1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589876 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-03-06

« · 997532 Till forumet

Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
"I en mycket viktig streckmatch sätter Brynäs-tränaren Tigern Johansson ihop en ren Timråformation med Inge Hammarström, Anders Dahlin, Jan Kock och Mats Näslund som avgör matchen. Då kommer det stora raset för TIK som sakta dalar i tabellen. När det är färdigspelat är laget sist efter Djurgården på kvalplats och Brynäs åtta."

Det sägs att hämnden är en rätt som ska serveras kall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-03-06
T T: Som det känns nu är Brynäs en förening i upplösning, vi får väl se vartåt det barkar om dom får konstgjord andning ett tag till eller inte.
Kommentera

Hahl Bundy:

Hoppas att ni klarar av att ta någon poäng av dem i alla fall, med alla era skador (ja, ni har såå mycket skadade, mer än alla andra i hela hela världen, så det så). Vore surt om dom lyckas klamra sig kvar!
Kommentera

bisterfinnen: Näe men ni ska ju få Hjälp av super boork (eller vänta var han så bra..sparka inte Brynäs if honom efter typ 11omgångar)
Kommentera

bisterfinnen: Det lustiga i allt det här är hur mycket media i alla dess former väljer att fokusera på just de spelare som inte är med. Men de som nu varit med ända fram till nu och som har gjort att vi faktiskt utmanar om topp-4, räknas inte deras insats in när serien sammanfattas på lördag kväll?

Som det förmodligen kommer att se ut när slutspelet inleds kommande tisdag saknas faktiskt bara Jonte Hedström och Erik Andersson. Det känns tryggt.
Kommentera

Dream Team:

Jag tror att ni går långt i slutspelet.
Kommentera

bisterfinnen: Chockerande uppgifter på TV2 nu: TIK's kock är BRYNÄSARE!! Planerar att matförgifta laget imorron...
Kommentera

zigge: åh du har druckit vad?
Kommentera

zigge: Avskeda fanskapet omedelbart!
Kommentera

Uno Gordon: Han sa inte så!
Kommentera

zigge: hahahahaha Martin Palm vilken tööööönt !!!
Kommentera

Snoop: Sandlåda!!!!!!!! Skärp dig
Kommentera

renen: förstod att ngn modoit skulle börja grina över de där, kan inte bry mig mindre.
Kommentera

Domare: Christer Lärking
Robert Larsson, Peter Lyth
Kommentera

Mathias: 63% vill alltså ha ut Brynäs ur ES, glädjande!
Kommentera

zigge: Jag vill inte ha ut dom iaf. Tycker dom är bra mycket mer värda att spela Elitserien än t.ex Mora.
Kommentera

zigge: Ur ES vet jag väl ändå inte? men ner till Kvalserien iaf
Kommentera

Mathias: Om vi bara håller koll på Brendl så får Brynäs det tungt framåt tror jag.
Kommentera

Jacksson 71: Instämmer. Håller vi Brendl ur skottläge i BP så är det ingen fara. Han är enligt mig den enda som faksitks kan skjuta bra från bli i Brynäs. Håll honom ur spel och vi vinner tillslut med 4-1.
Kommentera

Jensen_12: Dock gäller det att inte vara för kaxiga, det kan straffa sig. Brynäs gjorde många mål mot Mora häromdan. Förutom PB's 3 så gjordes det ytterligare 4 så det är inte bara PB som skall hållas tillbaka i kväll. Betänk också att vi inte vunnit mot mot Brynäs i E-on denna säaong.
Däremot har vi vunnit i tablettasken (senaste mötet 3-4). Hemma har vi släppt in 7 mål på 2 matcher. Av dom 4 matcher som spelats har brynäs hållit nollan i 2. Sånt är bra för självförtroendet och som extra drivkraft så kämpar dom också för sin framtida existens. Dom kan nog klara mycket i dödsryckningarna.
Kvällens match kan bli hur tuff som helst. Det gäller för spelarna att verkligen vara på tårna om vi skall vinna. Tabellplaceringen säger ingenting om form och flyt. Det har årets grundserie visat prov på åtskilliga gånger. Alla kan slå alla!

Självklart hoppas jag på hemmaseger i kväll. Mitt tips 4-2.

Kämpa trons goda kamp!
Kommentera

Vi har många frågetecken inför matchen, Riku, Lotvonen, Hynning e några, se länken!
Kommentera

Walla: Jag säger inte att dom är helt ofarliga. Men Brendl är ju deras överlägset farligaste spelare.
Kommentera

Jensen_12:

Brendl producerar sällan i två matcher irad,efter hans senaste Hattrick mot SSK,var han totalt osynlig mot SAIK matchen efter,fast nu hörde jag att Brendl hade fått sovmorgon,så man vet aldrig.....:)
Brendl 55
Lind    37
Widing 34
Månsson 29

Så nog finns det andra som kan producera,det är inte där vårat problem ligger,utan att försvarsspel samt målvaktsspel knappt hållt Divisionett klass.
Kommentera

Bissett19: Fått sovmorgon? Vad menar du med det? :P Micke lind är väl borta i dagens match också?
Kommentera

Jensen_12:

Jodå,Micke Lind chansar man inte med nu,utan han spars till viktigare uppgifter som startar den 19 mars.

Angående Brendl o tidiga morgnar läs bifogad länk.
Kommentera

Mathias: Härligt att se. Då är allt som det ska. Underbar lättnad.
Kommentera

Bissett19: Jaså, då är jag med. Bara hoppas han fick dålig söman natten igenom ;)
Kommentera

Matchen idag, är intressant.

Att vi har så många frågetecken ser jag som konstigt.

Att Lotvonen och Hahl skulle ha överkroppsskador låter inte bra, Hynning har vilat en match och han fixk sparsamt med speltid, detsamma gäller Pyörälä. Carlssons knä bör vara läkt.

Varken Moe eller Styf kommer komma till spel tror jag.

Antingen så vinner vi i och med en bra start och Brynäs känner ingen motivation eller så får Brynäs en bra start och krossar Timrå.

Vi förlorar idag det är tyvärr så!
Kommentera

lungan: Tyvärr så får man aldrig vara glad. Känns inte bra ifall vi låter BIF få en chans att missa KS.
Jag känner en hämndens sötma som kanske inte ens dyker upp men min förhoppning kvarstår sen i september då jag sa att jag hoppades Brynäs skulle göra en Leksand.
Jag har aldrig varit så nära att få rätt men så är jag en Timråit oxå :)
Kommentera

Det är bra tyst om dagens match, många frågetecken osv. Inte att man blir ännu mer otålig till match start för att se vilka som spelar dagens macth.

Man hoppas på följande lag.

Tenkrat Hahl Pyörälä
Axelsson Regin Sundh
Hynning Andersson Svensson
Lander Carlsson Pääjärvi

Extra forward
Pärssinen

Kokko Koskinen
Erixson Lotvonen
Lindström Jonsson

Extra back
Moe

Skador
Styf
Hedström
E Andersson
Kommentera

lungan: Det hoppas jag oxå. det vore roligt iaf.
Kommentera

lungan: Det känns nästan som ett måste att vinna dagens match!

Jag stör mej även på att vi har haft det så svårt mot just brynäs i år jag är ladad till 100 i dag hoppas bara på en vinnst.

Tips: 3-2 till Timrå!!
Kommentera

Jacksson 71: Vinner vi inte idag så är är det nästan löjligt ju!! Jag har varit på alla hemmamatcher mot Brynäs men har inte sett en ända vinst än!! Håller vi koll på Brendl idag så kör vi över dom totalt!!
Kommentera

Tikaremuhrarn: Instämmer bara vi håller koll på Brendl så vinner vi.
Kommentera

Jacksson 71: Jag har sett någonstans att Mikael Lind inte skulle vara med idag och om det stämmer så är det ju ett stort avbräck för Brynäs. Har nån koll på om det stämmer?
Kommentera

Jacksson 71: Sanny får väl köra över Brendl lite så han tycker de är tråkigt med hockey :)
Kommentera

Tikaremuhrarn: Japp det stämmer helt korekt det står på Hockeyligan.se:)
Kommentera

Snoop: Ja fy Fan :)
Då är han nog inte så stödig längre:)
Kommentera

Tikaremuhrarn:
Mikael Lind har inte spelat match sen landslagsuppehållet så...
Kommentera

JBlom: Har han inte? Det visste jag inte men det är ju bra för Timrå, eller hur?
Kommentera

JBlom: Lind och Brendl sa dom ju hittade varandra skit bra så det måste ju vara ett stort + för oss.
Men Brendl har vell gjort fler mål nu när Lind e borta?
Kommentera

Tikaremuhrarn:
Det lär ju märkas, Brendl har ju hittat målet ganska skapligt på slutet.
Kommentera

JBlom: Bara hoppas att han inte gör det i kväll:)
Kommentera

Jacksson 71:
Vore väl roligt för Brendl att vinna skytteligan iår igen? =)
Kommentera

JBlom: Fast vi ska se till att Brendl inte gör nåra mål ikväll eller hur?? Och Jag tror att Brynäs möter FBK nästa match o det kan ju bli lite tufft för Brendl då också.
Kommentera

Alla som är laddade till 100 inför dagens match skriver JAAAAAA!!!!!!!!!

Själv skriver jag JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Jacksson 71: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Snoop: Är det bara Snoop som är laddad???!!!!
Kommentera

Jacksson 71: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Jacksson 71: JAA, A... (Host) * rossel * (krax) ...jaaa ! ...
Kommentera

pratarn: Varför är du så krsslig då:)
Kommentera

« · 997532