1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607364 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10

TACK Timrå IK , jag har aldrig gillat er , men nu steg ni många pinnhål på min rankinglista , TACK .

Tror som många varit inne på så har Regin med sin flickvän Caroline lagt in ett par fina ord för Kolan och hans flickvän Threse om Timrå.

Caroline verkar även blivit bekant med Therese under vistelsen på andra sidan atlanten då hon i sin Blogg refererar att hon ska flytta till samma stad som Caroline bor i.

Inte kan man väll börja hoppas på Regin inte.

Nej inte kan väll han vara påväg tillbaka?

Härligt att det händer något i lagbygget.
Hitills har man byggt bakifrån och frammåt.
Målvakten först känns som en bra värvning. Sedan tycker jag om man nu värvar en etablerad back till att backarna känns bra.
Och då bör vi väl rimmligen vara framme vid två centervärvningar då.
Får man lika possitiva vibbar sedan det är klart,Ja då känns ju detta riktigt bra.

Min känsla är att Kolan kommer bli helt överjävlig i år ! Som vanligt när såna killar väljer att spela i TIK så kommer det bli massor av speltid. Sen kan ju RJ glömma spel i Tre Kronor nästa år.... Kolan kommer vara stenklar !

Ju mer jag läser här inne, desto mer Huge blir jag. Från jävligt skeptisk till nyfiken. Nu är jag lyrisk. Fuck Sanny, vi har Granath! Han kommer att bli årets utropstecken i Timrå. En opolerad diamant, med kvaliteter som enbart ett läbbigt skärskådande Linkan-öga kunnat upptäcka. Ett genidrag, ett...aaaargh. Ålrajt. Där nånstans tog det stopp.

Karlsson smakar dock mumma. Har inga tydliga minnen av karln (vilket jag inte har av Granath heller, om jag ska vara ärlig. I likhet med många här kollade jag in snubben lite extra i sista matchen när timråintresset blev känt. Imponeringsgrad: låg), men han känns helrätt.
Om nu Lehtonen eller Kronwall signar så...ser det skapligt ut på backsidan. Ett betyg som kan höjas ett antal snäpp om exempelvis Granath lyckas vända sitt -2000-utgångsläge till sisådär -100.

Sen har vi ju Moe/Sebbe på backen. Egna produkter som, till stor del just därför, ligger på fetplus hos oss i hockeysnackspöbeln. Drömmen är att båda tar rejäla kliv och sätter sin standadribba kring deras respektive fjolårstoppar. Med peakar som frammanar euforitårar ur de timråitiska tårkanalerna.
Jag är dock smånervös här. Vi har i modern tid haft ett antal unga, egna produkter som fått oss att dregla när de slagit sig in i truppen för att sedan dö en plågsam, krampaktig hockeydöd längre ner i seriesystemet. Minns Hansson, Tägtström t ex.
Nu är dock såväl Sebbe som Moe både bättre och mer etablerade än dessa två, så...man kanske inte ska onda i onödan. Men jag är inte helt säker på att det blir enbart utropstecken efter deras namn i vinter.

Granath, ja. Fan. Det känns så fånigt, men i likhet med majoriteten här inne är jag nästan provocerad. Jag förstår inte anledningen för fem öre. Han måste nästan vara en genivärvning, bara därför. Varför plocka in honom annars, jämfört med random allsvensk junior i 18-årsåldern med chanspotential?
Enbart Sonntag är ju en risk. Med sköna vibbar dock (lite Hallin-varning), inte minst med tanke på att Nygårds verkligen har koll på snubben.
Men om Sonntag agerar som en typisk 7:e, 8:e back, Skogs levererar på samma nivå som i fjol och Granath visar sig motsvara hockeysnacks 'förväntningar'...tja. Då har vi en onödigt klen backuppsättning.
Jag får inte ihop det.

Linkan: du är antingen en dåre eller ett geni. I vilket fall som helst har du cojones.

Cartman: Ja Kenny har ju deklarerat att han kan tänka sig byta klubb för att vinna SM-Guld så då borde väl Timrå vara enda rimliga alternativet?

Andersson: hur kan du vara så säker på att Kronwall är plan B om lehtonen sticker?

fettsteffe: backsidan nästan klar då. Back nummer 8 blir antingen Lehtonen , eller Kronwall . känns bra tycker jag .

mikenomad: "Men prestigelös som jag är äter jag mer än gärna upp varenda elakhet jag skrivit om karln, med dumstruten på, om jag har fel!"

Amen. Jag är inte den som inte kan erkänna om jag har fel.

mikenomad: Är Granath tänk som ersättare för Lotvonen (plus billigare) och vi har råd med Lehtonen, då är jag helt nöjd, punk slut!

Andersson: Instämmer i det du skrivet, ser också Granat som ersättare för Persson!

Tror inte att detta byte av spelare är allt för dumt!

Tror Granat är mer mogen i sitt spel än vad Persson var/är.

Andersson: Dream on säger jag...skulle tro att DP:s potential är bra mkt större än Granaths, det visade han om inte annat under slutdelen av serien. Därmed inte sagt att jag var ngt fan av DP...säger mer om vad jag tycker om värvningen av Granath. Men prestigelös som jag är äter jag mer än gärna upp varenda elakhet jag skrivit om karln, med dumstruten på, om jag har fel!

fettsteffe: av Granath förväntar jag mig en spelare ungefär i klass med Dennis Persson , fast med bättre balans och lite bättre defensiv.

fettsteffe: Ja, vi är säkert jättekonstiga fans som är starkt kritiska till en värvning av en kille som flera av oss sett redan och blivit allt annat än impad av, en spelare som dessutom av de egna fansen i laget som spelar i divisionen under TIK anses som sämste back....Väldigt konstigt att man som TIK:are reagerar negativt och blir både less och förbannad över en sån värvning...

Såg denna kommentar på Mattias blogg

"Om nu AB:s uppgifter stämmer, så hälsar jag dej varmt välkommen till Timrå.
Hoppas du och familjen kommer att trivas.
Om du vill se hur efterlängtad du är , så kan du gå in på www.hockeysnack.com och där gå in på Timrå IK:s sida.
Skrivet av Tommy 2009-04-22 kl 13:14"

Om han går in och kollar måste han fundera vad vi är för fans som hyllar Mattias och total sågar den andre stackarn, ge honom chansen iaf! Han kanske också läser här.......

Hahl Bundy: En fördel han har den där Leksingen är namnet. Granath låter rätt tufft, en arbetskompis till mig heter det i efternamn dessutom och han är jättetrevlig.

Knylan:

HAHA XD

Eller varför inte ett nummer mellan 80 och 89, han blir isf den första genomtiderna i timrå att ha ett 80-nummer.

Ja nu är både karlsson och granath klar två riktigt bra nyförvärv:)

Den största frågan just nu är om Karlsson blir den andra i klubbens historia som tar #44? Ett nummer vigt åt köttberg.

Cartman:

Sluta ta dom där starka tabletterna nu :)

250kg kärlek: Du har en poäng. Jag ska inte vara så tjurig längre :)

Gillar Tessis jubel över att få komma till Sundsvall. DET blir bra :)

lungan: titta fest biler på bloggen, näemn gud så farligt!! En till supare till timrås krog, ojoj!! ;-)

Tycho: Jga har iallafall bestämt mig för att gilla läget o välkomna honom. Han är trots allt Timrå spelare nu :)
Ska ge honom en chans men räkna med att jag är kritisk :)

Hahl Bundy: Nåja. Leksand med allt vad det innebär har inte haft så många rätt under en rad av år. Så om några supportrar skulle ha missbedömt storkina ser jag inte det som speciellt konstigt.

Hahl Bundy: Var in på superstars hemsida och där var det blandat 50-50 på Granath. Dock har jag ingen förklaring varför de gillar/ inte gillar honom...

dr-nix: Bra att det finns dom som tycker det är en bra värvning. Jag menar det men jag begriper inte det hela. Sorry.

Ingen som drar öronen åt sig när leksandsfansen jublar att slippa honom? Sånt säger ingenting kanske?

Tycho: OK kommer nedan!

"Idag blev det klart!
Mattias ska spela för Timrå IK i vinter. :)
Vi ska alltså flytta till samma stad som Caroline & Hannah bor, helt otroligt. Jag kan inte tro att det är sant! Gud så kul! Jag hoppas att vi kan flytta så fort som möjligt, ingen hitt att bo i en källare kan jag tala om :) Så snart kommer vi Sunsvall/Timrå! Weeehooo!"

Tycho: Idag blev det klart!

Mattias ska spela för Timrå IK i vinter. :)

Vi ska alltså flytta till samma stad som Caroline & Hannah bor, helt otroligt. Jag kan inte tro att det är sant! Gud så kul! Jag hoppas att vi kan flytta så fort som möjligt, ingen hitt att bo i en källare kan jag tala om :) Så snart kommer vi Sunsvall/Timrå! Weeehooo!

lungan: Kan du lägga ut hela texten då jag inte kan läsa bloggar här på jobbet... :D

mattias - 74: tackar;) skulle det inte verka lite surt för er om han gick och gjorde en 20P + säsong:-)

Detta skriver Mattias tjej på sin blogg!!!

fettsteffe: det är nog driftkostnaden eller något sånt med tanke på att TIK äger E-On arena.

fettsteffe: Det ligger mycket bakom den siffran. I andra klubbar bedömer man hyreskostnaden på annat sätt. En rätt intetsägande artikel faktiskt.

Kolan - lysande värvning. Trodde aldrig vi skulle få honom. Pussy kan ruttna i Färjestad så tar vi deras gamla spelare som är bättre och yngre.

Granath - Jag fattar ingenting. Men hoppas att det blir bra även om jag inte förstår hur.

lungan:

Jag bara gjorde en jämförelse att dom är så långt ifrån varandra man kan komma. Men jag säger så här då. Granath är genomusel !

lungan: precis som jag förstår det ska en kille som Granath säkra hemåt, han är inte värvad alls för att bidra framåt. Där har vi som sagt killar som Erixon, Moe, Karlsson (t.o.m. Styf är hyffsad framåt).

Nej det som saknats i Timrå är stora rejäla defensiva backar.

mattias - 74: Känns som du bedömmer efter poäng,

Hur stor är skillnaden mellan Huokkos defensiv och Granaths det är vad som är intressant.

Granath är värvad som en defensiv pjäs!

Offensiva spelare har vi redan i Timrå!

DJ Hemp: Är det bara jag men känns det inte som att Timrå i och med Challe går Djurgårdens väg med att satsa så mycket svenskt som möjligt.

Endast två utlänningar än så länge, dock måste Pärssinen snart räknas som en svensk en!

Detta är iofs bara roligt, hoppas att det hela faller väl ut.

Timrås trupp 09/10 hoppas jag är bättre än den 08/09 dock tror jag den inte kommer vara lika bred.

Kommer Yttrarna Arlbranth, Söderström och Bergfors

Tillsammans med två Centrar i Koniola och Lind så kommer i alla fall jag sova gott när säsongen drar igång!

mattias - 74: Vi kör antagligen på tre backpar och med Granaths påskrift har vi löst en pusselbit i Sundsvalls backbesättning.

Jag begriper fortfarande inte vad man ser/sett i Granath som skulle ge honom en elitserieplats.

mattias - 74:

Ja, vad säger man....Välkomna till klubben grabbar....

Karlsson - Kanonvärvning!

Granath - Bevisa att ingen kan leva på gamla "meriter"

dr-nix:

Jag kan tala för min egen del som Leksing och sett grabben i många år. Eran sportchef måste ha sett nånting som inte jag sett, potential att bli en bra es back säger han. Det tycker iaf inte jag, enligt mig har han ingenting i Elitserien och göra.. Det är inte direkt Huokko ni fått.

mattias - 74: Jag har personligen ingen koll på Granath men han är värvad på grund av att Linknan ser potential i grabben. Sedan har vi en bunt gnällspikar här inne som du märker.

Vi får väl se om han lär sig något i Timrå eller inte.

DJ Hemp: :)

Om man ser ut som en jävla bonnläpp i verkligheten så lär man aldrig bli bra på bild heller (nedre bilden).

Men välkommen Mattias Karlsson!

Tikinmyheart:

Ja ullman skall också väck.. Nåt för er det också eller :)

Mathias: Har photoshop slutat fungera på kansliet tro? Hade väntat mig snyggare bilder. ;)

Tikinmyheart: Jag glömde. Ni har fortfarande sportchef Lundström och Ullman kvar.

mattias - 74: Skrattar bäst som skrattar sist :)

mattias - 74: Jag trodde det var vi som skulle gratta er?

« · 1155796 · »