Hahl Bundy: Jag förstår att Du gillar vår center Riku Hahl Bundy...han är helt suverän 2-1 målet den lilla o snabbautdragningen av klubban till vänster så han fick bättre skott vinkel för att få in pucken vid stolpen då det var klass...
Hahl Bundy: Att han förmodligen skulle vara det i det defensiva har jag aldrig tvekat på, men det spel han uträttar i dagsläget åt bägge håll är inget annat än fatastiskt!
Henning: Det känns som att Challe har ett helt annat tänk än Kenta, jag tror att Kenta hade varit lite irriterad efter en sånhär match, Challe tycker att det var en rolig match..
oraklet: Kul att du tycker det. Vi försöker snacka med de som är mest intressanta efter matcher och träningar, och har ni önskemål eller tankar om reportage är det bara att skriva här eller slänga iväg ett mail.
Sent om sider lyckades vi på ST-tv få ut Hockeypuls från kvällens match - och eftersom ST.nu inte längre finns med på Nyheter-listen här bredvid tar jag mig fräckheten att länka till programmet här (den här gången på Youtube som nödåtgärd, annars i vår fina egna spelare).
Alla synpunkter på programmet och vår hockeybevakning i övrigt mottages tacksamt.
Läs Jimmys blogg förresten, han har mycket intelligent att komma med!
Alltså man börjar ju undra i vilket material Färjestadsspelarna är tillverkade utav? När tar energin slut? När blir det bensinstopp? När kommer svackan?
Synd idag... Finnfemman helt grym ! Oskar, Regin, Bagarn och faktiskt Björn Svensson mycket bra... Tyvärr så var Backe iskall, puckarna studsade fel för honom hela matchen. Skit !!! Ny match på Torsdag.
Fan, jag kan inte bestäma mig för om jag ska vara förbannad på att vi tappar en 2 måls ledning, igen, eller om jag ska vara glad över att vi inte förlorade. Kanske man ska vara nöjd ändå.
RocknRolf2: jag syftade inte på mängden inlägg utan din irriterande saft-och-bullarattityd. Ta av dig plyschbyxorna. Här förlorar vi två poäng och du är riktigt förstående.
RTS: Jag är nog bara bortskämd iom att mina förväntningar innan match var riktigt höga. Tempot har ju stegrats för varje match och det är ju iaf en sak som bådar gott. Backlund tycker jag gör allt annat än en bra match och inger kanske inte det där lugnet man vill ha av en "top 5-målvakt".
Nä in med jonte och Tenkrat på banan nu, då behöver nog inte Backlund göra ens en hyffsad insats för att vi ska bärga 3 poäng i match efter match.
Olle: förväntade mig innan säsongen att laget skulle vara någorlunda ihopspelat lagom till premiären. Nu är jag dock beredd att skriva under på att det nog kan ta nån månad till, minst. Dock ingen katastrof eftersom vi ändå kommer att ta hyfsat med poäng pga ren talang inom laget snarare än en ihopslipad lagmaskin
Får vi spela det spel vi spelade i första perioden idag i alla perioder + att vi får Jonte, Hynning och Tenkrat, så vill jag inte tänka på hur bra detta kan bli :)
Olle: Blev ju en del skitmål, kanske därav det blev stressigt ibland. Tycker vi ska vara nöjda med 1pinne idag. Se det possitivt, en helt annan fart idag på Timrå, Finnfemman helt grymm. Hästlängder bättre match än mot SSK.
haha! Jo, nog missbrukar undertecknad gästboken en aning, men så är det ju matchdag också. Mer inlägg av typen "Men förfan XXX skärpning!" eller "JAAAAAAAAAA!!!!11" eller "han och han var bra, han var kass, bla bla", än långa, fyndiga analysinlägg. Det jag skriver här är ändå bara en bråkdel av allt jag sitter och gastar för mig själv framför datorn/tvn. Men jag har ändå ett liv, jag lovar
RocknRolf2: Jag kanske överreagerar...just nu sitter jag bara och stirrar tomt på rubriken "Timrå har hittat en trygghet" i HS fönstret och undrar vad i helvete som hände idag. 5 mål insläppta när halva matchen är spelad. 3 av dom är åtminstonne jag riktigt irriterad över.
Hahl verkar förresten vara en spelare som inte kan göra en dålig match. Jag är mycket imponerad. Timrås viktigaste spelare nu. Pärssinen är en otrolig pucktalang som kommer göra många poäng den här säsongen. Pyörälä är en riktigt målskytt, syns lång väg
2-1 målet den lilla o snabbautdragningen av klubban till vänster så han fick bättre skott vinkel för att få in pucken vid stolpen då det var klass...