1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614297 inlägg · 6214 ämnen
« · 424040 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sveriges bästa bortasektion?
OskarB: Nej det gör den inte. det är FÖRBJUDET att stå vid sargen, det SKA det vara i alla arenor.

Sv: Strimma-låten
Dream Team: Fyllsjunger?? Lennart Jähkel?? Det var ju just snyggt... döma ut en sån fantastisk kille. Skit samma vad det är för siffror som sjungs om i låten. Den är bra vilket som.

Et tu Brute: Jag tänkte nog på samma val av innehåll i flaskan, faktiskt. Strimma var ju i Mora från 1965 och Timrå kom han ju åter till först 1969. Frågan är väl vilken Brynäsmatch han fyllsjunger om?

Klassikermötet -72 som slutade just 4-3 (som matchen i sången också gör) ledde aldrig Brynäs med 2-0. Men Strimma, ja, han avgjorde ju den matchen, som bekant..

Vad gick Lennart Jähkel på under senare hälften av 60-talet? Starka grejer om man såg Strimma i Timrås Ishall, runda kassen i november 1967 :-)

Sv: Evangeline
ernie eagle: Som ingen annan. Jag gillar en liten textfras från 67 mest. Han sa hon sa det var grönt......

han sa hon sa

Otroligt.

mike66: Då skulle det inte finnas mkt kvar av honom, om han tog sin tillflykt till flaskan igen. Hans kropp är ganska devalverad ändå vid det här laget, men fysiskt hänger han med.

Uffe lär personifiera svårmodet och ångesten. Men fan vad ger tillbaks till fansen.

Jag menar tänk om ALLA artister hade samma inställning till det kommersiella och förstod innebörden av ordet pröjs.

Man kan ju tro att karln har ackordlön eller timanställning för fy fan vilken pondus han har på scenen.

4-5 timmars gig för priset av 300-400kr. Det betalar jag gladeligen när jag får så mkt valuta för mitt surt förvärvda kapital.

Nej många artister borde se och lära av UFFE.

Ge för fan fansen det dom vill ha - musik i yppersta klass, nytt och fräscht blandat med gamla godingar och hits.

Hatar fjollorna som skriver några halvtaskiga låtar och spottar ut singlar på singlar och är så skitnödiga efter pengarna att de håller på att avlida om det får en flopp. Att sedan ge sig ut på 700 folkparksturnéer med ett material som inte ens håller klass gör mig riktigt förbannad.

Jag ser hellre 2 riktiga turnéer på 10år än 20 taskiga inom samma tidsrymd.

SKÄRP ER FÖR I HELVETE MUSIK-SVERIGE!!!!

Sv: Modin - Vart är du?
Dragan 2k: Jaha, jag förstår. Tja, en sån dära jämansch teknisk mumbojumbo ä int nåt för mej int..

ernie eagle: Utom då han gav faen i flaskan. Då stod det groupies med plakat ute i publiken som det stod skrivet: " Börja Sup Igen Uffe".

j0han: Skall du fråga en "frölundaidiot" om en sådan sak. E du go i hela hövvet heller =)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Dragan 2k: e modin klar för timrå??

Dream Team: Hehe. Ursäkta mig. Posten referar till en post i databasen. Ibland glömmer jag bort mig i teknisk jargong.

Frisco: Precis =( En skitigt tråkig och färglös förvandling. Karln må ha varit packad, men skriva texter det kan han fanimej =).

Dream Team: Så Modin d.ä. mönstrade i Boden. Det är väl den enda förklaringen till att man som junior söker sig till smällkalla lapphelvetet!

Eller har storebrorsan en hel låda med skruvar från IKEA löst i huvudet?

Nej den första teorin är ligger nog närmare sanningen skulle jag tro...

Dragan 2k: "lämnade in posten"??

Nu har mina geniknölar (?) fått arbeta så hårt med att CTRL+C´a och CTRL+V´a.. så nu orkar jag inte längre förstå vad du menar?? ;-)

ernie eagle: Ännu en vandring in i förvandling.

RED DEVILS: Det har du helt rätt i. Misstänker att jag till slut hittade samma källa som dig.. ;)

Dock var sidan jag länkat till oförklarligt tom, tidigare..?

ernie eagle: Att man INTE skall få hylla det man tycker om skall det givetvis stå =)

mike66: Jag totalvägrar skriva poesi i denna förbannade gästbok. Hela tråden har ju fallit sönder och samman p.g.a. censuren...*snyft*

Att man skall få hylla det man tycker om tycker jag är förjävligt utan att en massa snorungar och mindre vetande och ointelligenta människor skall skända Landsfadern.

Bedrövligt!

Taskigt läge liksom....

Så för min del är de färdigdiktat.

Så det så!

Dream Team: Kul annars för han som lämnade in posten till Eurohockey. Vilken scoop tänkte han säkert.

Det ska bli kanonskoj att se Lunkan plocka lite skott från Modin.

Dragan 2k: Det är sanning, broder. Dock så kan väl ett redan känt faktum bli så mycket vackrare sett med lite färg och vacker (??) grafik.. ;)

Dream Team: Aaaah. Eurohockeys spelardatabas som säger egentligen det vi alla vetat hela tiden.:-)

El Aka Ali: Tack för den. Jag trodde dock att jag skulle få i gång fler poeter här i gb:n natt. Men ack ve och fasa vad man bedrog sig. Känns nästan som lite "döda poeters sällskap" i natt...

Dream Team: Oj.. så små flaggorna (inte) blev.. ;)

Det är redan officiellt, men jag kunde inte låta bli...

Posted 25/9/2004: [bild]www.eurohockey.net/flags/se.gif[/bild] Fredrik Modin (F)

From: [bild]www.eurohockey.net/flags/us.gif[/bild] Tampa Bay Lightning (NHL) to [bild]www.eurohockey.net/flags/se.gif[/bild] Timrå IK

Added By: Fredrik Pålsson, Status: Rumoured
[k][f]registered to play for Timrå but not confirmed yet that he will really play for the club[/f][/k]

Dream Team: Anders spelade 2 säsonger i timrå 93-94 26matcher och 94-95 24 matcher
han spelade även i boden som junior.

mike66: Du har ju en poetisk gåva.
Ropen skallar puckar o Tallar
Röda o vita Goa små nallar!
Vi tar dom enkelt!

westerlind: Haha - jo jag skrev fel. Här kommer en till tårdrypare:

Länsderbyn

Att hitta det rätta jaget
I skuggan av hårda tider
Att inte rådeppa ihop sig
Att inte vara liten och svag

I skuggan av komplicerade
supporterförhållanden.
Där vi utvecklas åt olika håll
Där vi smutskastar varandra
elakt och grymt

I skuggan av den ständiga tävlan
Om vem som är bäst
I mötet mellan två länsarvsfiender

Negotips #66: MoDo - Timrå IK........17 - 0...!

mike66: Förtrollande.

Fast skrev du inte fel där i mitten:

"Men den reste sig upp,
Likt ett gigantisk hål."

borde väl rimligen vara:

"Men den reste sig upp,
Likt en gigantisk ål"

ernie eagle:

Taget ur TIK - en klassiker:

MODIN, ANDERS [f]b[/f] 1993-
född 1971

26 matcher, 1 mål, 6 assist, 10 min.

Anders spelade en säsong i Timrå, återvände sedan till moderklubben Njurunda.

Avgrunden - Kvalserien

Står på iskanten,
Stirrande ner i tekningscirkeln
Den avgrund
Som växer sig
Djupare och djupare
Blir vidare och vidare
Når till sist kanten
Och slukar mig, trots allt.
Jag som inte förmådde mig
att hoppa ner i vaken
När jag hade chansen
Men den reste sig upp,
Likt ett gigantisk hål.
För att i alla lägen
dra mig ner i djupet,
mörkret, kvalserien
Allt är skrivet i svartvitt

ernie eagle: Men snälla människa.. han har väl alltid varit back!

Ambroo: Och när i helvete blev Anders Modin back då´rå?

Sv: När kommer Manderville?
lötabo: Jag skriver DETTA för SISTA GÅNGEN.
Kent "Mandy" Manderville landar på onsdag 29 september på Midlanda och gör således debut 2 oktober hemma mot Luleå!!!

ernie eagle: låter bra det. Trumförbut är sjukt!.....

Japp kaos ska det vara på läktaren och ett rejält tryck!

ernie eagle:
Gör det du! För det verkar ju som att du har halva inne hos honom redan! *blink blink* Så länge du behåller tröjan på förstås!

Fanzin: Det där med trumförbud i Globen måste det ju gå att få till stånd en ändring på. Ska ta ett seriöst snack med Wikegård.

Det skall vara "kaos" på läktarn. Ett sjuhelvetes liv och TRYCK!!!

Mera trummor, tutor och flaggor åt folket!!!

Sv: Sjögren
SaraS. Äsch det spelar väl ingen roll. Se ljuset i tunneln - ingen hockeybockey i vinter för "Sjöken" och jag, JimmyH, Skarin m fl. kan få lite tillspetsad konkurrens i krönikör-spalterna.

Konkurrens främjar ju läsarna. Man tvingas gnugga geniknölarna innan man fingrar på tangenterna.

Mera "Sjöken" å Sjöstedt åt folket!!!

Dalan: absolut, men Modo hade trumma sist ;) skulle det vara trumförbut för bortaklacken så tar jag Vespan direkt upp till Brynäs kansli....!

Timråklacken utan tvekan taket, och stämningen gör att Brynäspubliken packar ihop efter 2 perioder! DÅ ställningen är 0-5 ;)

Fanzin: Ja, det är så jag har blivit informerad, hoppas det inte stämmer... Ja, äntligen får vi ta in våra mordvapen till jumborör, man kanske ska köpa en bukett till den söta och snälla stasi wannabe vakten som kunde köra ett sånt rör genom ryggen på mig.
De är väl rädda att vi ska lyfta taket på annandagen om vi har trumma med oss, men det gör vi ju ändå ;)

robe1969:
mattis69:

Klart man ställer upp.... hoppas oxå att vi kan välta de bortkommna på rätt köl...

THE RED MACHINE

Ps: Det krävs nog lite mer för att bli årets hjälte ;-)

Sv: Modin registrerad
Swordster: Har en känsla av att detta t.o.m. är åtalbart. Det är därför som jag tycker moderatorerna skulle ha styrt upp det hela. Men äre skit på snöre så äre.

Slaget om Västernorrland del 1
Knappt två dagar kvar till nedsläpp i Kempehallen...
Vilken match....
Oj oj man svettas redan....
Jag tror vi kan skrälla mot Real MoDo!!

Kom igen Timrå IK vi ger aldrig aldrig upp..

Älska Timrå IK i vått och torrt ALLTID!

Lall On Lall On..

El Aka Ali: Alla som vet något om den här boken ignorerar ända allt det nicket skriver...

Berglund: På onsdag kommer den åtråvärda mannen hem igen......Gud va jag längtar....

El Aka Ali: Sedan borde moderatorerna ha gått in och styrt upp det hela. Som det är nu så ligger påhoppet framme för alla och envar.

Kevin O Shea: Japp!

Vilken upplevelse att höra Strimmalåten, eller ska vi kalla den Brynäsjävlar!? "Strimma rundar kassen ... då fanns det bara han å jag" ... det är LYSANDE!

El Aka Ali: OK, är det på det viset. Papperen är klara och underskrivna och det är försäkringsfrågan som är den springande punkten och inte den skattetekniska biten. Är det så jag skall tolka ditt svar?

Kevin O Shea: Handlar om försäkringen som inte många har råd med!

TIKA: Manderville, kommer mot Luleå nästa lördag.....

« · 424040 · »
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..