1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614298 inlägg · 6214 ämnen
« · 467309 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora och Timrå största förlorarna om lockouten tar slut
Ja Timrå och Mora definitivt, inte Modo dom har ju Foppa det räcker långt...

Sv: Samarbete?
Helg Ernest: Du är lika kortsynt tunnelseende som vanligt.
Alltså, en grundkurs i föreningsvetenskap.
1. Medlemmarna väljer styrelse att representera dem.
2. Medlemmarna är ofta supportrar.
3. Om medelmmarna, supportrarna, inte är nöjda med styrelsen väljer de en ny.

Summa kardemumma.
Supportrarna styr klubben.

Hör gärna av dig om då undrar något.

Moverare: Jo, men då är det ju en jävla tur att inte supportrarna styr klubbarna. Eller hur ?

Moverare: Spelar det någon roll vad ni supportrar tycker? Det är trots allt för båda föreningarnas bästa som samarbetet finns. Så länge Sundsvall befinner sig på ruinens brant kommer behovet finnas. Personligen tycker jag båda parter skulle vara tacksamma över att samarbetet kommit till stånd. Det är långt ifrån Timrås fel att Sundsvall haltar i tabellen.

Helg Ernest: Fråga Kempas om hur han ser på samarbetet.
Det har jag gjort.
För övrigt är en klar, för att inte säga överväldigande, majoritet bland Sundsvalls supportrar mot samarbetet.

Kalle K:
i mora har väll nhl proffsen stått för drygt 44% av målen t.e.x

Stigsson:
Det kan du kolla på min länk, ja du får räkna lite då ioch för sig,
säsong 2004-2005, välj sedan mora t.e.x så får du upp alla deras mål, ass m.m, sedan är det ju bara att räkna ut procent satsen på detta..
tja om man ids då :-)

Stigsson: Okej, nu är jag med. Trodde det rörde sig om nåt helt annat. Hur stor del NHL-spelarna betytt poängmässigt är såklart intressant.

Dream Team: Nja, dom hade inte värderat utan räknat efter hur stor % av poängen som NHL lirarna hade stått för i respektive lag och det var väl det som claesw efterlyste.

Kalle K:
sedan kan ni ju lägga in säsongen 2004-2005 så stämmer det bättre då Looben inte är så aktuell :-)

Stigsson:
Här kan ni kolla top 50 spelarna, vilka lag dom tillhör och om de är NHL spelare eller ej antar jag att ni kan
;-)

Stigsson: Möjligen intressant vad AB värderar, dock kan väl trovärdigheten i det diskuteras..

claesw: Aftonbladet har gjort den beräkningen för ett par dagar sedan. Hittar dock inte länken nu.

Enligt den artikeln tror jag dock att det var Modo, Linköping och Djurgården som låg risigast till.

Ambroo: håller med. om bara målvaktfrågan kan lösas så har Tik bra lag även om lockouten tar slut.

claesw:

Det är väl bara att kolla poängligan på text tv

Madde:
Precis. Det man kan göra är ju att se hur stor andel av lagens poängskörd NHL-spelarna stått för. Har nån koll?

*hahahahaha* Varför börja tro på vad Expressen säger nu?
Vad är det som sägs? Hur många procent i tidningarna är lögner och spekulationer?

Mats Edström:
a) ;)
b) :))
c) otillbörligt....kul ord.

Sv: Resan till Gävle Annandagen
Helg Ernest: Jo men det var på den gamla goda tiden.
Den underbara "Norrlands-pakten" som försvunnit pga olika anledningar *suck*

Dream Team: Kul detta med regler........ibland är de viktiga, ibland inte.

Det är roligt att vara TIK:are.

Ambroo:
Håller med. Tycker TIK har så pass bra bredd så ni klarar er bra utan proffsen. Det är väl iofs klart att Z skulle innebära ett stort avbräck, men då tar ju de övriga ett ännu större ansvar.

friskan:

Ett tips till dej - Läs inte din "samarbetspartners" sida, då slipper du känna dej förolämpad.

För du har väl aldrig kallat oss för något otillbörligt? Tänkte väl det!

Ambroo:

Konstigt att de inte nämner Djurgården, Turco Boyle m.m

redline: Löjligt, när lockouten blev av skrevs det om att Timrå skullle tillhöra en utav de största förlorarna eftersom man kanske hade det slagkraftigaste laget vid sidan av Frölunda utan proffsens medverkan och att de övriga nu rustat så pass väl att TIK skulle få problem att ligga på den övrehalvan.

redline:

Åttonde plats för Gävles hockeyklassiker. Hur bra kan det inte bli när motståndarna runt slutspelsstrecket blir av med sina bästa spelare?

friskan: Det stämmer, men vill du debattera varför Moverare kallar oss för "stollar" måste du ju föra just den diskussionen där den fördes från första början.

Sedan har ju omröstningen ovan inget att göra med den fråga du ställer i inlägget som startade tråden; "Jag tycker inte om att bli kallad "stolle" någon annan som gillar det?" Var sak på sin plats, skulle jag säga.

Mora och Timrå största förlorarna om lockouten tar slut
Mora och Timrå största förlorarna om lockouten tar slut enligt expressen.

Per HApps: 120 brakare går det lös på, ja, plus entré.

Dream Team: Det har ju ändock uppkommit pga av "omröstningen" som finns på denna sida.

friskan: Äh,de är väl bara att inse att det inte går att samarbeta med dyl. Synd för det vore ju en förlust för båda klubbarna. Synd att de som håller på S-vall inte inser sitt eget bästa och tar sin plats som Timrås farmarlag istället för att leva i nån egen vision om Sundsvall i elitserien.

Det är ju bara så dumt att Sundsvall tror att de ska kunna ta sig dit med hjälp av egna juniorer och nån halvrisig värvning. Bara att inse att om en junior råkar vara bra i Sundsvall så går de till Timrå redan i tidiga år.

friskan: Finner faktiskt en gnutta förståelse i delar av kritiken som riktats mot det "samarbete" som finns mellan klubbarna. Skulle tro att ordet "stolle" har mycket att göra med det.

Dock går det ju inte att ta upp en diskussion i det här forumet i ett ämne som från början skrivits nån helt annanstans. Skulle Moverare ha velat fört diskussionen här skulle han nog ha skrivit det här också. Att S-vallarna inte diggar Timrå över hövan (och såklart tvärtom) är ingen hemlighet, så ämnena att ta upp skulle nog snart svämma över härinne om vi skulle ge svar på allt negativt dom skriver.

Helg Ernest:
Har letat som en galning efter priset på resan till Gävle annadag jul.
Är det någon som kan upplysa mig?

friskan: Vill dom gräva sin egen grav och inte ta emot den hjälp som erbjuds. Då kan dom fara åt h..e.
Dom är som småbarn - Jag kan själv !
Det är ju synd att några "Rötägg" skall fåförstöra relationen mellan supportrar. Tror knappast Kempas skulle tacka nej till lite hjälp.
Men du kommer väll ihåg när det stod Motorcentrum på våra Sambonis (Ismaskiner) ?
Vi får väll bara tacka och ta emot den reklamen igen.

Samarbete?
"Anders Moverare från Sibirien den 06-12 -04, 22:08:47
Skrev:

Och nu vill stollarna i norra grannkommunen spela en uppvisningsmatch och ge oss pengarna.
Fy fan!"

Detta finns att läsa på vår samarbetspartners sida.
Jag tycker inte om att bli kallad "stolle" någon annan som gillar det?

Fanzin: Jo, men det brukar vara ett subventionerat pris för borta klacken.
typ 60 Kr. Har varit något pris kartell i Norr för supporters.

100 kr vuxen, 60 kr ungdom i gavlerinken är vad priserna ligger vid i år.
=)

Sv: Timrå IK - Brynäs 2004-12-06
geggelundin: Här har vi NHL;s hårdaste skott.
Och nu har karl gått och blivit skotträdd.
Han skulle säkert ha nätat på en eller flera av sin chanser om han nypt till direkt. Anropa idrottspsykolog någon!!!

Sv: Timrå IK - Brynäs 2004-12-06
RödVit: Humor i hockey. Kan inte låta bli att garva lite över att Modin får en assist på avgörande målet.
Från tre meters avstånd missar han målet med en och hastigheten på pucken skulle få min 95:a att skämmas och blänga ilsket på klubban.
Ska sanningen fram är det nätt och jämt att han träffar pucken överhuvudtaget, men en poäng likvärdig alla andra får han. Borde det inte kunna anas en tillstymmelse till avsikt för att registreras som assist.

Men å andra sidan räckte det ibland för Gretzky att finnas med i laguppställningen för att få poäng när det begav sig.

Bara i hockey, bara i hockey.

Timrå rockar alltid fetast!

Madde: Ja det kan nog stämma.

Känns som att man trots allt kan avvara de pengarna, för vem ska annars gestalta Asterix och ha Obelix (Willy!) i släpptåg hehe..?

Ambroo: Härligt, 220 spänn åt skogen!
Positivt förra säsongen; Minns jag inte helt fel tog "vi" (??) 120,- inkl. inträde till grannarna i söder :)

Madde: En hundring var vad vi betalade sist vi var ner, fast då var det inte genom SK så priset kan juh vara ett annat.

Madde: Fler än ett skulle jag vilja sträcka mej till..

Njae, inte sen det tog bort halva priset på skrov på centrumkiosken efter varje hemmavinst :-)

Och lite av Isabellas bröllop, det börjar dra ihop sej nu.

För att återgå till ämnet, vad är inträdet i Gavlerinken?
Eftersom "pakten" föll igenom pga olika skäl så antar jag att det ligger runt en hundring numera....

Madde: DEt är nog snarst Farmen. Med storbode och allt.
( Bara skämtar )

Sv: Ska Timrå IK hjälpa Bobcats?
Madde: Kan tänka mej att skänka en slant, men bara om hinken är plomberad ;-)

Ambroo: Vi kan enas om att ett problem finns iaf.

Jag undrar varför man blir medlem om inte för att åka på resa? Jag är ledsen, men det är knappast för "förmånerna" på kortet.
Stötta klubben?

Robinson - en fin liknelse! Kanske med en liten blandning av big brother också....

Madde: Nära på.

Det är inte där problemet och även om det nu rent hypotetiskt skulle vara så, så borde väl ändå reseintresset var på samma nivå som tidigare eftersom det är som reseansvarige skriver, fler medlemmar nu än tidigare?

Jag tänker inte skriva ut något/några namn här utan den personens tillåtelse, men jag vet att så var fallet och det var som jag skrev tidigare en väldigt högt uppsatt person inom SK.

Supporterklubbens styrelse kan jämföras med en dokusåpa i klass med "Robinson", ett tydligt bevis på det fick vi under årsmötet där den nya styrelsen röstades fram.

Madde: Jag måste rätta mig själv ! Dom ligger 6a inte 4a i konkursracet.
6. SUNDSVALLS HOCKEY
Ishockey, allsvenskan.
Skuld: Ett negativt eget kapital på cirka 100 000 kronor. Inga andra skulder.
Orsak: Sundsvall har svårt att locka publik till sina matcher, konkurrensen från ett stjärnspäckat Timrå är förödande. Förlusten i publikintäkter sätter direkt sina spår i en redan bräcklig ekonomi.
Kommentar: - Vi har en oroande tendens. Det är alltid en daglig kamp för att få ekonomin att gå ihop och nu måste vi vidta flera åtgärder. Vi kommer att se över a-laget och det kan bli så att det blir några spelare som blir drabbade, säger ordföranden Johan Kempas.
Prognos: Sundsvall har tappat en halv miljon kronor jämfört med senaste året. Den utvecklingen måste klubben få stopp på. Styrkan är att gamla skulder saknas, men risken är att man drar på sig nya. Klubben har all anledning att vara orolig inför beslutet om nästa säsongs elitlicens.

Kan skänka en slant för att rädda laget i stan :) Blir så tråkigt utan derbyn annars...

« · 467309 · »
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..