Bragd-Birger: Du måste helt enkelt mena en annan situation än den precis före SSK´s första mål då. För där blir Hagos högra arm upphakad precis när han ska lägga en backhandspassning, varpå pucken hamnar direkt i gapet på nummer 24 i SSK.
Tycho: Tycker faktiskt att du är lite orättvis som kallar Hagos passning för horribel. Han blir hakad och neddragen precis när han ska leverera pucken. Alltså är det ytterligare ett avgörande misstag av den blinda tysken. Har inspelningen kvar...så jag kan överbevisa dej om du inte tror mej.;-)
Tycho: helt rätt man kan inte bara skylla på domaren men ok han var kass men det var nog timrå och. jag jobbade så jag hörde på radion men fick intrycket att timrå feg spelade i tredje ska se reprisen imorrnbitti detta håller ej kenta!
Synd att en pinsamt ful tysk ska komma hit och förstöra en ishockeymatch. Inte bara denna för den delen, utan även igår då han dömde i Gävle. Sällan har en domherre hängt med så här dåligt. Tråkigt att han inte kan regelboken också......
Ännu mera synd att Timrå helt och hållet faller tillbaka de första 10 minuterna av tredje perioden, precis det man inte fick göra och det Kenta noga hade påpekat! Samtidigt är det väl lätt att det blir så.
Trots en usel tredje period gör Jonte "mål", + att "Gunno" får ett friläge som han bränner. Styf har också en jättechans att avgöra.
Första två perioderna var klart godkänt. Ganska ryckig hockeymatch med en jäkla intensitet och högt tempo.
Bäst i TIK: BERG, Zäta, Jonte och Modin. Kiprusoff också mycket bra. Förbannat tråkigt med en målvaktstavla dock. Sådant får inte ske! Svedberg gör en mycket lyckad comeback för övrigt.
Hälge: Det är bara att hålla med. SSK var bättre än oss i 3:e.
Missade första halvan av första perioden men andra halvan tyckte jag det var ganska jämt. SSK hade mer skott men från de vinklar och avstånd de sköt var det ingen fara. Dock tyckte jag TIK hade de mer farliga chanserna och lyckades ganska(mycket) turligt sätta 1-0. Dock gör den starka forecheckingen att vi får chansen över huvud taget.
Andra gick till TIK även om det var riktigt dåligt ett tag i mitten. Efter avbrottet för fixering av målburen tog vi dock över och 2-0 efter två perioder var helt rättvist.
Tredje perioden var ett rent skämt. Fy f*n va usla vi var. Vi gör helt enkelt en andra period i tredje. Ingen gnista och ingen kämpanda. Dock fick de sina två mål lite väl enkelt. Hagos gör en horribel passning rakt in i slottet varpå ganska tamt försvarspel av Sanny och Aalto ger Bemström aldeles för mycket yta. 2-2 målet är om annat ännu billigare då kipper gör ett av sina få misstag och släpper en retur rakt ut på ett skott som förmodligen hade gått utanför. Att sen Tysken lyckas dömma bort ett helt korrekt mål tar sig aldrig TIK tillbaks.
Dålig insats i tredje gör att vi tappar 2 av tre klara poäng. Det är helt enkelt för dåligt.
Bäst i TIK Berg, Svedberg och kipper(trots misstaget)
SSK kom ut i den tredje perioden och dominerade stort. Timrå kom nästan inte ut ur zon.
Så att reduceringen kom var inte oförtjänt. Tyvärr kom den efter en liten miss av Hagos, men än värre blev det när de gjorde kvitteringsmålet. Jättetabbe av Kiprusoff...
Vi spelade upp oss och fick ett ledningsmål som tyvärr blev felaktigt bortdömt.
dr-nix: Så flippade man över till plus från PPV. Undrade om Timrå spelade hemma eller borta. En snabb titt på publiken gav svar omgående att det var bortamatch för Timrå. Svårtflörtade Södertäljebor som vägrar gå på hockey