thorwald: Ytterligare en plats som försvinner i NHL. Caroline plockar Paul Stasny med 1000+ nhlmatcher. Chansen att JD spelar hos oss ökade nu med 54 %
empa11: Han kanske väntar in i det sista innan han skriver på nåt. Om han proriterar att spela utomlands. Men hoppas dom bara försöker hålla det lite hemligt och han är klar för oss 😊
Annaaa: Såg det nu. Vette fan vad som hände när jag skulle svara 😅 Såg det där med. Känns dock som det finns en tendens att totalt avstyra ryktena gång på gång. Förra vändan när de ”inte pratade med Sverige” vet vi ju att det fanns relativt långt gången dialog 😏
Annaaa: Att Dahlén prioriterar NHL är det väl inget konstigt och inget nytt. För den skull även om han skriver kontrakt med Timrå så kan han ju sticka till NHL så fort han får chansen. Brukar ju vara NHL-klausuler i många kontrakt.
Jag ser inte NHL som något hinder för honom att skriva kontrakt med Timrå. Men det är klart han vill väl inte skriva något om han ser möjligheten att sticka direkt närsomhelst, då blir det ju lite onödigt och sätter Timrå i en sämre sits. Att Schweiz nämns tror jag mer handlar om Jontes agent än om hans egna önskningar, speciellt nu när det ryktas om ett lukrativt kontrakt ifall han signar för Timrå så känns det lite långsökt att han bestämmer sig för att spela i en sämre liga än SHL.
empa11: inte tagit bort nåt 😊 men det som kom i dag stod det : Jonathan Dahlén ryktades vara överens med Timrå. Men enligt hans agent stämmer inte ryktet – i stället prioriterar Dahlén att stanna i NHL eller flytta till Schweiz. – Inget erbjudande har kommit in än, säger Claes Elefalk till San Jose Hockey Now.
Annaaa: Vet inte om jag fortfarande är exalterad eller om jag är mest snurrig vid det här laget. Kommer givetvis hjula genom tallnäs då/om han presenteras men fram tills dess är allt snack mest bara tröttsamt. Fått upp förhoppningarna en för många gånger nu.
Annaaa: Ja det är det som rör till det mest i skallen. Att Elefalk så öppet säger att Dahlén håller spel i NLA före Timrå i SHL. Antingen spel för gallerian, eller så är det den dystra sanningen och då är nog chansen inte så stor att vi får se Jonte i Timrå.
Tikarn97: fast att agenten gick ut med att han helst vill spela NHL eller schweiziska ligan. Att han väntar för att se om han får spela där. Man blir snurrig av alla rykten 😬😂
Tom Topp: Helt enig! Betydligt mer fysiskt spel i Örebro och mer fart i mittzon än Linköping. Örebro har en del tunga pjäser och OS-backen Holm såg riktigt vass ut, kommer bli nyttig för Närkelaget. Hardegård då, nja fortfarande seg på skridskorna vilket straffades med ett mål i baken.
Olle: Precis de jag har sagt tidigare; Vi hade ett Jääävligt farligt PP när dem andra lagen sket i Rattie, sen när dem märkte att vårt PP i princip bara var Hanzl > Rattie > Mål så försvann vi från listan.
Rip Kirby: Skellefteå spelar så där vidrigt som man är vana att se dom. Man tycker man håller dom till att bara snurra nere i hörnen sen blinkar man och vips har dom hängt 2-3 kassar och matchen är över.
empa11: Rattie har ETT enda vapen, direktskott från vänsterkanten ovanför tekningscirkeln. Nu hade vi bara ett enda vapen i PP förra säsongen. Denna säsong har vi flera och det är ju klart bättre. Förlitar man sig enbart på Rattie så blir man ju sönderläst och det blev vi ju bitvis förra säsongen också.
Zoogin62: Jo så var det ju initialt iaf. Men skulle helt ärligt inte bytt någon av de 3 som kom in först, eller den som ryktas vara på väg in, mot att han stannat. För någon hade fått ge vika för hans signatur rent budgetmässigt.
Föreställer mig också att har han en säsong där hans direktskott inte får medstuds (för de som minns var många av skotten föranledda av någon styrning på ett ben eller skridsko, innan de gick in) så kommer han inte ens ha en 30+ säsong.
empa11: ja, det kan man ju önska! Lite synd att han inte blev kvar hos oss, tänk alla Jonte pass som han skulle kunna sprätta in. Men jag tror ändå att vi klarar oss bra ändå, vi borde räcka till minst topp 6 om Jonte ansluter och Wedda håller ihop!🙂
2magisk: Äh, vi är väl bara avundsjuka på klubbens alla framgångar. Jag menar, här kan vi snacka prisskåp. Särskilt uppdaterade på var man befinner sig på hockeykartan i nuläget verkar man dock inte vara. Men allt var visst bättre förr, har jag hört. Skellefteå möter Modo i Östersund i detta nu. Mållöst när första perioden snart är avklarad. Mest Skellefteå tack vare spel i pp, men Modo prickade nyss ribban, så helt ofarliga är man inte.
Rattie sköt precis direktskott rakt i magen på förflyttande örebromålis, efter en slottpass i PP. Så förutsätter vi att det kommer se ut så hela säsongen 🍾
Villervalla: ähh, saknar inte han för 5 öre, gjorde han nåt speciellt avtryck? Nån åkrajd då och då som det aldrig blev nåt av. Nää, han är hemma i Modo och HA.
Zoogin62: Det är egentligen ganska tragiskt, Sebbe O hade en framtid i ett riktigt lag men ville spela i ett lag han egentligen bara var och blev supporter i. Så Jo de har supportrar, tyvärr är det bara det de vill vara även som spelare. Tragiskt som sagt.
Visst kan man väl gå ifrån Schweiz till NHL, men då är man väl redan mer eller mindre en komplett spelare. Schweiziska ligan är bekväm och för det mesta bra pröjs, men kanske inte något som bygger karaktär. Vill man utvecklas som spelare är nog SHL ett bättre val. Svenska lag har vunnit alla år utom ett i CHL vilket säger en del om hur svenska lag står sig i Europa. Chans till att göra bra ifrån sig i ett svenskt slutspel slår nog också lite högre än ett slutspel i Schweiz.
Icing-Ove: Jaha 🥱 Det är väl ingen som visar upp nåt, vi är bara bättre vilket får dig att ränna här med snålvattnet rinnande och lätt grön ton i fejjan 😂