1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607424 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Tycho: Jo tack, den läses regelbundet, bra grejer. Tror och tycker däremot inte att han är den enda som har rätt att tycka.

dahonk: Läs Jimmys blogg

Tycho: Stämmer säkert rätt bra det där, jag har bara reagerat lite, inte räknat :)
Det är väl bara att hoppas på att någon ramlar över en stor hög pengar och kastar den på Timrå IK. Nån som har bra koll på junisarna, någon som förväntas kliva in i laget nästa säs?

dahonk: Dels kommer det minska en del i löneutrymme(enligt klubben) men jag tror också du har lite för höga löner på de spelare som lämnade...

Lämnar: + capriser i lön
Pyrre 175000
Lello 250000
Lotvonen 125000
Sundh 60000
Jonsson 100000
Persson 40000
Wandell 70000
Backlund 150000
Johan Andersson 80000
Erik Andersson 30000
Tenkrat 175000

Vi kan räkna Sonnenberg +/- 0 mot Jonte och den minskning i lönebudget som framställts. Bogg, Karjalainen och Nate känns som de ligger utanför ordinarie lönebudget.

Nya spelare:
Lindbäck 85000
M. Karlsson 175000
G. Karlsson 120000
Sonntag 60000
Granath 40000
Förlängningar i befintlig trupp 60000

Detta ger ca 675-725000 kvar att värva för. Med 500000 för en center och en back är det 175-225000 kvar. Då ska troligast 2-3 yttrar in. Det finns inte ekonomi för att värva Haydar helt enkelt...

Siffrorna är gissningar utifrån de siffror som figurerat för dessa spelare. Det finns garanterat fel men viktningen mellan in och ut tror jag stämmer rätt ok...
Gissar att det kommer komma en del kritik mot mina beräkningar... men sticker man inte ut hakan så... ;P

Tycho: Jo, jag har bättre tålamod än mitt inlägg visar också. Men som lekman tycker man ju att en Haydar får plats i truppen även om det ska in en back och en center till. Sett till vad som försvunnit.. Men man kanske minskar omsättning till nästa säsong?!

dahonk: Klaga över ambitionsnivån i september istället när du vet vilken ambitionsnivå som är satt.
Om inte Haydar kommer gratis tycker jag de gör rätt som tackar nej till honom om det skulle innebära att inte toppbacken eller toppcentern skulle komma.
Frölunda har ett par år försökt att köpa spelare för att vinna SM-guld istället för att bygga ett lag för att vinna SM-guld. Se hur det har gått...
Jag säger "Hav tålamod" även om jag också känner att man vill ha kontrakten påskrivna så tror jag inte på att hetsa fram spelare för att bli klar snabbt...

Tycho: Mm, det är det säkert också, blev bara en smula irriterad när man går ut och meddelar att man inte vill ha Haydar även om han skulle komma och knacka på dörren.

dahonk: Vad vet du om dem?
Vi ska inte värva en 300.000 kr's ytterforward då vi saknar en 250.000 kr's back och en 250.000 kr's center... Tycker det låter vettigt så vi inte får ett lika snedfördelat lag som ifjol...

Tycho: Jag tänker mer på ambitionsnivån på värvningarna..

dahonk: Haydar är ytterforward och Lind center.... Hur tänkte du nu?

"Forwarden Darren Haydar, som öst in poäng i AHL, är Sverigeaktuell. Någon ni är intresserad av?

– Nej, vi är inte på jakt efter några namn av den kalibern på den positionen."

nähänä, skriv på med micke lind nu direkt då isåfall..............

Kevin O Shea: Jeffery Aubynn?

Frella: ...eller ännu värre - man jagar yttrar av Allsvensk kaliber!
Fan!

jens_88: Det mest intressanta med den artikeln är väl att man inte jagar yttrar av Haydar-kaliber. Det borde väl innebära att det finns gott om flis för att värva en-två centrar plus en back?

Aja nu har Timrå insett detta med

mikenomad: bara ett inlägg i timmen,,,,,,,faan vad vi kommer och sakna dig:)

Vad var det mer än bronspengen som Tärnström grattades till nyss ?
Rykterna går Challe.
Eller hörde jag fel där

Hahl Bundy:

Du får ingen medalj om du trodde det

Hahl Bundy: Jag ska också trappa ner, till ett snitt på max ett inlägg/timmen och försöka låta tiden irl överstiga tiden på HS. Det blir tufft men det ska gå! Har hört att de har en HS-avvänjningsbehandling enligt 12-stegsmetoden på Korpberget...

fettsteffe: Då får Krog bli en andrecenter.

Snoop: "Då det gälle som mest", var knappst under slutspelet, det var när vi tog upp oss från sistaplatsen.

mikenomad: Apropå det jag måste lägga av nu o bara komma in sporadiskt för att stämma av spelartruppen.
Jag har tydligen kommit över 30 000 besökare.

Have a nice summer! Nu börjar nedtrappningen av HS.
Vi hörs o syns lite mindre from nu.

Krama varandra i Cyber trafiken!

Hahl Bundy: Jo, krogar har en förmåga att få det att snurra...

Hahl Bundy: Hm, Kanske grekiskt ;)

fettsteffe: Har ingen av dom dubbelt medborgarskap? :)

Ruggigt bra stats i AHL som RW. Han o Krog kan få det att snurra tillsammans med Sonnie :
Empty the tanks, boys! Eller som vi säger i Västernorrland: Botten upp, pojkar!

Hahl Bundy: Tja...han skulle väl kunna få bli skriftligen överens också vad mig anbelangar. Men TIK har kanska frångått den vanan för att enbart köra med handslag och muntliga löften?

Hahl Bundy: Fan vad förbannad jag blir att man bara får ha två icke européer. Vill man satsa på kanadicker och amerikanare ska man fan få göra det! Sjuk regel.

mikenomad: Den här killen kanske är muntligen överens med Timrå Oxå? Som alla andra menar jag :/

Dragan 2k: Han kanske är "muntligt överens" med dem också.

Dragan 2k: Suspekt? Jag vet inte jag...tycker det verkar vara enligt gammal hederlig rysk modell...

JimmyH: Så gick man in under natten för att få eventuella updates på Lehtonen och Pyrre och så stumblar man in på den nyheten. Måste säga att det känns väldigt suspekt agerande av en klubb att gå ut med officiell information om att man har förlängt kontraktet med en spelare och så går den spelarens agent ut och påtalar om att ingenting alls är klart.

JimmyH: Ah kanske de, Det ska iaf bli kul att följa vart N Kapanen kommer spela säsong 09/10.

Okok tack, då vet jag =)

fettsteffe: Eliteprospects är ingen officell sida. Den sköts av såna som dig och mig.

fettsteffe: Linkan ligger nog före medierna.

fettsteffe:.....och varför står det fortfarande på EP att han har kontrakt över säsongen 09/10 med Ak Bars Kazan?

Hur ska Linkan göra nu? Nu när han gett Krog ett kontrakts förslag ska han dra tillbaka det och försöka på Kapanen igen, och om Kapnanen då tackar nej, ska Linkan då gå tillbaka till Krog? Hur reagerar Krog på det......

Funderar på hur mycket Timrå IK är i kontakt med externa finansiärer för att bekosta enskilda värvningar, någon som vet ifall det förekommer?

Hahl Bundy: Shhhhh...prata inte om förhoppningar...jag vill inte ha några. Orkar inte fler besvikelser....

mikenomad:Intressant vändning på Kapanen affären. Nu steg förhoppningen att se honom i Timrå från 0 till 1 %.

Snoop: Det är svårt att förbise att han vann poängligan för backar i es, dock var han inte klockren i defensiven och i slutspelet var han en ren säkerhetsrisk! Det + hans frånvaro i var och varannan match gör att det är en spelarförlust jag kan leva med...

Dragan 2k: Hörde att det inte alls var klart med Barz utan att han var på väg till Minsk. Att inget alls var klart var dock en nyhet. Fan, ska man behöva få en massa förväntningar nu igen bara för att bli besviken igen...:-/

Mikko Lehtonen 7

Var stabil både framåt och bakåt men klarade inte av att lyfta sig då det gällde som mest. Har ett fruktat skott som han tyvärr inte använder tillräckligt ofta. Borde också jobba på rörligheten.

ungefär som i slutspelet med Timrå då, Lello var som sämst då de gällde som mest.

Dragan 2k:

Jag viste att han var påväg till timrå =) Även om chansen nu är liten.

Dragan 2k: De va som fan, ja trodde han hade kritat på :S

Skarin:Har det här varit uppe tidigare så får ni ursäkta dubbelposten:

http://www.hbl.fi/text/sport/2009/5/8/d27130.php

Knylan: Hahaha :) Fasadpissaren även kallad. Men jag har också gjort det "fula" både en och två gånger. Det erkänner jag. Hoppas polisen läser det här.

Nubben är en bra människa, no matter what.

73Sjöbba: Han pissar inte ens på offentlig plats längre. Han är inte den han en gång varit.

Cartman: Nubben har stulit färdigt, numer värvar han.

RTS: Exakt. Åtminstone är det ju så just nu. Vidare tycker jag väl kanske inte att systrarna Abbotts är givna att göra succé i Lulä. Det gjorde dom utan tvekan i RBK efter att ha gjort succé i norska ligan tidigare, hör och häpna.
Samtidigt tycker jag varken Luläs nyförvärv eller trupp i övrigt skrämmer särskilt mycket. Dom har en intressant trupp i nuläget som KAN bli stark. En trupp som precis som Jimmy beskrev (tror jag det var) vinner max två matcher i en kvartsfinal.

Ja men vi då? Mjo. Vi har lite problem. Inget snack om den saken. Men än är inte truppen spikad.

Det är som det är. Vi får se vad som händer. Vi ska vara jobbiga att möta. ALLA ska hata Timrå IK, om dom inte redan gör det.

« · 1159835 · »