Kommer att tänka på min kompis ÅKe, han ser sig som en riktig karl. Vad är riktiga karlar?
Åke har bilden klar för sig, hur en riktig karl ska se ut o uppföra sig. Åke har som tur är hår på bröstet, inte väldigt mycket men ändå... "En riktig karl har hår på bröstet", säger han jämt."Dessa stackars fruntimmer, dom har minsann inget hår på bröstet. Jag har banne mig aldrig sett ett fruntimmer med hår på bröstet!"
1:a gången jag träffade honom var på jobbet o han stod med sin röd-vita halsduk o mössa i dörröppningen o sa: "Det luktar parfym här, använder du parfym rådbjer?" " Det är rakvatten", svarade jag. "Rakvatten? Rakvatten o parfym är samma sak. En riktig karl använder inte parfym. Det är fruntimmer som använder parfym. En riktig karl luktar karl."
Åke sniffade till. "Använder du deodorant också?" "Nää, svarade jag, men roll -on under armarna." "Ha! Parfym o deodorant. Jag kan ge mig tusan på att du, rådbjer, är den där typen som duschar o badar också. Jaja, en riktig karl ska lukta karl, rådbjer. När jag kommer , så vet folk att det kommer en riktig karl."
Jag nickade instämmande o andades med munnen. Åke hade den bestämda uppfattningen att en riktig karl ska lukta ungefär som ett ostädat kamelsatll. "Parfym är för fruntimmer, rådbjer!"
Behöver jag tillägga att han hjälpte mig att bli röd-vit? Bäva månde Leksand när våra riktiga karlar gör entre på isen ikväll, för si: Det ÄR riktiga karlar det!
Vad är riktiga karlar?
Åke har bilden klar för sig, hur en riktig karl ska se ut o uppföra sig.
Åke har som tur är hår på bröstet, inte väldigt mycket men ändå...
"En riktig karl har hår på bröstet", säger han jämt."Dessa stackars fruntimmer, dom har minsann inget hår på bröstet. Jag har banne mig aldrig sett ett fruntimmer med hår på bröstet!"
1:a gången jag träffade honom var på jobbet o han stod med sin röd-vita halsduk o mössa i dörröppningen o sa:
"Det luktar parfym här, använder du parfym rådbjer?"
" Det är rakvatten", svarade jag.
"Rakvatten? Rakvatten o parfym är samma sak. En riktig karl använder inte parfym. Det är fruntimmer som använder parfym. En riktig karl luktar karl."
Åke sniffade till.
"Använder du deodorant också?"
"Nää, svarade jag, men roll -on under armarna."
"Ha! Parfym o deodorant. Jag kan ge mig tusan på att du, rådbjer, är den där typen som duschar o badar också. Jaja, en riktig karl ska lukta karl, rådbjer.
När jag kommer , så vet folk att det kommer en riktig karl."
Jag nickade instämmande o andades med munnen. Åke hade den bestämda uppfattningen att en riktig karl ska lukta ungefär som ett ostädat kamelsatll.
"Parfym är för fruntimmer, rådbjer!"
Behöver jag tillägga att han hjälpte mig att bli röd-vit?
Bäva månde Leksand när våra riktiga karlar gör entre på isen ikväll, för si: Det ÄR riktiga karlar det!