Dj Hemp: ! det ser inge bra ut...
Almtuna ser ut att vilja mera! Det är inte alls bra ju! Det är hemskt!
vi vill anfalla men resten ser ut som arbete som de allra flesta inte vill ta utan helst ser att en lagkamrat gör!
rutten sol över sörbege idag?
kan det vara nervositet? VAD?
Hult har bränt ett jättefint läge...
Persson har bränt ett likabra...
Emil Pettersson har bränt det bästa av alla...
VILKEN KASS TAJMING PÅ ATT DIPPA MÅLSKYTTET!
kämpa Öhrn!
Smokey: Almtuna stressar bra och är rejäla...Timrå lite mer puck, men kommer inte till riktigt. Dessutom slarvar Timrå en hel del känns det som...å andra sidan beror det kanske på att de blir stressade av Almtuna.
Timrå har mest puck men det är mycket alibihockey tyvärr.
Almtuna verkar ganska nöjda med att låta timrå böka runt i hörnen.
Alla skott är ju över så det är riskfritt att låta TIK hålla på.
Redigerad kommentar
SMÅLAND:
Det låter fint med en sjö. Tyvärr bor man inte riktigt vid havet, så det ser jag inte så ofta. Men lita på att besöken ut mot "Ribban" och Västra Hamnen kommer att tillta i och med vårens antågande längre fram. Man har inte investerat i en dyr Bianchi för inte. Snö och is (förutom den i arenan då) har man förresten inte varit med om på hela vintern och bara det är ett skäl att hålla till härnere.
Jag tippar att vi tar Almtuna med ett par tre mål i kväll. Vi har nog inget målkalas att vänta den här gången heller, så säg en 3-1 eller 4-1 kanske. Sista målet i tom kasse möjligen.
Det scenariot skulle då innebära att ni troligen har en klang- och jubelföreställning i Döderhultarns stad på lördag att se fram emot och ni får gärna svinga några bägare för mig i så fall!
Redigerad kommentar
SMÅLAND:
Malmö vadar i vårsol och vårvärme. Jag har tagit en lång skön promenad efter lunchen. Gått omkring i Pildammsparken och den vackra delen av Gamla Staden. Samt ytterligare lite överallt. Först nu är man tillbaka på plats. Om ett par timmar går man hem och drar i sig kvällens första "feting" på balkongen. Den första rackaren ger alltid störst effekt. Sedan är det bara att fortsätta i samma stil i ens otåliga väntan på matchstart. Spännande!
DJ Hemp: Ja men eller hur! Tråkigt att Didde skulle ta en high sticking utvisning med 3 minuter kvar av 3:e perioden.. Å vi som spelade så bra och vi borde tryckt in fler puckar än 1 men det är måleffektiviteten som vi behöver bli bättre på och sätta chanserna. Kan bli otroligt viktigt att få ha Victor Olofsson och Albin Carlson om vi går till playoff! Men som sagt förra matchen känns jäkligt surt att vi förlorade men nu är det ny match och nya tag!
FORZA TIMRÅ IK!!!
Lichln_Timr?IK:
Ja, det är det man hoppas på! Nu har vi alltså en poäng på de två senaste matcherna, så det är hög tid att studsa tillbaka. Ilskan över den "onödiga" förlusten senast har förbytts i något som kan liknas vid tillförsikt. Kvällens match samt seriepilogen ser överkomliga ut och jag skulle bli förbannat less och besviken om säsongen tar slut redan på lördag. Drygt sju timmar kvar till nedsläpp nu...
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Idag ska vi ta tre poäng! Det är ett måste! OCh sista matchen kör vi över IKO som vi gjorde senast med 6-0!!! ;) Om vi går till playoff kan vi gå jävligt långt för vi vet att vi kan slå lagen där uppe! :-)
FORZA TIMRÅ IK!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Laken:
å andra sidan är det ju sista hemmamatchen ( om de inte blir playoff eller kval ) och hyfsat avgörande
100% skitresultat i hockeyn i kväll så här långt. Sällsynt bedrövligt. Man får ta med sig att man haft ett par magiska timmar ute i solen i dag. Annars råder bajsmåne för stunden...
Redigerad kommentar