Laken: Han står ju inte uppsatt under skadeläget härinne. Funderade även på Hahl. Tidigare har det sagts att han ev kan vara tillbaka till slutspelet (ja, jag räknar kallt med slutspel för TIK nu!) men under samma rubrik här står numera tidigast april och då är väl ändå allt färdigspelat..
Ambroo: Lite olika backtyper väl? Men jag skulle inte ha något emot att se Schnabel i TIK igen beroende på hur väl han anpassat sitt spel till den nya ojämna domarnivån.
Undrar om man tar med sig Sjölund imorgon, eller om man rullar på 2½ center?
Nyss hemkommen från Umeå Norra undrar jag bara om det tillhör vanligheterna om betalande åskådare förväntas medtaga egna tidtagarur ?
Lite irriterande att inte kunna se hur lång tid som återstod av utvisningarna etc, men den snälle matchspeakern höll oss i publiken uppdaterade med ojämna mellanrum.
Johan Ryno - hur bra kommer inte den pojken att bli med en riktig försäsong ?
"Sv: SAIK-TIK 070109 Långben: Samtliga 5 spelare var ett tag bakom förlängda mållinjen(eller bra nära iaf). Robban gör en långsväng efter kanten och Sundh är mer rädd för backen på blå än det framför mål. Kollektiv kollaps! Tycho @ Sundsvall Idag kl. 21:53 "
Nog saknades Regin. Intet ont om Carlsson, för att gå från tre minuters speltid i förra matchen till ett vik på centerplats gjorde han det jävligt bra. Även om han nog borde ha valt ett annat beslut vid 2-3 målet än att hänga med klungan ner bakom mål.
I övrigt som konstaterats tidigare: skitmatch. Impad av Schellets forechecking de två första perioderna. Mindre impad av deras härliga missar bakåt. Klara vibbar från Timrå förra säsongen.
Börjar bli jävligt svag för Ryno. Han har den där star-qualityn som gör att man får lite extra puls när han har pucken i anfallszon. Förbannat synd att han inte signade inför den här säsongen. Med en skadefri, rejäl timråträning skulle han bli riktigt jävla grym nästa säsong.
Backlund börjar se ut som Backlund igen. För två veckor sedan hade Timrå torskat med 3-5. Kände mig helt lugn när backarna laddade i päpä.
Finns inget skönare än skitsegrar när man behöver poängen. Hockey är en härlig sport!
Ska bli fantastiskt skönt att rulla på två centrar samt en rehab-Carlsson på torsdag. Kan bli småtufft nästan känner jag. Kul att se Nyllet och Sundh idag, två som iaf hade fart medan resterande i de två lagen trampade kvicksand hela matchen. Backlund återigen stabil, det räcker så för att vinna sånna här skitmatcher.
Hälge: Domaren tog väl för Interference i det läget. Det känns väl som det enda möjliga skälet till en tvåminutare i det läget. En klockren tackling axel mot axel.
Skarin: Första två perioderna är inte godkända. Förutom ställningen då förstås. Tredje perioden blir en klar förbättring. Men det kanske också har att göra med att Skellefte svarar för en riktigt usel period.
Håller med allt du skriver, men det känns som det inte spelar nån roll hur spelet ser ut på bortaplan, måste komma ihåg att Skellefteå cheekade otroligt hårt och tufft högt uppe i plan och det ´passar inte TiK
Röda Tallen: 100 av 99 mål gör ju Wernblom så där. Han är ju inte direkt känd för sin bländande klubbteknik. Det vet väl hela hockeysverige, att han får stå så obehindrat är för mig en gåta.
El Maco: Såg absolut bra ut. Bara att hoppas att vi får skriva dit en fyra under kolummen 3p på torsdag. känns ju onekligen lite, eller ja okej - jävligt mycket - bättre nu än innan nyår. Skönt att få några segrar!
Röda Tallen: första målet som yxan trycker in tycker man ju att Warg är redan där men han backar ju ur man man spelat mor yxan!backlund kan ju inte göra så mycke heller där!
Rör sig iaf om någon crossåkare har jag för mig