-viksklubben detta år...
Ann: Oroväckande att vi har så svårt att göra mål, är som du förtjust i manderville och hans spelstil men jag undrar om det var rätt ändå att ta honom tillbaka denna säsong, nu snackas det ju om Krykov oxå, kul med dessa profiler men det är inga poängmaskiner direkt. Nä upp till bevis nubben, nu måste vi hitta ett par killar som gör lite poäng oxå.
Saxat från DIF´s gästbok: "Timrås Nubbe verkar vara den man ska titta på när det gäller att trolla med knäna, okända finnar som spelar gratis, Ulf Dahlen som ställer upp och knyter på sig grillorna igen efter att han slutat. Skulle inte förvåna mig om Valeri Krykov gör samma sak. "...
he he Till och med tyskarna har tagit in att det är TALLARNA vi vill ha som klubbmärke (se länk). Varför ska det vara så jvla svårt för timråledningen att inse att det är tallarna som gäller och ingen fimpad örn???