Kerstin_k: Ja visst var det snyggt! ;) Premiär på ståplats för min del, och jag måste nog stanna där också. Får hoppas det blev några bra bilder på det. Vi som utför tifona får sällan se något.
kalle i stan: Apropå Robbans Tifo måste jag säga att det var otroligt snyggt! Världsklass på det.
Styf spelade stabilt i dag. Fast jag vet inte om han riktigt stog ut mer än övriga. Det tänkte jag aldrig på. Framför allt var det laget som jobbade hårt i dag. Men hur som haver så är det skönt att han är tillbaka.
NR_9: Hur var Styfen idag? Som jag skrev i ett inlägg i går så tror jag att vi hade tagit 3-6 pinnar mer på de matcher där Pär & Per frånvarat. Kanske de påståendet har högre sanningshalt än vad jag tror/förstår.
lincoln: Otroligt skön seger. Jag mådde illa ett tag på läktaren, så nervös var jag. Skönt att hela laget kämpade.
Om Oksa håller den här formen har vi en suverän målvakt. Han var helt otrolig i dag. Hoppas att hans spel fortsätter att övertyga som i dag. Det vore guld värt!
Så skönt och så roligt att Strålman äntligen fick sprätta oskulden och hänga dit en i dag. Det är han värd.
Priset till Matchens lirare var odiskutabelt i dag. Outstanding!
Jag måste säga att jag aldrig, ALDRIG, sedan återkomsten till eliten varit så nervös som jag var i tredje idag. Det kändes på nått sätt som om hela existensen hängde på de tio minuterna.
Märkligt, när vi trots allt liggerpå slutspelsplats!
Stort tack till hela laget för sagolikt sköna poäng! Kaoset på slutet får man väl tillskriva att laget antagligen också var hyperbervösa.
Bäst var Strålman, Manderville, Robban och Krykov...och förstås Oksa.
Aj aj aj när stålis drar. NI SOM BOR I SUNDSVALL/TIMRÅ: Ge honom ett hjälte TIFO. En av TIK:s bästa spelare genom tiderna - Allvarligt!
Så den bistra verkligheten: Krykov måste ersättas!!! Det bara är så. Skadorna oroar också. Vi bör sparka till Brynäs också, för att kunna fira jul i frid!
Ruskigt skön seger! Skönt för Mika Oksa också, stormatch!!! Men vi bör väl värva Kapanen. Oksa är väl bara en andrekeeper? ;-)
Ruskigt skönt att se HELA laget jobba. Det inkluderar även Crippe, Ström,Wennerberg. Då alla jobbar, då kommer också resultaten. Fortsätt snälla, fortsätt. Kan tänka mig att nubbens kommentar i tidningen om att "huvuden kan komma att rulla" har betytt en del...
Dream Team: Den enda match som jag sett live i höst, DIF i Globen, var Oksa också matchvinnare.... och Strålman imponerade för övrigt då. Lite ung Kenny J över hans spelsätt. Vore ju skapligt om han skulle ha en karriär i paritet med Kenny.
Mad lagom julstämning efter belgisk julöl (Regal Christmas, bara runt 8 %...), pepparkakor och Stiltonost är man nu hemma igen och ser då slutresultatet. Först julmat och sedan julklappen... Tomten finns!
Crippe har varit med och ordnat fram tre lägen för spel i numerärt överläge, Oksa har varit fenomenal. Kul att hårt kritiserade spelare är två av de bättre i afton.
Bissett19: Sanny spelar inte mer idag efter skottet som tog på ett olyckligt ställe. Koskinen är tydligen också borta för resten av matchen, axeln tror jag. Hoppas på snar återkomst.
actionleif: Ja tydligen, så är sista utposten i Timrås lag otroligt bra idag. Men frågan om det är han? Hans namn som inte är värt att nämna i detta fall då han spelar bra. Oksa har blivit så negativt stämplat inte bra, fortsätter han som idag blir han timrås hjälte, denna säsong. Plus vad har laget ätit idag, de är ju dominanta idag FBK har inget att säga till om.
Timrå fortsätt i detta spår av resterande säsong snälla:D
Bissett19: Definitivt. Ligger Lindström på isen och skriker gör det nog duktigt ont. Vi andra dödliga hade väl legat avsvimmade och önskat efter varm choklad och varma bullar och en Bustertidning.
Dragan 2k: En riktig kanonträff! Inget man är direkt bortskämd med så här långt in i serien, om man håller på Timrå förstås. Annars är det riktigt roligt att se Timrå spela när de spelar som i första perioden. 13-4 i skott, ett massivt spelövertag och det fightas över hela planen.
Vi skulle nog ha satt en eller ett par baljor till i första. Oförmågan att sätta pucken i mål får inte bli Timrås fall i afton. Låt målskyttet lossna i kväll!