1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606382 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
250kg kärlek: Backlund gjorde en enda dålig grej och det var 0-2 målet. Herregud han räddade frilägen mm. Jag har även glasögon.

Regin syntes inte så mycket? Har du glasögon?

Tack så mycket vår underbara finnfemma! Ni är bäst när det gäller! Jag älskar er och lämnade arenan med ett gigantiskt leende på läpparna! Fortsätt så här och revanschen är ett faktum! I nuläget sitter jag med glädjetårarna rinnandes ner för ögonen... ÄLSKA TIMRÅ IK!!!

250kg kärlek: Jag tyckte nog Backlund var jävligt bra i början... Tom. min modogranne och virrige Virus var inne på att Krizan yrade en del i inledningen...

Men det är möjligt att det är läge att gå till optikern ändå;) T-röd suger fett när det gäller synintryck.

250kg kärlek: Håller inte med dig om Krizan, han var skakig mest hela matchen. Många returer och ganska ostabil i sitt agerande. Det var inte många riktiga räddningar han gjorde.
Han har helt klart problem med sin skada...

Backlund gjorde väl vad han skulle, lite fler returer än vanligt men klart färre än Krizan. 1-0 kan han inte göra så mycket åt då den styrs av Kokko. Visst kanske han skulle ha täckt av bättre vid första stolpen vid 2-0 men den pucken satt sjukt bra. Hade han lämnat 3 cm vid krysset hade den ändå suttit.
Slutbetyg Backlund? 3+
Slutbetyg Krizan? 2

actionleif: Nej, nej. Det var inte dit jag ville komma. Jag skulle dock gärna ha koll på vem det är. Jag anser att det personen ifråga gjorde är så pass allvarligt att det borde leda till påföljder. Grava sådana.

Och jag har haft mina duster, muntliga sådana, med några av de mentala kalhyggen som finns i och runt supporterskaran för MODO. Skulle, tyvärr, inte förvåna mig om det är någon av dessa pajasfigurer som är gärningsmannen.

Mycket stark upphämtning idag fy f.. vad skönt ,synd bara att jag skall få vatten på kvarn då det gäller den gode Backlund.
Ett riktigt skitmål idag igen tyvärr som tur är så var vi snäppet bättre än neandertalarna och vinner rättvist.
Peter Regin vilken jätte han var idag ,finnkedjan hur bra som helst

Poffa: Inte jag heller, men tro mig. Han fanns där, det är ingen fantasifigur.

Reflektioner från matchen:

- De som ansåg att Backlund gjorde en jättebra match bör ta på sig glasögon. Fram till 0-2 var Backlund rätt blek och Krizan agerade som den mur han var under förra slutspelet.
Backlund tog sig samman och var efter 0-2 mycket bra i målet utan att för den skull få allt för svåra skott på sig. Backlund var inte den som fällde avgörandet.

- Finnkedjan är grym. Vi har den i särklass vassaste femma i Hahl, Timo och Mika. De gör - om de vill - precis vad de känner för när de känner för det. Ikväll, toppat med Hynning andas jag lite morgonluft. Tro mig, det såg riktigt bra ut.

- Nr 13, Peter Regin, är så bra. Han har mognat enormt sedan han kom till Timrå. Ikväll syntes han kanske inte så mycket men ojoj så nyttig han var. Frågan är om det finns någon som presterar bättre än regin ikväll?

- Oerhört viktigt att få avgöra ikväll, sedan underläge 0-2. Jag trodde aldrig att vi skulle vända i tredje sett till matchen. Modo spelade kompakt och riktigt bra, utnyttjade sina chanser maximalt. Men det är som klacken skanderar: Vi är Timrå - och vi ger aldrig upp. Detta lag kommer att glädja oss i många matcher till och mig förvånar det inte det minsta om vi utkräver hämnd i år. Inte för att jag tycker att det är Timrås tur i år. Jag tycker vi har ett hungrigare lag som associerar hela Timrå Kommuns arbetarkultur, hårt jobb, och jävlar anamma i allt de företar sig. I kväll visade laget att det här kommer bli en tuff fight där Modo kommer att få kriga om varje poäng.

Just nu är det fördel Timrå. Och jag tror att det förblir så.

actionleif: Tyckte mig inte se någon med blå tröja och blont hår, men får kolla igen.

El Maco: det gjorde bilderna från BB men de gjorde de inget åt.....

The Palm: På tv-bilderna ser Svartvadets beteende väldigt konstigt ut.

Poffa: Blond.

Matchbilder finns nu på svt.se.
Kollade speciellt situationen vid Timrås 2 - 2 mål och kan faktiskt inte se problemet.
Helt rätt av Sjöberg att fria då ju Svartvadets klubba sitter fast mellan benen på Johan Andersson (möjligtvis i byxan?).

Ambroo: OK...var det humor hon försökte sig på....?

Läste om och om men kunde inte förstå syftet med inlägget...

modohumor med andra ord...ja det var ju djävligt roligt.

NuMo: vill bara framföra ett tack....

Du bara bevisar alla mina fördomar om dig:)

Min tjej tycker jag är konstig bara för att jag blir sugen på "mys" när jag lyssnar på denna låt...

denna låt tillägnar jag alla modoiter....

NuMo: Nej det har aldrig hänt, vi har fullt upp med att stötta vårt lag.

Fantastisk match ikväll! Bra spel hela matchen igenom tycker jag. Chanser och missade puckar och öppna mål åt båda hållen, man satt som på nålar. Även om detta var min första match i EOn, så märktes det direkt att det var slutspel och derby. Man kände stämningen direkt när man kom in i arenan. När matchen väl var igång, vilket tryck på läktarna. Detta går inte ens att jämföra med "Wild West Support" nere i Scandinavium. Förstår inte att sportbladet kunde ge dessa WWS killar 5+ och säga att dom alltid ger allt för laget. Dom buar ju ut sina hjältar på hemmaplan så fort man förlorar.

Viktig match för fortsättningen av serien. Ska bli kul att se matchen i Ö-vik på torsdag. Keep the good work up!

Ambroo: Är det han med blå tröja med vit rand på? Mörkhårig?

Per HApps: Jag och polarn satt på trappan och hoppades att han skulle komma vår väg. Tyvärr han de blåe före. Större idiot har jag aldrig skådat.

Tack för en Gudomlig kämpainsats Timrå.

NuMo: Det är ju rätt skönt av dig att du försöker skämta bort en sån här sak...

Per HApps: jag skulle kunna dansa med Cj och sedergren till denna på isen nån gång... sedan skulle jag kunna sjunga nationalsången med:)

NuMo: Neh, men läskburkar... ;P

NuMo: Bara jag som misstänker att Lill-Kenta har slutspelsfrossa??

Per HApps: Fel av dig, han bar en blå tröja, men visst var han modoit. Tittar man på svt:s höjdpunkter så ser man honom för en kort stund i mitten av modoklacken. Undrar om det är någon HS:are?

Per HApps: Jag antar att tikare kastar puckar i huvudet på varandra även om de har en modoit i närheten att hellre träffa.

Shadar Logoth: Freddan ligger nerbäddad med influensa. Står långt ner i länken.

NuMo:
Barnet som fick pucken i huvudet av en modosupporter bar en modotröja.

hentoa: Jag har inte surrat om Brynäs....vad fan får då det ifrån...?

Annars så var matchen mycket lungnare en fjolåret. Då small det i varje byte och efter varje avblåsning.
Angående domarn så är det bara konstatera att vi inte har bättre i Sverige.

Per HApps: "Till på köpet hade han en Modotröja."

Den måste han ha stulit. Det märks ju tydligt att han är kriminell.

Shadar Logoth: brynäs, vem fan bryr sig om det en sån här dag

Idioternas moder är ständigt gravid ;)

Bosco86: Om man ska tro det jag hörde från Modo håll så är Freddan sjuk låg nedbeddad i feber. Men man vet ju aldrig.

Bosco86: Jag tänkte på det också....

orion: Jag var stjärna i rättstavning i femman!

Någon fler än jag som tänkte på att Fredrik Andersson inte stod i MODOs bås idag? Eller har jag fel? Kan kanske dagens tidningsartikel vara sann tro.

Per HApps: grattis Modo

Per HApps: Det är tragiskt att det ska behöva gå så långt att folk förstör och attackerar folk. Nä jag hoppas jag med att denna person verkligen rapporteras till Modo och han stängs av på livstid från Modos matcher samt givetvis från e-on arena med. Skamligt helt enkelt.

Per HApps: han är ju ingen typisk MoDo-anhängare:
han är ett typsikt pucko! (Jävla skillnad!)

Per HApps: kul var det iallafall:)

nectis: törs du??? jag har redan gjort det, jag har inget mer att bevisa;)

sedan har vi en kyckling i micke sandgren som lovade en gång i tiden att han skulle göra helikoptern på isen om timrå gick upp i elitserien.

för det gjorde killen i nyköping, i mittcirkeln innan matchen... dom gick vidare med, var det ett omen???

willysson:
Strimmlorna, det var tider det. :)

nixXz: det är klart

Per HApps: det var inte ett6 tifo, bara en ärlig och naken hyllning till vårat lag som tog sig tillbaka...

kommer heller aldrig glömma tomas sandströms min när han kom ut på isen när vi var i mittcirkeln heller:)

actionleif: Det kan säker bli skit för TIK med så låg säkerhet att folk från läktaren kan komma åt domaren.....

Foyn: Undra jag med. 5600???? Va fan är det????

Shadar Logoth: Det är du nog bra ensam om... från båda lagens perspektiv...

Per HApps: Det tycker jag vi ska ha på torsdag ;)

willysson:
Och stripptifo i Bofors :)

Poffa: Ja, det är tur det finns bra modofans också.

« · 1003621 · »