Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
"Caslava sa att pucken nuddade mig". Det där låter inte så övertygande. :)
Skogs är cool, han bjuder på den.
*pling*
Micrat och klart. Nu blir det mysläsning.
actionleif: ”- Neeej, MoDo har gjort 3-3 på SSK… eller vänta det är Rögle som gjort 3-3 på Luleå!”
:)
T T: det är ju han som jublar och verkar ta åt sig målet när det görs också. Samma gäller Sonnenbergs 20:e kasse där jag tycker det ser ut som att MPS styr in målet men där är jag också osäker.
Svårt att bedöma.
edit: det var Sonnenberg ser jag när jag kollar på reprisen men 2-2 målet ikväll var då tamefan inte lätt att bedöma med den vinkel man har.
Redigerad kommentar
Ambroo: okej MK är inte riktigt på Lidströms nivå men han spelarr rejält och har blivit bättre på den offensiva biten också
Rent generellt har ändå Timrå en rätt ung backlinje där flera kan bli bättre. Styf och Caslava är 30, Skogs är 26 nu. Granath och Karlsson är 24. Sonntag och Moe är 22 och Erixon är 20.
Jag undrar dock hur man tänkt göra för att ersätta Caslava om han försvinner till KHL...
Vad gäller spelarbetyg vill jag berömma Mattias Karlsson som lirat bra på slutet. Jag tror han kommer bli en klar tillgång nästa säsong. Även Hynning har ju avslutat säsongen på ett bra sätt.
Självfallet måste det förstärkas men det finns många spelare som jag tror kan göra bra ifrån sig nästa säsong om dom får bli kvar.
Summan av Timråkardemumman är att vi lever för att kunna slåss en dag till. Det kan bli platt fall på lördag men vi är i alla fall med ända in i 55-matcherskaklet och sämstascenariot är inte längre kvalserien. Helt okej för stunden med chans på slutspelsbonus. Och Timråiterna fnittrar och fnissar som småflickor på Timråforumet medan de magsura surkukarna lyser med sin frånvaro. Inte dumt alls.
Njet, dessvärre sover jag inte alls. Man vaknar typ 06:30 varenda morgon och kan inte somna om. Sedan är dagen liksom förstörd. Samma scenario upprepas varenda jävla dag. Jag känner mig som Christian Bales rollfigur i filmen "El Maquinista". Helt slutkörd och utan framtid...
Edit: Men jag besitter en aldrig sinande kärlek till mitt Timrå IK. Den lär aldrig upphöra. en grym jävla stolthet känner jag över denna. Älskar denna förening så mycket...
Redigerad kommentar