1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589860 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2016-10-25

1772289 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2016-10-25
lungan: Går det att se den assisten online någonstans??
Kommentera

DJ Hemp: nån som vet hur många poäng dom tog på hösten?kan inte vara många..
Kommentera

JanneH:

Skönt att kontraktet säkrades i alla fall. Att förlora sig kvar är också en metod att hålla sig kvar...
Kommentera

Ja men grattis då Giffarna. Skönt att den där jävla fotbollen är över för denna gången så vi kan ta och fokusera på hockey fullt ut... eller hur Cmore?
Kommentera

Måste bara få berömma Elias sinnessjuka passning till 1-0 igår. Vilken blick för spelet han har. Fortsätter han såhär kommer han gå riktigt högt i kommande draft. Man får gåshud!
Kommentera

Vid första varvningen ligger vi 1:a, över förväntan i min bok. Men som BB så väl formulerar det, tendensen på upploppet är lite oroande och när vi nu går ut för nästa runda med ett koppel toppaspiranter i baksuget så är det mycket som måste bevisas för att det ska se någorlunda lika bra ut vid nästa varvning. Men ändå; so far, so good!
Kommentera

Sputnik: På 5 CHL- och 9 ligamatcher med Kärpet så har Brynis 0 poäng hittills. SHL my ass säger bara jag.
Kommentera

Bragd-Birger: Huvet på spiken! Att inte fastna i ett negativa/dåliga mönster över längre perioder på 5-10 matcher, som vi haft för vana på senare år.
Kommentera

sargad: Med tanke på vad vi varit med om de senaste typ sex säsongerna är det inte konstigt om man börjar bli nervös när det brunar till sig. Säsongsstarten har varit fantastisk, men det är ju inte unikt i den allsvenska hockeyhistorien att ett lag har börjat svinbra för att sedan dala.
Nu behöver det inte bli så i Timrås fall - vi har ju sett vilken högstanivå det här laget har - men det finns ju lite oroande tendenser. Såsom att Timrå börjar bli lite sönderlästa och lätt hamnar i svårigheter när det checkas hårt (Modo) eller komfortuppspelsvägarna i mittzon stängs till (BIK). Eller att det slarvas något oerhört i oprovocerade lägen (passningar en halvmeter bakom mottagaren, chansmanövrar i egen zon, stresspuckar i både offensiv/defensiv rundel när spelaren egentligen har tid att titta upp och göra något konstruktivt istället, osv).

Nu har vi mött alla lag, och gjort det överlag förbannat bra. Nästa runda måste vi snäppa upp om vi ska röna samma framgång. Fortsätter vi med såna här insatser som duggat lite för tätt de senaste omgångarna kommer vi obönhörligt att sjunka till en betydligt modestare plats i tabellen. Och det vore ju både onödigt och ovärdigt.

Så: hoppas på nya friska tag och lite back-to-basics nu. Jobba upp lite fräscha uppspelsvarianter, bättre hantering av checkande motståndare, mer initiativ på bortaplan. Säsongen är lång och laget ungt, så svackor är bara att kalkylera med. Tricket är att hitta konstruktiva vägar ur dom.
Kommentera

Med lite distans till gårdagens match och med objektivet utzoomat för lite vidare betraktade så är ju läget egentligen förjäkla bra.
Nu är man lite besviken över 7p på det senaste 5 matcherna. Det hade ju varit Ok eller mer de senaste 6-7 åren. Vilken "lyx".
Kommentera

JanneH: Jo jag minns att Brynis ganska tidigt var ute och snacakde om att det bara var SHL som gällde, så där var det ju väl aldrig nått som Nubben räknade med att få behålla heller. Jag lekte mest med tanken på att ha Brynis på backplats i år när spelet stämmer lite mer så att säga.
Kommentera

Sputnik: Skit i att +ulfberth+ hackar på dig (han har nog bara vaknat på fel sida) men jag tror den stora orsaken till att Brynis inte är kvar är att han själv INTE ville vara kvar!
Kommentera

+ulfberth+: Antar att du var ironisk nu... Är det verkligen så illa? Tycker väl inte att jag är någe värre än alla vi andra "läktarexperter" härinne.. 😉
Kommentera

Sputnik: du borde ställa dej i båset, du verkar veta och kunna det mesta.. För bövelen ring Nubben!! ❤
Kommentera

Sputnik:Vad gäller avdelning före detta Timråspelare så skulle varit lite intressant att se hur Brynisven skulle skött sig i år. Han hade bra skott och sköt gärna ofta också, nu när vi faktiskt ändå har ganska bra rörlighet i PP så hade Brynis nog kommit mer till sin rätt som det känns. Som det ser ut nu med molinder på backplats så blir man ju gråhårig stundtals. Vet inte hur många bra lägen han har att sjuta från backplats i PP men väljer att passa istället. Där ligger nog mycket i vad som Nubben säger, att han inte har ett tillräckligt bra skott att förlita sig på och därför inte vågar skjuta.
Kommentera

Puckat: Intressant intervju med Nubben, där han går in lite på PP spelet. Han hade höga förhoppningar på Jonathan Nielsen som en hårdskjutande PP back(jag med för övrigt) men han valde att avbryta för att han saknade Ljungby för mycket enligt Nubben. Han går in lite på att det kanske är en del av anledningen till vårt knackliga PP spel, nämligen att vi inte har någon med ett erfaret bra skott och som vågar använda det, därför blir det lite plottrigt.
Kommentera

Gillar att Björkung fått chansen i PP. Killen vågar skjuta iaf
Kommentera

1:a i Serien
1:a i poängligan
1:a i Målvaktsligan

Timrå regerar, första omgången klar ,3 till ska spelas. Timrå taktar just nu, 108 poäng om 52, omgångar och Elias taktar 56 poäng och Mattsson taktar 16 nollor!
Kommentera

Inte konstigt att vi fick stryk ikväll...
EB bar ju inte med....
Kommentera

Förövrigt befriande att höra Roger Forsbergs klockrena analyser efter matcherna. Det inger hopp.
Kommentera

Sputnik: Förövrigt hade det varit riktigt intressant att se Ejdsell i Timråtröjan över en hel säsong istället för ett hattigt lån som förra säsongen. Han gör det ju riktigt bra i Bofors och hade nog varit nyttig med sin storlek och yvighet i årets upplaga av Timrå.
Kommentera

Heisenberg: Haha ja det är bra att någon bär upp med det positiva, Man har ju varit med ett tag så ångest och Timrå ik går ju tyvärr hand i hand på nått sätt... Men hade jag fått välja inför säsongen att ligga på 1:a plats efter 13 omgångar så hade jag givetvis tagit det alla dar i veckan. Dock så är säsongen lång och det är nu det är är intressant att se hur vi studsar tillbaks efter 2 ganska bleka insatser. Almtuna på fredag, ett till ganska så defensivt skickligt lag, det blir inte heller nån lätt nöt att kläcka.
Kommentera

Olle:

Kanske att du är lite väl hård nu. Men absolut, vi ska kunna kräva mycket mera än så här om vi ska kalla oss topplag. Framförallt är jag orolig för att övriga spelare förutom Dahlén o EP har gått ned sig, och tror att nämnda duo ska fixa allt. Alla måste ge 100% jämnt som vi gjorde inledningsvis när vi trummade på med 4 kedjor, byte efter byte. Då var vi oerhört jobbiga att möta, nu känns det som vi tummar på detaljer och spelet känns spretigt. Framförallt PP måste förbättras avsevärt(vi har hyfsade stats där ja, men målen vi gjort har kommit i spelvändningar i princip) Vi måste kunna få till en bättre uppställning, med snabbare pucktempo och direkt skott. Använd två backar på blå, våga utnyttja hela zonen!
Kommentera

Sputnik: jag tror att det är fler än bara marginalpubliken som kräks över såna här insatser. Det här kan ju knappt ha varit kul ens för karlskogafansen.
Kommentera

Sputnik: jag förstår :) men bättre att försöka hålla sig positiv, vi ligger trots alla etta i serien fortfarande. Hockeyn kan vara såhär,vi kanske går ut nästa match och vinner med 8-0? ;)
Kommentera

The great one: att släppa 3/6 straffar är ju inte godkänt men inte är det hans fel att vi förlorar matchen. Den skulle inte ens gått till straffar. Skärpan i spelet tycker jag påminner om modomatchen men skillnaden är att då mötte vi ett lag som ville framåt och göra mål. Jag hoppas man kammar till spelet tills nästa gång vi möter ett offensivt lag, annars blir det nätfiske oavsett vilken målvakt vi ställer i kassen.
Kommentera

Blek match av ett Timrå som lyckades hitta ett sätt att förlora mot ett ännu blekare Karlskoga. Väldigt frustrerande att bevittna. Nu måste man tillbaka till grunderna igen och hitta den positiva energin. Visa att man verkligen vill något där ute. Just nu är det slafsig, ostrukturerad valphockey.

Jaja. Det är väl dags för lite good ol' Timrå-ångest. Ingen riktig säsong without it.
Kommentera

Heisenberg: Jag var nog lite otydlig, jag tycker inte att vårat hemmaspel totalt sett varit dåligt, snarare tvärtom GRYMT. Dock så är marginalpubliken kräsen tyvärr och Modomatchen borta plus den här lär ju inte rosa marknade tyvärr...
Kommentera

El Maco: Om det är så här man tänker uppträda i matcherna framöver så kan man nog försöka sänka förväntningarna ganska rejält. Om inte annat för blodtryckets skull.

Jag tycker Karlskoga bjuder sämsta motståndet vi sett hittills i år och man kan inte ens hitta energi att stänga en sån här match? Dom spelar ju heller inte riktigt "köttmur", dom släpper till över 30 skott.
Kommentera

Sputnik: Ja för vi har ju spelat alla andra matcher hemma så himla tråkigt hittills... Jag skyller mest på Karlskoga som kommer hit och backar hem,plus att vår energi inte var på topp. Men nästa gång det kommer en motståndare som vill spela hockey tror jag det kommer vara lite roligare att se på.
Kommentera

...ska man summera första fjärdedelen av serien så har inget annat lag lyckats bättre än vi efter att alla mött varandra en gång. Och vi ligger en aning över budgeterat hemmasnitt redan nu trots att vi inte mött Modo, Löven eller AIK hemma en enda gång än.

För att vara lite positiv.
Kommentera

Fortfarande serieledning... Men...
Det håller inte detta...
Första förlusten i år på hemmaplan.. Och Västervik loosa med i Hemmarinken..
Nya tag på fredag..
Töm och glöm..
Kommentera

Heisenberg: Det tråkiga är ju att man knappast lockar tillbaka publiken med sånt här spel på hemmaplan.....
Kommentera

Olle: formtoppen över för den hör gången. Hoppas vi kan krysta ihop 4-6 poäng i de två matcherna som är kvar i veckan före uppehållet.
Kommentera

Tung förlust, igen. Vi har oerhört mycket att jobba på framöver. Mattsons svaghet verkar vara straffar...
Kommentera

Timrå IK - BIK Karlskoga 2-3
Kommentera

Olle: Ja dom kommer hit och fegar till sig poäng.
Kommentera

Heisenberg: seriens mest formstarka lag kommer till Timrå och lägger sig på rygg från matchstart och har skjutit 3 skott efter halva matchen spelad. Att dom öht är med i matchen är för att vi bjuder dom på 2x2 min och 1x4 minuter i PP tack vare höga klubbor. Karlskoga gör den sämsta matchen jag sett något allsvenskt lag göra på hela hösten och det säger fan mer om Timrå än om Karlskoga. Timrå vill inte göra jobbet för att vinna matchen och då förtjänar man fan inte att vinna heller.

Ibland förlorar man men att förlora mot ett sånt uppenbart svagt motstånd är förbluffande.
Kommentera

34-19 i skott och 2-2....
Dax för lotteriet.
Kommentera

Målvakten har räddat Bofors ikväll..
Kommentera

Sputnik: Tråkigt med dålig energi idag, men man ska tänka på att seriens mest formstarka lag kommer hit och lägger sig bara på försvar. Blir en väldigt tråkig match. Blir säkert bättre till nästa match!
Kommentera

Sputnik: Jag får knappt fjong till en sådan här skitmatch..
Ingen underhållaning alls...
Fy fan..
Kommentera

Sputnik: Hoppas man tar bonuspoängen och fortsätter vara obesegrade på hemmaplan..
Kommentera

Smokey: man försöker inte ens hitta skottläge från blå, man passar runt i väntan på att någon ska bli less och ta ett dragskott i magen på målvakten från noll vinkel istället. FY FAN!! Åk hem till ungdomarna, ta bort varenda jävla Playstation 4 i deras lägenheter och lämna inte tillbaka dom förrän dom lär sig vad som är viktigt här i livet.
Kommentera

Sputnik: Herregud vilket sömnpiller till match.....
Kommentera

Olle: Står fast vid att det är ren otur, första kanske är lite klantig men dom övriga är mest en slump. Men jag håller med om att matchen inte är bra genomförd,känns som att det är dålig energi idag.
Kommentera

Våga vinn nu. 5-4 i nästan 2 minuter. Sedan ska perioden vara över...
Kommentera

Nurå....kom igen i PP nu!
Kommentera

1772289 · »