1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607349 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Tycho: Ändå förutsätter hon ett "ja" från Lehto för att backsidan ska se bättre ut. Hade 7:e backen varit ett starkare namn än en flopp från Leksand hade man inte behövt ha hjärtat i halsgropen resten av våren. Blir Granath bra så har Linkan visat prov på en fantastisk scoutförmåga, fortsätter däremot killen som han spelade i Leksand så har Linkan bonnläppsförklarat sig själv och gjort den mest märkliga backvärvningen sedan Nubben handplockade CJ Johansson från Tyska andraligan.

Jag är besviken över att man plockar hit både Sonntag och Granath, det hade gått att hitta betydligt mer spännande talangbackar, men man borde väl inte älta det alltför mkt eftersom vissa här inne som VET hur man bygger ett lag (...) anser att dessa kommer hitta sina roller. Och så länge man fyller ett tomrum i ett lag (vi har flera mindre backar, alltså behöver vi såklart några stoooora...!) så spelar det ju ingen som helst roll att de individuella färdigheterna lämnar allt övrigt att önska. Det spelar inte heller nån roll att man har varit totalt usel i ett lag som redan är flera snäpp sämre.

Mirakel ska ske, jag väntar tålmodigt...

Mackelito: Återkom gärna när laget är spikat med en sammanställning som visar din scoutning vs Linkans, tror vi alla härinne brinner av förväntan att se en sån. Förresten, varför frågar jag om det? Självklart kommer du presentera sådan fakta ändå, du har ju varit så duktig på att uppdatera oss hittills hur tidig du varit med alla rykten....

Tycho: Jag har väntat i 1,5 timme på att RocknRolf2 ska besvara Marias artikel. Han kanske inte har nå`n kräm kvar, han tömde sig ganska bra igår:)

Alla har inte samma panik...

Kärpet o Frölunda blir det nog svårt att bjuda över  för Timrå. Satsa på en annan back Linkan.

Maggan: Ja, nämner man 200 spelare så borde man ha några rätt... =)

73Sjöbba: Tänkte snarare på vilka han inte har nämnt.....

Mackelito: Ja, du är duktig du.

mikenomad: Haha ganska kul detta , ännu en spelare ja skrivit omför läänge sen då jag såg han som perfekt ersättare för Lello om han lämna..

Skarin: Dagbladet skriver att Timrå ser Sami Lepistö som tänkbar ersättare till Lello.

Skarin:

En fd leksing och en fd moring på backparet låter illa i mina öron :)

Tvåtallar: Se där. Ett vettigt inlägg. Tack för det.

jens_88: Jag

Tvåtallar: Vem hade hört talas om Anton Strålman innan han kommit till Timrå?

Skarin: Timrå gick ut med att man skulle satsa på två etablerade backar och två utvecklingsbara. Sontag och Granath är dom två som Timrå anser vara utvecklingsbara. Det finns många backar som håller deras klass just nu men man ser en möjlighet att utveckla just dessa.
Jag är säker på att man gjort en seriös bedömmnig och att det finns stora möjligheter att nån av dem blir en mycket smart värvning.

Satt och funderade lite lätt. Ett backpar med Skogs-Granath kan faktiskt bli verklighet i vinter. Bara en sådan sak ;)

Vad tyst det blev om Granath ;) Jag tycker han är helt ok som sjunde back.

Snoop: "Lägger man mer krut på andra" så beror tolkningen på om man har tänkt använda stubin eller inte...

Låt Lellol leva! Mer krut på andra!

T T: Haha, du hann först. Men det var inte mer heller. Konkurrensen hårdnar ;)

Det går ju helt klart att tolka den kommentaren på lite olika sätt.

"Det är inspirerande och jag hoppas på att fortsätta utvecklas i den takt jag gjort hittills"

då kan man ju fråga sig...vilken takt? har inte sett honom nå mycket alls men som de låter här är han ju kass, så han ska ska utvecklas lite snabbare då.

Laken: Hmmm. Japp.

Hoppas ni fortfarande på Mikko Lehtonen?

– Jag kan säga att för varje dag som går börjar jag lägga mer krut på andra.

från ST.nu

De är ju endå efter VM som man vet om lello kan bli aktuell för en fortsättning ju, så ja hoppas fortfarande på lello jag.

Linkan sätter lite press på Lello:

– Jag kan säga att för varje dag som går börjar jag lägga mer krut på andra.

"Pekka Saravo sparkad av LHC och Martti Järventie får lämna Kärpät"

Båda dessa har tidigare varit aktuella för TIK va?

Den här backen var åtminstone intressant för TIK för något år sedan.

från bloggen:

"med 10sek kvar, killen drar i sidled o lägger pucken mellan benen på våran mv, men på något sätt får mv styrning på pucken så den går mellan benen och i stolpen. Sen glider pucken strax utanför mållinjen hela vägen över till andra stolpen o där slår vi undan pucken. Bridgeport jublar för dom tror att det är mål, domaren vet inte vad han ska göra för han såg inte. Då frågar han sin goda linjeman som inte heller såg pucken, men han säger att det är mål! HELT JÄVLA OTROLIGT! Så dom dömmer mål med 9,6sek kvar att spela o dom har inte sett om pucken är inne eller inte. Det blir kaos både på isen och bland publiken vilket är helt förståligt för när dom visar repris bilderna så ser man så tydligt att pucken inte är inne. Det haglar in saker på isen o alla skriker på domarna, HELT RÄTT!!"

Hahah nu vet ni Tikers in med saker på planen då blir Mattias glad =)

fettsteffe: Okej tackar så mycket för informationen om det, skulle sitta fint om Timrå kan få honom, en duktig framspelande center som dessutom är högerskytt och sånna har vi inte för många av :P

fettsteffe: Okej tackar så mycket för informationen om det, skulle sitta fint om Timrå kan få honom, en duktig framspelande center som dessutom är högerskytt och sånna har vi inte för många av :P

250kg kärlek: Läser alla äldre blogginlägg på Mattias blogg just nu, jäklar vad bra vänner han och Regin verkar vara, jadu regin säsong 10/11 kan bli verklighet :D

Så tycker jag fler hockey sperla hockey fruar borde blogga! Det känns som man känner dom mer då, och dom kan skriva om sitt val och prata med sina egna ord etc etc, inte alls lika stelt som i tidningen!

Cartman: nej vi har bra pp-backar (räknar in lehtonen/alternativ värvning). det var alltså en stor defensiv back TIK var ute efter

skulle hellre sett denna kille ist för granath. Bra i PP dessutom:)

250kg kärlek: Ja, va faen. Regin känns inte som en NHL-spelare. Lika bra att han godtar detta faktum och inser att hans framtid finns i Timrå. Regin och en fet förstecenter. Jädrars. Då har vi ett lag som inte ens två Granather kan skjuta i sank.

Annars: låt oss alla tippa Linkan-vågskålen åt rätt håll nu. Han ska ha cred för Karlsson. Jagad av ett antal klubbar, ändå kände han att det var här det ska spelas. Jag tror Linkan var väldigt bra på att få honom att känna så.

Cartman: jo sitter och leter som en galning sökt på peter regin och brynäs :/

fettsteffe: tror det ska finnas på youtube

Någon som vet vart man kan hitta Regins mål mot brynäs när han åker genom hela planen?

Nån som hört nåt mer om Westrum-ryktet?

250kg kärlek: Jo precis och just detta att M Karlsson skrev 2 år och Regin bara har 1 år kvar, slår inte Peter in sig i NHL, så kan 10/11 bli säsong de får spela tillsamans! =) Som sagt drömma får man

fettsteffe: Undrar jag hur mycket närmare Regin är Timrå nu när Karlsson bestämt sig. Han har ett år kvar på sitt kontrakt men å andra sidan finns det andra saker i livet som kan vara minst lika viktig.

Hans brutta flyttade väl hem om jag inte missminner mig. Drömma måste man få göra...

Nu har M Karlsson skrivit någon rad! Gå in och kommentera några fina ord =)

fettsteffe: han nämer också att han kanske ska träna med Tapparna!

aja, Btw, detta är bara en vanlig "traffas och prata interjuv" han är hemlig på framtiden och de snakcar om vänner och väder...inga kontraks förslag =)

fettsteffe: nu förstår jag varför han hälas till Tukka Mäntylä i tidningen om kaffe stunden, det är för han har tappat bort Tukkas nummer :P

Och siffrorna i börhan handlar om "det är solig och varmt 25 grader och mot veckor slutet kommer det bli 30, men det är så det ska vara"

Yellowcard:

Sov gott nu mina Timråvänner, själv skall jag ta en whiskey och drömma om Granath när han snubblar på blålinjen i EON i vinter..

Natti natti :)

FM: Jag förstår dock vad du menar. Som spelare ska man ju så klart få reda på vilken backplats man är tänkt att ta. På förhand så klart. Sedan kan ju allt hända.

FM: Du kan iaf bygga lag du.

Men en annan grej. Ävem om man på förhand säger att han eller han är tänkt som sjunde back till att börja så har ju alla samma förutsättningar att få spela på 6 backar. Det är ju alltid bäst för dagen, eller bäst form helt enkelt, som ska spela.

Jag tror att det kan bli hårt om platserna där bak. Mer hårt än någonsin faktiskt. Förutsatt att Lello blir kvar, eller nån likvärdig som ersättare. Men även förutsatt att det slår väl ut med Granath, och Sonntag får man ju inte glömma.

250kg kärlek: Nja,men nu är du väl lite väl nitisk mot mig va? Om man lovar en spelare att han är rankad som sista back så kan det ju inte direkt bli sämre va? Har svårt att se likheten i Landers fall där?

fettsteffe: kan tillägas att han gillar det hårda upplägget =)

och så hälar han till Mäntylä att de ska ta en kopp kaffe nästa gång de ses :)

htikare: Skulle bli mkt förvånad om han inte har det. Men skit i just han,poängen var ju att det är svårt att få hit nån riktigt lovande på de premisserna. Är du med hur jag tänker?

Snoop: Han trivs bra där med vädret och allt, men han har hemlängtan, fast spelet är mer intresant där borta! sen ser han lite lurig ut å säger att när säsongen e över så kanske han kan fortsätta nån annanstans...så d skulle kkunna va ett alternativ säger han o ser ännu mer lurig ut...Fast inget är säkert säker han och flinar.....

nä skämt åsido säger han, här är d hårda bud som gäller , hårt jobb, känns som boot camp börjar om , ordentlig timme , sen gym på de ,varje dag.

« · 1156024 · »