1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612793 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2019-2020

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Nubben dementerar angående intresset för Haukeland. Känns dock som blaskorna har bra källor på rykten nuförtiden och Förstår att han kanske inte vill gå in på det inför ett stundande kval.

{8515}: Har också hört rykten om Svedberg, han ska visst ha börjat käka ADHD mediciner.

Tror faktiskt Bratten kommer få starta i kvalet. Freddan var inne på att man inte kan leva på meriter utan att den som är hetast för stunden får spela. Det var i och för sig ett uttalande för alla spelare inte bara målvakterna. Men tycker dock man kan läsa mellan raderna att det gäller Brattström vs Svedda. Som ni andra säger så tänkte jag också direkt att Svedda är på gång bort i och med att man förhandlar med Brattström och att man är ute efter Haukeland. Jag har ärligt talat haft känslan ett tag av att Svedda inte trivs i Timrå riktigt.

OlliJanne: Ryktas även om att dom har monterat på ett par stödhjul så att han inte ska kunna hamna simmandes på rygg nått mer.

{8515}: Ja dessutom har han bytt till AXAs nya proteingröt och blivit stor som ett hus

Reign in red: Det ryktas om att Svedberg har provat ut nya kontaktlinser, puckarna ska visst ha blivit stora som badbollar!

Puckat: Vi får se till att fixa nytt kontrakt först, sen kan vi snacka! Men Hauke hade jag gärna sett ihop med Brattis.

Puckat: Svedberg är nog påväg bort som du säger, Brattström var ju väldigt nära ett nytt kontakt.

Timrå har visat intresse för Haukeland. Svedberg påväg bort?

Örebro är ute efter Henrik haukeland inför kommande säsong. Tydligen skall Timrå också vara med i diskussionen.

{8179}: Enligt Smålandsposten idag vill Timrå få hem Daniel Öhrn.
Kan nog bli bra, vet att han varit väldigt uppskattad i Tingsryd.

Puckat: Karlsson har skrivit på nytt kontrakt så han kan vi drömma vidare om. Men dom andra 3 som 1,2 och 3e center hade jag inte tackat nej till direkt.

Puckat: Nja nog tror jag att Emil Pettersson jagar NHL drömmen även nästa säsong eftersom det finns en rimlig chans att slå sig in i coyotes.

Puckat: hade inte Erik K. förlängt i Finland?

Ser gärna en centersida nästa säsong med;

Emil Pettersson
Erik Karlsson
Rickard Palmberg
Ludvig Rensfeldt

Inte helt orimligt heller...

Också Sebbe och Fransson in på backen

Då tror jag till och med att vi kan vara med och hota om en playin-plats nästa säsong. Måtte vi hålla oss kvar!!

Jockz: Hoppas verkligen att det inte stämmer! Vi har redan spelare som vi kan klämma in i en fjärde kedja..

{4606}: Lånet är säsongen ut. Sen kan ju Arizona välja att plocka över honom inför nästa säsong. Men tror att han kommer stanna för att utvecklas ännu mer. Och anledningen till att det blev timrå var ju för speltiden, så har svårt att se varför han skulle välja annorlunda 19/20.

Oavsett vad har inte Frölunda ngt claim på honom mer än ngt annat lag.

Håller med om att backpartern till Westerlund blir den svaga utposten. Hade helst sett ännu ett nyförv,en tung defensiv back som kan logga mycket tid i pk. Men tror och hoppas på en Harde som tar ett par kliv.

Nielsen ska man absolut kontraktera, han har en ljus framtid.

{8673}: Kan vi verkligen räkna med Westerlund som bara var ett lån? Och jag tror inte Hardegård kommer gå in på 6-7 backar

Tankar ang bankbesättning inför kommande år:

Hampus-Fransson
Sebbe-Skinnvall
Nielsen/Harde - Westerlund

1:a backpar - känns väl avvägt med en defensiv Hampus och en offensivt begåvad fransson. Jag vill tro att fransson fortfarande håller hög klass. Kan logga måånga minuter tillsammans

2:a backpar - Offensiva skinnvall får sällskap av allround sebbe som är en helt annan spelare idag än när han lirade i Tik sist. Väldigt allround och såklart grym skridskoåkning. Rent statistikt finns det belägg för hans defensiva potens: Näst bäst pk-back i ligan denna säsong sett till istid/insläppt mål (14:10. enbart slagen av Ginning i LHC på 15:20). SJälvklart påverkas detta av lagkamrater och att färjestad som lag har ett grymt pk. Men om man justerar för det landar han på 13:09 och kniper en tredjeplats.

(riktigt nördigt att sitta och grotta i siffror men jag tycker att det är kul som fan. )

3:e backpar - Westerlund(om man lyckas behålla/förlänga) står för de offensiva, nielsen alternativ harde får ta ett större defensivt ansvar. Kombinationen nielsen och Westerlund känns som att den väger lite lätt, så kanske med fördel harde som kompanjon(som förhoppningsvis tagit ett ytterligare kliv och blivit mer bekväm i SHL-kostymen).

Krävs som sagt inte jättemycket för att få ganska rejäla förbättringar jämfört med denna sässe

Jockz: Där ser man - men som du säger får det väl anses som ett "löst rykte" än så länge. Nåja ett löst silly rykte är bättre än inget alls tycker jag

OlliJanne: Användaren "Samsung" på Brynäs forumet hävdade igår att han är klar för Timrå, men det är inget mer än ett löst rykte.

OlliJanne: Om vi åker ur..ja. Om vi blir kvar nej..tycker jag.

Silly Season 2019-2020
Hittade inget ämne för Silly 2019/2020 så startar ny tråd för det.
Noterar att Ludde Nilsson har utgående kontrakt med Brynäs... spontant känns det som en spelare vi borde försöka värva tillbaka

« · 1959897