Taurus: TIK har denna säsongen inte varit i närheten till ett grundspel. Utan envisas match efter match med att backen tar upp pucken innan blå och dumpar långt ner i motståndarnas zon. Alt 2 är att man som back åker upp till blå, och där passar stillastående forwards alt forwards med minimal fart.
Skulle glädja mig att se man hittar en forward med fart tidigt i egen zon, sen att man hittar olika alt att ta sig in i motståndarnas zon. Varför tokköra på det icke vägvinnande tillvägagångssättet man gör match efter match.
Min filosofi är att det är ett kombinerat problem. Tränarna har ingen ide på hur man ska förändra och hitta ett tryggt fungerande grundspel, lr beror det helt enkelt på att spelarna i stora hela inte håller ES klass. Flertalet av backarna skulle jag gladeligen skicka iväg. Bara Torp och Hedman jag vill ha kvar av dagens backar, övriga tycker jag håller Allsvensk klass.
Kämpa!
Redigerad kommentar
Dream Team:
Bara att man gör mål på 3 st returer bevisar ju bra man hänger med när det kommer en lite vindpust!
Berglund:
Ja, då man ser hur spelarna åker i sina positioner i uppspelen börjar man funder vad fan det är frågan om! Ingen stuktur för fem öre. Man verkar inte ha en aning om var fan man ska ta vägen på isen!
In med nya tränare, det räcker nu, 4-5 nya kommer in i laget men spelet ser exakt likadant ut. Nya tränare - nytt spel - pikken blir kvar där man nyttjar honom bättre, friberg med en bättre roll i laget.
Nya röster i båset är a o för att det ska kunna gå vägen i kvalserien.
En som inte kommer reagera på tränarbyte - Murley - sämst i alla lägen.
TIK måste upp låt säg 200-300 % om man ska kunna matcha Örebro och Västerås i Kvalserien. Där har vi lag som inte står still, åker sjukt mycket skridskor. Vilket på förhand låter jobbigt för TIK som ogillar skidskostarka lag.
Nubben måste ta i nu, fler förändringar måste ske inom närmsta månaden.
Redigerad kommentar
fy faan vad jag saknar pyrret hahl pärra. eller sonnie tiden med för den delen...
*tomt*
jaja... dom dom försöker...
men räcker inte till...
inte ens nästan....
Redigerad kommentar
nixXz:
Synd att inte sperlarna visar att man tillhör en förening och vill hjälpa på alla nivåer.
Dagens spelare har nog pacemaker.
Kerstin_k: Blir så jävla besviken. Det där jävla hoppet tänds inför varje match men slutar alltid med besvikelse!
Man laddar upp med en kall och lite chips.
FYFAN vad dåligt man mår för att ha Timrå IK i sitt hjärta just nu.
Modano:
man undrar om dom fått lära sig hockeyns ABC.
Har aldrig sett Persinen så flat som i de två matcher som gått.
Sedan undrar jag, får man tacklas i hockey?
Redigerad kommentar
Ja perra är en pajas, men det har ingen betydelse då laget nästan endast har allsvenska spelare.
Man måste iaf ha en topp kedja men timrå har 4 st 4e linor!
Modano:
Å´andra sidan är det inte många lag som kan stoltsera med 4 st. 4:e linor.
bisterfinnen:
Klart som fan att du skulle dyka upp också, Hur går det för Er då?
liston:
Ni har ju nästan det. Perr Lill Fjong :)
Kattgubben:
Skulle behövas en Kim Il-jong i båset!
Modano:
Behövs drastiska förändringar för att vända det här innan kvalserien.
Marcus:
God Natt
Varför är det så jävla svårt för det här laget att spela hockey?
Högström, vilken stjärna?????
Dream Team: Murley ska inte ens vara ombytt. Inte många gånger den mannen tagit emot pucken med fart. Totalt urusel match efter match men spelar ändå. Det finns juniorer som uträttar oändligt mycket mer så släpp fram Wedin nu...
Det ser inte ett dugg bättre ut nu än förut. Perra har inga svar, han vet inte och han kan f-n i mig inte åstadkomma nån förändring.
Ett tränarbyte måste ske nu - det behövs inga mer bevis nu, det räcker nu. Nu gäller det att bygga ett lag och ett nytt spelsystem inför kvalserien.
Vi har haft så många chanser att plocka in poäng på lagen ovanför men underpresterat vid varje tillfälle och om inte tränarna ser problemet vad gör de då i båset.
Här pyntar man in etxra pengar utöver årskort och vad får man tillbaka?
Vore jag Perra skulle jag självmant tacka för mig o diskret pysa ut.