Laban: Tack! Didrik har sju säsonger i Timrå redan, så där vet vi vad vi får. Hans sju säsonger kokades ner till en makalös brytning i kvalet mot khk, match 6.
Grattis till Strömberg. En oöm spelare med ledaregenskaper men rejält dassig med pucken. Var en av få hv spelare som visade hjärta i slutet på säsongen och i kvalserien.
Kinnvall var skadad större delen av säsongen men är ett offensivt vapen med sitt skott och puckskicklighet. Han och didrik är typ motpoler.
Kinvall är utlånad av calgary och lär dra över till Nordamerika. Han var kvar ett år SHL för att bygga på sig lite muskler.
Olli Nomadinen : finns ju också ett signalvärde i att få in killar som bevisligen redan fungerat bra i gruppen, det var nog en stor bidragande orsak att vi gick upp igen. Tror nubben duckar alla agentsamtal som andas ”Guter” eller ”Corso” som en dåre den här gången.
sargad: Förhoppningsvis så kan Nubben landa Lander också så vi får in början till spets, jag tror att skriver han på kan vi nog få någon/några till etablerade spelare ganska fort, typ Sebbe E.
palleparling: Däremot har väl Kinnwall varit skadad under största delen av denna säsong, plus att han inte fått spela så mycket i HV. Känslan är att han kanske gör e säsong till i Sverige. I Timrå skulle han få riktigt stor roll dessutom.
{3405}: har för mig att didde började sin senaste säsong i Timrå ungefär som Hardegård började denna. Lite trevande. Sen blev Strömberg bara bättre och bättre för att till slut vara en stabil defensiv pjäs. Ungefär det som man hoppades att Hardegård skulle bli denna säsong men hans skada satte stopp för det.
El_loco: han skrev ju dock på för Calgary inför förra säsongen, så han har ju redan gjort 2 SHL säsonger, varav den andra under NHL-kontrakt, jag tror Kinnvall drar över till nordamerika. Däremot känns Lander som spikad.
Lorgalis: Jo har sett att många älskar hans uppoffrande spel precis som vi gjorde här. Även sett många Hv-supportrar som tycker han är seriens sämsta back och en säkerhetsrisk där bak 😂 jag har inte sett HV tillräckligt för att yttra mig dock, jag minns bara att jag älskade han i Timrå.
{3405}: Förväntar mig att Svennsson också blir kvar. Då har vi 2 riktigt solida backar och borde väl söka spetsbackar framöver. Kinnwall får gärna vara en av dem. 🙏
Läste precis att EP är borta resten av säsongen. Jag vet inte vad i tycker, men visst borde det vara logiskt att han kommer hem till Timrå och spelar sig i form under nästa säsong ;)
Sputnik: Synd att Lindbäck kritade på för Jokerit annars hade det varit en drömvärvning. Känns skönt dock att Albin Carlson vill stanna samt även Lodin. D Strömberg är ju också öppen för en comeback så Nubben sitter trots allt i ett bra läge. Gäller att få hit en riktigt bra pjäs på målvaktssidan bara.
Olli Nomadinen : Nej men få betala HV deras fallskärm miljoner medans Leksand förmodligen plattsätter om hela stadens gator och renoverar skolorna med deras jackpot pengar de och Oskarshamn fick ifjol pga det otroligt märkliga avslutet på säsongen.
En sak som ger bättre förutsättningar från start den här gången jämfört med inför senaste SHL-sejouren är att nu behöver vi inte bränna 2/3 av budgeten på världens största mediekub
Perreman: Jo jag känner med nånstans att det finns mer att hämta av P.W. som annan också nämnt så tror jag ett mer uppstyrt SHL passar han bättre med.
Kan vi bygga så stor del som möjligt av denna trupp av de som håller måttet, så är mycket vunnet. Då tänker jag främst på lagsammanhållningen och att man har en trygghet i det och vet vilka krav man ställer på varandra och hiarkin. Kommer det stormar och svackor så finns det redan en stabil grund och man kommer offra blod svett och tårar för varandra. 🙏
Kevin Gagne och/eller Maksim Matushkin är två namn jag gärna ser tar plats på backsidan. Vi behöver backar som kan flytta både ben och puck samtidigt, med offensiv uppsida. Hardegård är tyvärr för trubbig på SHL-nivå.
Nja skulle mer säga danska tränaren dom hade för typ 20 årsen, hade väl en son som spelade a?. Han var alldeles för defensiv coach, Modo gjorde inget annat än jobbade hemåt hela säsongen! Haha
{9037}: Om det är avlastning som krävs för att få hem Lander så är jag villig att komma ner och hjälpa till. Vad behöver de hjälp med? Målar gladeligen deras hus om det innebär att han spelar i Timrå kommande säsong... 😁😊