1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589855 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2007-02-17

836106 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-02-17
Skarin: Det känns som att Backe kan vara lurad på en procentenhet.

31 Backlund, Johan Timrå 49 44 2533:55 1054 94 2,23 960 91,08 5
Kommentera

T T: skönt med 3 friska poäng iaf :)
Kommentera

T T: haha, har du lite rätt i ;) trodde endå ja skulle dö när ja ser pucken gå rakt i stolpen :D
Kommentera

ee_: Äh, hade det varit insidan av stolpen så... nu var det inte ens nära. ;)
Kommentera

Kerstin_k: Nog tyckte jag att Nyllet hade ett fritt skott mot mål. Men om det nu var en miss från domarna så är det ju konstigt att inte Boorken eller någon annan brynäsare reagerade.
Kommentera

Frella: Jo, han stod ju i båset. Jag försökte bara förstå hur domaren resonerade under situationen. Givetvis är den 6:e regeln utesluten då målisen inte ens fanns på isen. Kan det ha att göra med att det mer eller mindre blev ett ihopslag med Brynäsbacken? Visst blev det väl ett sådant?
Kommentera

Frella: jag va 3 cm från 600kr,, mår inte så bra nu :D
Kommentera

Kerstin_k: Stod inte Kristan i båset redan då väl situationen uppstod efter tekning? Men känns som skitsamma egentligen då om det nu var en domarmiss så gagnade det ju bara oss =)
Kommentera

T T: Tja, fast 6:an kanske tillämpades i gårdagens match. Brynäs målvakt hade ju uppenbarligen lämnat sitt målområde. Tveksamt huruvida han verkligen rör sig mot pucken eller inte. Men Brynäs avbytarbås ligger ju närmare Timrås zon än målvaktens mål, så kanske ansåg domaren att målvakten trots allt hade rört sig mot pucken..?
Kommentera

T T: Stolpskott bedöms väl som icke skott på mål och därför bör väl icing utdömas?
Kommentera

T T: Är det någon som vet hur det står till med våra sjuklingar? Tänker då på Strålis och Hedda, är de redan tillbaka mot lulä i morgon? Med vårt flyt har de säkert smittat ner resten av laget...

Heja TIMRÅ! Krossa lappsatan!!!
Kommentera

Det står inget i reglerna om träff av målburen och punkt 2 gäller väl inte fem mot sex. Återstår bara punkt 3 men jag såg inte att någon var på pucken.

d) Ingen icing skall dömas:
1 - om pucken går i mål – MÅLET är godkänt,
2 - om det felande laget är underlägset i spelarantal när pucken skjuts,
3 - om pucken nuddar en motståndare, inklusive målvakten, innan den passerar
mållinjen,
4 - om pucken går till icing direkt från en spelare som deltager i ett nedsläpp, eller
5 - om, enligt linjemannens bedömning, någon spelare i det andra laget, utom
målvakten, kan spela pucken innan den passerar mållinjen.
6 - om målvakten lämnar sitt målområde eller är utanför sitt målområde och
rör sig i riktning mot pucken under en icingsituation.
Kommentera

Kerstin_k: Jag kan inte heller komma på något annat. Men jag har aldrig hötr talas om att en ramträff upphäver en icing. Men ingen protesterade ju...
Kommentera

T T: Det är rent ut sagt riktigt dåligt att våra funktionärer inte klarar av uppgiften med skottstatistiken. Har hört klagomål tidigare under säsongen, bl a Pär Djoos över en mängd missade skott.
Detta är Elitserien och då måste det skötas bättre.
Kommentera

T T: Måste ha att göra med att pucken tog på målburen. Annars säger ju regeln att det blir icing oavsett om pucken går genom målgården eller inte. Så enda tänkbara är att den blåstes av eftersom den tog i målburen.
Kommentera

Hur kan det skilja så mycket i skottstatistiken? Jag tror nog att Brynäs räknade bättre i går. Se länk.

Varför blev det inte icing när Nyllet missade öppen kasse?
Kommentera

DJ Hemp: Balltorp eller, 14 miljoner eller... avgasrör eller
Fråga mig inte varför jag har denna trudelutt eller
Kommentera

Batman: om man tittar på matchen ikväll mot brynäs så var det ju mycket svårt för spelarna att ta sig igenom brynäs i mitzonen där gjorde ju brynäs-spelarna det jobbigt för Timrå!ser ut som ibland att första passet kommer lite sent i vissa skeden av anfallen så flankerna kommer lite för lång upp å därför tappar dom fart å får börja om hela tiden med en massa strul innan dom lyckas få komma in med pucken å bilda tryck på brynäsarna!Sen har vi ju det här Sedinarna-Spelet uti hörnen man förstår ju hur jävla jobbigt det är att spela med folk på ryggen därute som hänger å klänger hela tiden på dom!Timrå har ju snabba tekniska och starka spelare som klarar av det där spelet men ibland tycker man ju att faan nu räcker det väl där ute i hörnen!Man väntar ju ibland att ett mycket snabbt öppnande pass upp på back som smäller ditt pucken mot mål eller bättre direkt i mål.man saknar ju ibland Micke Lind,Kryckan som kunde växla ett pass som öppnar upp hela vägen mot mål..iofs kryckan hittade ibland jävligt fel också!haha..
Kommentera

Röda Tallen: det kommer
Kommentera

Långben: "kanske Hahl", jag räknar stenhårt på att han är disponibel snart, och då var det väl f-n om inte vår förstakedja äntligen funkar. Då kan Jonte blomma ut för full. Vil kan gå hur längt som helst. (SM-guld, SM-gud, SM-guld............)
Kommentera

Laken: sen har vi Strålman o Jonte och kanske Hahl på gång igen snart!
Kommentera

Ja, det här var ju en riktig jävla pärs(sinen). Efter att ha gått upp redan 06:00 i morse för att göra en helginsats på jobbet kände man sig rejält slak när man äntrade e.ON arena. Men resan visade sig vara värt besväret! Satan vad skönt att se hur Timrå-grabbarna offrade sig och slet för att ro hem dessa oerhört viktiga tre poäng. Nämnde Pärssinen stod för en smått fantastisk prestation när han rundade kassen och verkligen kämpade in pucken i första perren. I det läget hade man ingen tanke på att det målet skulle bli matchens enda, men lyckligtvis jublade man inte förgäves. Särskilt i andra halvan av andra perren låg annars Brynäs på riktigt hårt och vi hade förvånansvärt att få pucken ur zon. Man slet sitt hår och tackade Backlund för en lysande insats. Samma sak i tredje perren, då vi dock gavs riktigt heta måltillfällen när Brynäs offensiv lämnade blottor bakåt. Men målskyttet??? Effektiviteten??? Det går egentligen inte att vinna en match när man missar så många upplagda chanser som vi gjorde ikväll, men likväl tog vi hem spelet. Ett mål per match, inte bra. Men givetvis är man nu så lycklig som ett Timrå-fan kan bli. Vi har slagit antagonisten från Gävle med 1-0 och i stort sett säkrat den där slutspelsplatsen som vi på alla sätt förtjänar. Kvällens match hade för övrigt rätt mycket slutspelskänsla över sig, så det känns jävligt bra att vi kan gå segrande ur dylika batajer...
Kommentera

Laken: Ja, segern kändes utomordentligt viktig ur den synvinkeln eftersom vi väl visat upp tveksamheter formmässigt rätt länge nu. Målskyttet ska vi inte tala om. Risken att det börjar väckas tankar om missat slutspel hade nog varit stor vid en ev. förlust ikväll. Trots att vi blott gjorde ett mål så räckte det för seger. En seger som förhoppningsvis ger en kick för självförtroendet.

Nu tänker jag spekulera lite. Det är roligt tycker jag. Ursäkta en yngling om jag tar ut slutspelsplatsen nu, men att vi skulle släppa hela fyra lag förbi oss ser jag som föga troligt. Vilken placering är den bästa då tro? Ja, för att få en så "lindrig" lottning som möjligt i kvartsfinalen. Som jag ser det så är plats fem att föredra framför både plats tre och fyra. De lag som kommer trea och fyra kan få ett par riktigt jobbiga alternativ att välja mellan. Lag som varit inblandade i playoffartade matcher redan innan slutspelet börjar, och som har för vana att spela avgörande matcher. Här är mitt tips på hur tabellen slutar:
Kommentera

Stiltonost och portvin! Jävla bra... Själv firar jag lite simplare med att på högsta volym utföra en yster dans i strumplästen till Chuck Berrys "You Can Never Tell". Travolta kan slänga sig i väggen. Vissa segrar är viktigare än andra. TIMRÅÅÅÅÅÅÅÅ!
Kommentera

Ambroo: Hade vi inte vunnit idag hade risken varit stor att vi blivit rejält indragen i streckstriderna...
Kommentera

Ambroo:håller med dig att backlund var mycket bra!Men spelet med puck i stora stunder vart fanns det!visst var det väl spännande om brynäs skulle kvittera eller om Timrå skulle åka ifrån med flera mål..stora stunder var det ju hönsgård i agerandet mellan spelarna hur man skulle lyckas få ut pucken ur egen zon!!ialla fall så var det ju skööönt med 3poäng..
Kommentera

Laken: Ja Backlund kommer tätt efter med fem plus;-)
Kommentera

Oerhört viktig seger idag! Tack Pärssinen och Backlund!
Kommentera

Per HApps: TP var verkligen sex plus idag, fantastisk!
Kommentera

Herminator: 3 poäng, stilton, peparkakor och lite stilton i förådet, nu leker livet. Mer poäng åt folket.
Kommentera

Batman: Även en futtig Brie av rätt sort och temperatur räcker väldigt långt. men med Portvinet vill man inte pruta på kvaliteten...
Kommentera

Redax 2: Jävla lyxlirare, det är sama här:-) Mer stilton til folket!
Kommentera

Redax 2: Menar du den gamla, klassiskt röd-vitrandiga halsduken? Du har inte av en händelse stött på min halsduk av samma kvalisort? Jag blev av med den (tappade den, klumpigt nog) under en match mot Björklöven, kanske 1989 eller 1990. Spårlöst försvunnen. Aj vad ont det gjorde. Så jag förstår din glädje ;-)
Kommentera

Per HApps: Och backe fick hålla nollan viktigt för det höjer hans självfötroende.Nu kan man spela mer avslappnat dom sista matcherna.Då kanske det blir lättare att göra mål och vinna o kanske kanske det är möjligt att hamna bland dom 4bästa.Nu sover man gott inatt.gonatt på er TIMRÅIK ÄLSKARE
Kommentera

Dagens betyg.

+ + + + + + Timo Pärssinen. Det räcker så
Kommentera

Seger ikväll och jag hittade just igen min randiga halsduk som varit försvnnen ett tag (Vem i helv... hade lagt den under fåtöljen...?). Ett finare portvin står på luftning och en stilton kryper sakta på diskbänken. M.a.o en trevlig kväll...
Kommentera

Fan vad jag har saknat Pärssinen, han är ju alltid lika trevlig att se på, jobbar som en gladiator över hela banan.
Kommentera

uhahl:

Grattis själv! Starkt att vinna när man gör 1 mål!

Kör hårt!
Kommentera

Otroligt skön och viktig seger.
Nu har vi bra chans att nå 3:e platsen.

Men måltorkan fortsätter. Jäkligt jobbigt att vi gör så lite mål.
Kommentera

Herminator: Ja det här var fruktansvärt skönt! Nu kanske alla negosar härinne lugnar ner sig ett hekto.Nu är slutspelsplatsen i hamn.
Kommentera

Bissett19: Haha.. ja, du fick ju faktiskt rätt ;-) Dock så kunde väl den förutspåelsen få vänta lite som det kändes. Just då iaf.
Kommentera

Dream Team: Grattis till segern som jag förutspådde efter första perioden:)
Kommentera

rödovithockeydy: 3 poäng och nu är vi lika med MoDoliderna.... Osannolikt skönt satt den här segern. Det känns som att det var länge sedan sist. 26;e januari stämmer det?
Kommentera

Batman: Yes! En seger! Vad hände. Jag är glad!!!!!!!
Kommentera

uhahl: Vilken dramatik, men oj vad viktigt! En riktig kämpaseger. Tyvärr något knapp, men ändock en seger.
Kommentera

uhahl: fan vad bra.
Kommentera

uhahl: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajaa
Kommentera

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Kom igen nu,sätt en i tom bur nu
Kommentera

uhahl: in me puckjäveln