1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589860 inlägg · 6216 ämnen

SAIK - Timrå IK 2008-02-25

992134 · » Till forumet

Sv: SAIK - Timrå IK 2008-02-25
Shadar Logoth: Lugnt de, ja de var ett tjusigt anfall och ett snyggt mål :)
Kommentera

73Sjöbba: ja och han är väll den enda..
Kommentera

Snoop: Tack!

Sonen ville se Landers första elitseriemål... :-)
Kommentera

stoff: Senast vardet Marttinen som fick gå.
Kommentera

73Sjöbba: tror jag inte timrå sparkar aldrig nån spelare
Kommentera

Shadar Logoth: På hockeyligan kan du se målen.
Kommentera

Någon som vet om man kan titta på målen från gårdagens match någonstans....?
Kommentera

73Sjöbba: Lotvonen bör inte vara kvar, de går för fort för honom.
Kommentera

Laken:
Satt just och såg på reprisen från igår och måste säga att Timrå slutade inte spela/vek ner sig mot SAIK utan rätt som det var fick SAIK utdelning, 2gånger om fast man trodde Backe var omutlig. En annan detalj var att jag tyckte inte Kimmo Lotvonen var speciellt bra, många felpass och misslyckade uppspelningar tyckte jag att han svarade för. Är det sista året för honom i TIK?
Kommentera

Mappe: Ja, två poäng borta mot SAIK är jättebra!
Det som stör mig (och andra?) är sättet man förlorar den tredje poängen på. Att man helt slutar spela och på så sätt bjuder in motståndarna i matchen igen (se också Mora och Luleå borta).
För att utvecklas måste man ha ett kritiskt tänkande och belysa de problem man uppfattar. Man kan inte bara se allting i rosa, eller jo det kan man om man inte orkar agera på annat sätt...
Och då detta är ett diskussionsforum för Timrå IK så väljer vissa (jag bland annat) att belysa de problem vi faktiskt tycker Timrå har.
Kommentera

250kg kärlek: Jag fick mig dock ett gott skratt din gamle spjuver! Keep up the good "ironi"work!
Kommentera

Doktorn sade till mig att jag måste jobba på ordet ironi. Det är inte så jäkla enkelt.
Jag ber min mor och far om ursäkt. Och alla jag känner.
Kommentera

250kg kärlek: Ja nu menade jag inte dig personligen. Men vill du tolka det på det sättet....
Kommentera

250kg kärlek: Jag tror inte att Maggan menade dig utan hon menade nog de flesta inlägg som har varit den senaste tiden, inte bara dina :)
Kommentera

250kg kärlek: Det lät som en utmaning... Vad är det för pris? ;P
Kommentera

Maggan: Du kanske kan nämna ett enda inlägg det senaste året där jag kritiserar Timrå IK. Eller för den delen, de senaste två åren.
Kommentera

250kg kärlek: Upp till dig.
Kommentera

Maggan: Hihi, hur ska jag tolka det? Ironiskt eller vad?
Kommentera

250kg kärlek: Vart har du varit den sista tiden? Tycker att det har varit väldigt neggobetonade inlägg under en längre tid.
Kommentera

Mappe: Jag tycker ändå att det andas mestadels positiva vibbar i vår gästbok. Att det skrivs ett och annat mindre begåvat inlägg får vi nog vara beredda på.

Jag blev så paff när du skrev hur du ansåg att gästboken spred en massa dynga som inte laget gjort sig förtjänt av. Jag ska läsa igen och se om jag hittar det du beskriver.
Kommentera

250kg kärlek: Alla som skriver något i stil med det jag nämner i mitt inlägg från kl. 10.34 exempelvis...
Kommentera

Mappe: Vilka har du retat upp dig på?
Kommentera

Mappe: Låter bra det. :)
Kommentera

Maggan: Bra reflekterat! Blir jag tvungen att avreagera mig fler gånger lovar jag dig att jag kommer att använda mig av ditt förslag.
Kommentera

Mappe: Det intressanta var väl varför du valde just det ordet. Finns ju så många andra ord att använda, Med tanke på att majoriteten av de som är här inne och skriver är män, så hade "kukhuvud" varit mer passande.
Liten reflektion bara.
Kommentera

Mappe: De skulle har varit 3 poäng inte 2... Så dom gjorde en hyffsad borta match..
Kommentera

Selina: Jag brukar inte primärt tänka på det det kvinnliga könsorganet när jag brukar just det ordet, för mig betyder det mer en sur jävla kärring, att du gör det det får stå för dig!
Kommentera

Mappe: Bara för att du inte gillar det kvinnliga könsorganet behöver du inte använda det som skällsord.

Och tycker du att nivån på inläggen här är låg...så blir den väl knappast bättre av ditt ordval va?
Kommentera

Några synpunkter på gårdagsmatchen från en SAIK-supporter:
Jag tycker att Timrå med tanke på skadorna på flera tunga pjäser spelade mycket klokt. Att laget började knäa i tredje är väl rätt naturligt, det är tungt. Vi har provat under delar av säsongen, för oss gick det inte alls lika bra. Vilket väl egentligen bara speglar skillnaden på kvalitativ bredd i resp. trupp.
Matchen tycker jag kunde ha slutat nästan hur som helst: med tanke på spelfördelning och skott på mål borde vi kanske ha vunnit. Med tanke på hur matchen utvecklade sig kanske vi får vara nöjda med delad pott efter ordinarie tid. Men som sagt, ni spelade klokt och tog nog ut max utifrån förutsättningarna.
Sedan får ni väl glädja er åt att SAIK bara behövde en match på sig för att förvandla Hynning till en sniper, en något oväntad utveckling.
Kommentera

Fet-Ecke: jag mende inte nu till slutspelet, menar till nästa se.
Kommentera

Per HApps: Möjligt men han har ju helt klart en poäng när han retar sig på det mindre begåvade inägget.
Kommentera

Fet-Ecke:
"Ja, du har inte höga studieskulder,va´?"

Det har nog inte Ingvar Kamprad heller?
Kommentera

Frisco: Två saker:

1. Har hört många kommentarer om första målet, men att anledningen till att det skulle godkännas var att "Timråspelaren knuffade och höll i Skellefteåspelaren", var den märkligaste kommentaren jag läst dittills.

2. Att den kom från MoDo håll...

Bara för att nyansera. Jag tycker att första målet var märkligt som fan, men ärligt talat kan jag varken säga varför jag tycker det skulle dömas bort (bortdömt för inmangling av puck spelare och bur och allt...) eller varför det skulle godkännas. Vet inte riktigt vad nån gör rätt eller fel i den situationen. Ett skitmål var det i alla fall
Kommentera

Bragd-Birger: Tror det är mycket att spelet inte fungerat som gör att det gnisslas, de onödiga poängförlusterna som igår eller Färjestad hemma.

Visst är de otroligt bra hockeyspelare men tänk som sagt på att både Pääjärvi och Lander i princip har spelat ordinarie som 16!!!-åringar i ett lag som ska tampas om topp 4.

Poängen kanske vi borde haft någon till utifrån de matcher vi faktiskt har haft nästan fullt lag och spelet inte fungerat. Ser vi till skadeläget och de matcher vi spelat under den perioden ligger vi 7:a 4 poäng efter färjestad på plats 3(från 1/1 och beräknat alla andra ospelade matcher som oavgjorda i omgång 50). Det är väl där vi bör ligga utan Hahl, Pärssinen, Pyärälä och Hedström, Hynning som alla varit skadade i omgångar under den perioden.
Får se hur det ser ut efter omgången har spelats klart ikväll...
Kommentera

Förstår ärligt talat inte vissa skribenters förväntningar på laget. Visst, man har ett material för topp4. Men, och ett löjligt viktigt men: det har man fanimej inte utan Hedström, Pärssinen och Pyörälä. Då är man snarare ett tämligen mediokert elitserielag, sett till papprets forwardsuppställning.
Nu har man plockat, hmm...nio pinnar (?) på de fem senaste. Ett synnerligen gott facit, med tanke på förutsättningarna.

För det var ju så: utan skadade stjärnor låg vi topp4 (även om inte spelet gladde oss kräsna supportrar). Med en jävla massa skador trillade vi ner. Och nu, med ett mindre ansträngt skadeläge (om än fortsatt tre indisponibla toppspelare) plockar vi stadiga poäng igen. Och, jävlarimej: vi har faktiskt häng på fjärdeplatsen.

Jag känner mig riktigt optimistisk inför framtiden. Grejar man en plats i tätkvartetten är det fantastiskt. Gör man det inte gillar jag känslan av att gå in i slutspelet som underhund. Låt oss hoppas att Harald får en ny chans att välja oss i s f. Då jävlar ska det vankas dieselhockey!
Kommentera

Jensen_12: Jag vistas här inne mycket ofta och det jag skrev skall exempelvis du INTE ta åt dig av då jag tycker att många av dina inlägg är mycket kloka och tänkvärda. Det som gör mig förbannad är alla svagbegåvade (som bortser från faktorer som ex skadeeländet) som tycker att TIK skall krossa, smäda och förnedra motståndet i varje match, hur jävla kass Challe är, Challe bryr sig bara om trav, Kenta var så jävla braa, Hata alla stockholmare för de är så dryga etc etc.

Många av TIKs så kallade "supportrar" är så jävla börtskämda så det gör mig äcklad
Kommentera

Mappe: Hihi. Jag tränar treans multiplikationstabell nästan varje dag. Men jag gnäller å andra sidan inte så mycket och mekar absolut inte med någon moped :)

Det är bara att inse. Timråfansen har blivit bortskämda med framgångsrikt spel. Nu tar vi det förgivet och förväntar oss att vi ska utskåpa lag efter lag. Men det händer inte. Det är ju inte för inte som det är 3-4 lag som på allvar är inblandad i striden kring kvalseriestrecket. Det är oerhört jämt och tight i årets serie. Alla slår alla.
Kommentera

Mappe: Jag kanske missförstod ditt inlägg. Men det verkade som att våra åsikter var piss värda och att vi inte fick yttra våra åsikter om dom inte överensstämda med dina åsikter.
Kommentera

Jensen_12: Så även jag min vän...
Kommentera

nixXz: Ja, du har inte höga studieskulder,va´? Skador,lite spelare att gå runt på, kanske? Vem skulle inte bli trött av att spela med max 3 femmor varje match när motståndaren gnuggar på med 4 hela femmor?
Kommentera

Mappe:
"Alla ni som klagar på ditten och datten kan dra åt helvete!"
"smutsa inte ner här med era satans idiotiska inlägg!!"

Vad jag förstått så har varje man/kvinna rätt att uttrycka sina åsikter.
Kommentera

lincoln: "Förvånande...förvånande på min ära"

Varför skulle det vara förvånande?
Kommentera

2 poäng borta mor Skaik är jävligt bra inse detta!!! Alla ni som klagar på ditten och datten kan dra åt helvete! Hur fan kan det komma sig att så många gnällfittor samlas på samma ställe som det här forumet. Fortsätt meka med era mopeder eller träna på treans gångertabell eller va fan som helst men smutsa inte ner här med era satans idiotiska inlägg!!
Kommentera

arf: Domaren ansåg uppenbarligen att han blev puttad/tacklad dit och inte själv påverkade spelet. Annars borde han ju ha blåst bort målet då Sanny faktiskt puttar Hadelöv ur vinkel. Jag tänkte på det själv när jag såg det, men uppenbarligen var det helt okej.
Kommentera

orion: Jag såg just highlightssammanfattningen. Landers kvitteringsmål såg märkligt ut- det låg ju en Timråspelare i målgården. Blev han tacklad dit, eller hur kunde målet godkännas?
Kommentera

DJ Hemp: Fan ja, vi duger, (ja inte jag, men vi!)
Kommentera

Jag såg matchen på mitt lokala O´Learys här på Västermalm. Jävligt tungt att tappa 3-1 med så lite kvar. Så förbannad blev jag att jag faktiskt lämnade stället utan att se förlängningen. Väl hemma minuten senare ser man att vi har vunnit lik förbannat - coolt! Fredrik Hynning - vilken snubbe! Snacka om att vi har haft ett sparkapital i honom! Och "Backe" - vilka satans räddningar karln har svarat för på sistone! Synd bara att han inte lyckas hålla emot med bara 2:37 kvar och 3-1-ledning... Men vi vann och därmed får man vara nöjd efter den utspelningen!
Kommentera

Tvåtallar: Backe var riktigt bra, igen ! och de bådar gott att Backe hittar formen och att Hynning nu gjorde 3 mål och att Pyörälä kan vara tillbaka snart :)
Kommentera

Föresten alla ungdommar var duktiga ikväll.
Tycker lite synd om Backlund .Men han gjorde ju hur många kanon räddnigar som helst.
Så det var ju inte direkt orättvist, att de vart utjämnat.
Kommentera

Största behållningen inför framtiden mina vänner, av denna match
heter Lander.
Han spelade o tekade klockrent och är sexton år......
Han kommer att föra mycket glädje till vårt kära lag
Kommentera

992134 · »