Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Så det är ett lag vi har hyfsat lätt emot statistiskt sett.
Bland annat har vi vunnit bägge bortamatcherna den här säsongen...
Hockeyligan.se - Statistik
Kan det vara sunt att må så här dåligt?
Fan hade helt missat att dessa två möter varandra i 55:e omgången då måste vi vinna idag för att ta slutspelsplats nästan, för en modo vinst idag och sen ska vi om AIK 55:e omg då kan vi inte hoppas på modo vinst igen för då går dom till 8:e plats.
Fan vad jag skerv rakt ur huvudet hoppas någon förstod.
Ja, det kommer bli en pärs utan dess like. Jag vill bara att eländet ska vara igång snart!
Redigerad kommentar
Har precis värvat två marginalåskådare till kvällens match i Södertälje.
Kattgubben: Men nog är det tortyr alltid. Man går runt i ett vakuum och funderar på hur man kommer att må kl 21:30 ikväll. Jag drömde att vi vann med 15-0 och att modo torskade med 2-1...mot SAIK. Kunde inte ens kosta på mig ett tyst skrockande när jag skakade av mig sömnen.
Det är mitt tips.
SSK rear ut 500 sittplatsbiljetter för 50 spänn styck. Kul om det kommer mycket folk ikväll. Heta minnen från kamperna i Scaniarinken i slutet av 90-talet och -00 när vi gick upp, alltid ett jäkla tryck när vi kom på besök i allsvenskan och diverse kval. Men bortastå köper man fortfarande i dörren vad jag ser...
kallemotor 23 år
3 mars 2011, kl 11:38
Bästa inlägget hittills, Ros!
Redigerad kommentar
Hockeybloggen med Tomas Ros
om någon exil tikare i östergötland vill se ssk-tik på plats i södertälje så finns det 3 platseri vår bil...
du/ni måste dock ta er till norrköping...
bubbla mig eller honhund...
Sedan flera veckor är jag dessutom för aftonen inbokat på ett event för typ 40 partysugna damer...
Betyder att jag inte kan åka upp och skrika mig hes i "grötborgen" i kväll,
FÖRLÅT TIK-BERGSLAGEN!!!
Den enda lilla lilla lilla lilla fördelen är att jag inte behöver kasta ut TV:n om det går åt helvete. (Vilket gud förbjude.)
Här kommer några förslag på nervlugnande aktiviteter innan kvällens nedsläpp:
- Fixa en nice driver och 4000 golfbollar. Ställ dig i en central snödriva och maxa din Ipod med typ Iron Maden medans du planlöst swingar.
Out door train surfing med X2000 tur och retur Hudiksvall. Stå på nedre trappsteget på utsidan och mantraprimalskrik:
- NEEEEEEEEEEEEEEEEJ KOOOOOOLAN, NEEEEEEEEEEJ JOKELA, NEEEEEEEEEJ LINKAAAAAN!
Givetvis utan mössa. TIK-röda örsnibbar och nästipp är alltid rätt!
Annars sätter du på några 70-talsporrisfilmer med riktigt håriga brudar. Fixa ett bra redigeringsprogram. Klipp resolut bort ALLA typ nuppascener! Spar bara avsnitt med endast dialoger. Alltså typ när rörmockaren ringer på och hon öppnar i neglige och snacket innan mer hud visas.
Sätt videon på repeat. Spela gärna på läppen medans du toktittar.
Livet får en helt ny dimension i väntan på nästa nedsläpp.
Hemska tanke.
Redigerad kommentar
Kattgubben: Hä gäll å va påsitiv!
Jag tänker såhär jag: vi har fortfarande vittring på det där SM-guldet Pärra-pöjken låvede öss inna säsonga starta.
Bara en sån sak.
Själv har jag en känsla av avgrundsångest inför matchen. Det känns äckligt och jag har redan tendenser till hjärtklappning och hyperventilation!
Redigerad kommentar
-Great moments come from great opportunities.
John K: Det blir till att köpa matchprogram också... Eller följa swehockey på blackberryn, det är visst -10tal nu (men jag saknar de som bytte siffror på resultatrapporttavlan i isladan med en stång. Fromells Vip-teknik, Boden-Piteå 3-0)
Om Timrå förlorar och både AIK och Modo tar full pott är vi borta från slutspelet i såväl teori som praktik. Om vi tar tre och någon av Frölunda eller Modo förlorar så kan vi inte åka ur. Finns några varianter med tvåpoängare på samma tema också... Men annars kan alla tänkbara utfall vara möjliga inför slutomgången hemma.
Kan det bli utsålt mot DIF tro? Det är så jag funderar på att ta planet hem och kolla.