Kerstin_k: Han har hållit på så där och drällt som sista man förut också mot Leksand i första matchen. Det är nåt sävligt och obeslutsamt över hans spel som jag inte gillar...Som sagt, nån spets är han öht inte...
Jo det var inte alls smart gjort av honom och han borde få gå hem som straff. Hur som helst tror jag detta ger er råg i ryggen, ni känner att det inte skiljer så mycket mellan lagen och tror vi kommer se ett mycket kaxigare Timrå på Tisdag som höjer sig ett snäpp till. Ni hade ju lika gärna kunna vinna idag.
Ser fram emot en spännande matchserie att följa. Kul med hockey denna tid på året, bra och intressanta matcher varje dag, synd bara att ens eget lag inte deltar i nått.
Herminator: Parks och Olofsson kan få vila sig i nästa match tycker jag, vi spelar slarvigt i egen zon och får så klart böta för det. Sen ska Haukeland ha den pucken. På’t igen bara.
WifstaÖstrand: KHK är trots allt vana att försvara sig mot betydligt bättre spelare än Dahlén. Förhoppningsvis så öppnar deras fokus på honom upp det för någon annan.
Oavsett hur det slutar ikväll så har vi ändå visat att vi på bortaplan mot SHL-motstånd gott och väl hänger med i denna matchserie och tar vi bara segern hemma på tisdag så kan det finnas goda chanser att gå hela vägen.
Ni hade kunnat avgjort denna match för längesedan om ni träffade mål på skotten. Det är ju bara ett lag på isen större delen av matchen och det är ju ni som styr och ställer. Tycker inte Karlskrona skapat mycket, tycker timrå har koll på detta.
Herminator: Fy fan vad jävligt nervpåfrestande detta är. Starkt att få till en kvittering, men tycker att vi blir passiva sedan i slutet av matchen.
Det skulle vara så inåthelvete skönt att få med sig segern efter den här insatsen. Tror att det skulle vara en aning knäckande för KHK om de både förlorar samt inser att de inte direkt är bättre än oss.