1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589855 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2014-11-27

1642326 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2014-11-27
Timrå Icon: Jag är ju inne på samma sak, att det bara finns ett hållbart argument som inte faller; nämligen att man av radikala ideologiska skäl inte anser att kommuner ska äga idrottsanläggningar. Och att tycka det är en extrem åsikt i vår typ av samhälle.

Sprid budskapet.
Kommentera

Kongo: Bra fråga.
När jag tänker efter tror faktiskt Du övertygat mig....
Kommentera

Hälge: Det lilla (knappt) grundläggande jag kan är inget avancerat, men man behöver ändå nästan papper och penna för att förklara.
Kommentera

Kongo: Åhh, nu blir det svårt att hänga med i ekonomisnacket när det skrivs i den här tråden. ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Tack! Vad är det du inte håller med om?
Kommentera

Kongo: Ja jag har väl kanske inte alltid hållit med Dig och kanske inte gör det helt och hållet nu heller men måste ändå säga att Du skött detta bra.
Otroligt engagemang!
Saklig och tålmodig trots hetsiga svar.
Kommentera

sargad: Tack! Det är bara att göra något konstruktivt för klubben när man blir frustrerad över motgångar.
Kommentera

Kongo: Stor fett + för din inställning. Skulle behöva slika inspirerande brandtal av dig för att komma upp och iväg till jobbet vissa mulna höst/vintermorgnar ;-)
Kommentera

Antingen viker man ner sig, eller så ser man tjusningen i situationen. Och när man sedan står där den dagen guldet har kommit hem, kommer man tänka: "Var det allt? Det var visst resan som var tjusningen."

Tänk på det om man grinar över dagens läge, och sätt det även i relation till annat som händer runt om på vårat jordklot.
Kommentera

Pär: ...våga för att vinna!

Kommentera

Kongo: Lill Lander tar Molinders backplats i morgon....Stabilt!
Kommentera

hubbenorlen: Det verkar som att läget sakta förbättras, men den strategiska (långsiktiga) frågan om arenan är avgörande för om det ska finnas förutsättningar för ishockey i kommunen.
Kommentera

Kongo: Dom har väl gått ut och sagt att dom mer eller mindre inte kommer att överleva om inte den nuvarande kostnaden för arenan försvinner, eller?
Jag tänker bara att det lär vara mentalt påfrestande för spelarna att höra sådant.
"Men vad fan, inte igen", liksom.
Kommentera

Utifrån offentliga uppgifter ser det istället ut som att det likvida läget har förbättrats jämfört med i början av säsongen. Sett till det ekonomiska borde spelet i så fall vara som bäst nu.

Enda skillnaden är som sagt att klubbledningen lyfte den strategiska arena-frågan.
Kommentera

hubbenorlen: Vad är det som gör att du tror att det finns ett konkurshot? Eller i varje fall ett som är mer aktuellt i dag än i september-oktober? Den strategiska arena-frågan var väl lika aktuell då, även om brevet till KS ännu inte hade skickats.
Kommentera

Rip Kirby: Känns ju ganska troligt att det har med saken at göra. Jag har själv jobbat under konkurshot, och inte fan ligger man på topp när man riskerar att förlora jobbet och det är strul med löneutbetalningar. Särskilt inte när problemet ständigt återkommer, trots att man fått höra att allt har ordnat sig och bestämmer sig för att skriva kontrakt utifrån de premisserna.
Man känner inte direkt för att anstränga sig mer än nödvändigt för en sådan arbetsgivare.
Sjukt tragiskt för oss supportrar, men en fullt mänsklig reaktion från spelarna.
Kommentera

bobrov:Jag tittade precis på sammandrag av matchen,bedrövligt försvarsspel så gnäll inte bara på Norja.
Kommentera

Hahl Bundy: Du är sååå brutalt ärlig. Åh har så fruktansvärt rätt. Nu jävlar äre godnatt.

SNEDSEGLADE JÄVLA HELVETE VAD LESS MAN BLIR!!!

Kommentera

Hahl Bundy: Jasså? Jag tror att TIK spelar i allsvenskan nästa år, och att kommunen tagit över arenan.
Kommentera

Tror inte att Timrå IK längre kommer att existera snart. Det är ytterst obehagligt o fruktansvärt sorgligt det man nu får vara med om. Det värsta är att dom som är orsaken till allt... kom alldeles för billigt undan.

Se på Selånger i bandyn... C.E var orsaken där oxå.
Om jag är bitter på C.E o T.J?

SÅ IN I H-VETE!
Kommentera

Laken: Var har det fastställts nånstans?
Kommentera

Att skylla allt på Norja är oerhört förenklat.
Kommentera

Bragd-Birger: "Brashear... Det är ju Brashear jag vill ha"
-Prins John
Kommentera

Laken:

Det är  dax att lägga ner skiten!

Har sett mycket dåligt men det här tar priset, bryr mig inte om det blir ettan eller tvåan, dom är inte värd att vara i HA!

Kommentera

Energitapp de lux när det kom fram att vi inte klarar oss om inte kommunen tar över arenan.
Kommentera

Pär: Klarar Timrå av denna svacka så är det ett mirakel,allmänhetens åkning match efter match nej det håller inte .

Kommentera

Modano:Hoppas att Handelsbanken åker på en rejäl smäll. Skitbank!
Kommentera

Modano:     du kanske inte  är på plats i e-on på lördag då  eller ?
Kommentera

Pär: Men vi har ju Nubben med sin handlingskraft som tycker om att bli avhängd 4e året nu i rad för döskallen. Heja heja heja spela resten av matcherna i kovland blir knöck fullt då kanske Nolan Andersson Agera nu för helvete in med Dahlen spyr på detta inavels styre
Kommentera

Rip Kirby: Ja, så var det, fyra av sex. Ingen barnlek, absolut inte. Jag tänkte bara på derbymatcerna och den tilltänkta inramningen.
Kommentera

Rip Kirby: Det tråkiga med det är att då finns inte föreningen kvar, publiktappet som blir efter bsånna här insatser blir spiken i kistan!!!

Tråkigt, men troligen sant!

Kommentera

Nej, rent personligen sitter jag och dreglar lite på tanken om en kvalserie där bl.a Sundsvall Hockey kan ingå. Den nerven och hettan hade varit nåt alldeles extra. Tror det är ganska så generöst att typ fyra av sex går upp (klarar sig kvar) eller nåt sånt.

Kommentera

ADAM OHRE    KLAPP KLAPP KLAPP 
Kommentera

bobrov: Philippe Derouville, minns du honom? Han stod för oss säs. 2001/02. Innan Kimmo Kapanen anlände. Sämst alla kategorier, jag lovar dej. Hade 3,26 insläppta per match på 18 spelade.

Redigerad kommentar

Kommentera

bobrov: Tavlorna beror inte på bristande konkurrens. Att han trots tavlorna får fortsätta stå beror däremot på det.
Kommentera

Hälge:  Tavlorna kommer titt som tätt p.g.a att han har ingen konkurans om spaden , han får stå ändå vilken tavla han än gör. Han har nog rekorden bland alla MV som stått i mål för Timrå sen tidigt 80-tal ???
Kommentera

Rip Kirby: 4-1
Kommentera

Vad gör man?? Vore ospännande att möta Kalix nästa år. Som man beter sig på banan nu ser det onekligen inte bra ut. Man har inget psyke utan faller ihop som ett korthus då de gör 2 och 3-0. Agera Timrå innan det är för sent! 
Kommentera

Hälge: Det går bra nu. Jorå.
Kommentera

4-0....

Kommentera

Hälge: När spelare som Hult o Wedin åker runt match efter match på en skridsko så blir det nog inte roligare än så här!
Kommentera

Tavla av Norja och 2-0. Tungt.
Kommentera

Patrik Källstr: Okej! tack för den viktiga informationen, känner att jag genast måste vidarebefodra det här.
Kommentera

Nu öppnar jag en flaska kir så vänder vi tredje ;-)
Kommentera

Bragd-Birger: Har svårt att se att han skulle platsa i vår j18 trupp, så antar att Källström inte vill låna ut honom. Kiviksmarknad har dock hört av sig och är lite sugen på att låna honom. 
Kommentera

Jockz: Modo leder och har värvat en NHL-megasuperstjärna. Klart snubben blir stor på sig.
Kommentera

Bragd-Birger:

Vill inte heller ha honom. Modo har i första perioden visat att de platsar i SHL. Brashear lär med största sannorlikhet bara förstöra allt.

Kommentera

Patrik Källstr: Vart kom det där ifrån? Letar du efter lite uppmärksamhet?
Kommentera

Patrik Källstr: Bara vi slipper Brashear, så...
Kommentera

Om ni ber snällt så kanske ni får låna nån spelare från Modos J18.
Kommentera

1642326 · »