1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590214 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11

« · 814158 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Talangscouten: Hedström sparar sig lite till slutspelet, dumt att bränna av allt krut nu. Att ha hela första linen på skadebänken, inge kul ! HUALIGEN va hemskt. Han har blivit klok som han sa själv i nån interjuv. Hedström har många välladdade batterier att sätta in när så behövs. Ryno vilken kille räckvidd som krykov. Påminner om en gammal favoritspelare i HOIF, Christer Westrin nr 18. Nån som kommer ihåg honom här på HS ?? nu pratar vi 1970-71. Stoneage ;-)
Kommentera

Abron: Jaap T Steffen var min favorit på den tiden. När man är 6 bast faller man för coola namn :)
Kommentera

lincoln: Ha ha ha fan vad coolt!!! "Vi är inte som andra....." det är så jävla sant som det är sagt.
Kommentera

Abron:
Ja för jag är ju bra på att vara tyst jag..

SKÖNT med en seger idag. Matchen är på repris på PPV just nu !!
Kommentera

Jen:
Jo den jag brukar spy galla över var faktiskt rätt hyfsad, i vart fall i de 2 sista.
Kommentera

Foyn: Det som var så oerhört glädjande med den här segern var effektiviteten! I mitten av matchen gjorde nog Timrå mål på vartannat anfall.

Märkligt att se VF. De spelade ganska precis som Timrå gjorde förra säsongen- utmärkt i mittzon, byggde fina anfall som slutade med fjuttar in mot mål.
Kommentera

Sådärja! Känns skönt att jag hela tiden försvarat Svedberg mot alla som hackat på honom härinne. Innerst inne inser ni så klart att ni haft fel men det kan ni väl inte erkänna? Svedberg är perfekt som 7-8 back, säkert ganska billig också. Dessutom hör man aldrig han klaga. Jag ser gärna två nya år med Johan Svedberg!
Nu först nu märker man hur otroligt viktig "Robban" Carlsson fortfarande är för Timrå... Vilken LAGSPELARE och kämpe. Bäst på plan!
Förutom de nedan så förtjänar även Ryno och Wennerberg överbetyg.

+++++ - Robert Carlsson
++++ - Johan Backlund
+++ - Johan Svedberg
++ - Fredrik Warg
+ - Peter Nylander
Kommentera

Foyn:
;-) Ja du, han har nött ut några skenor den pöjken, men jag tror han är yngre än Sjödda.
Är det Steffen som präglat ditt Foyn ?
Kommentera

mok: mmm, vet det - men jag har lärt mig räkna av en gammal Allsvensk (fotbolls) tränare, så jag vet vad jag pratar om ;=)

Se nedan bruksanvisning för "intalande av att slutspel är klart".

Misstag Nr 1: Det är Mora, MIF och DIF där nere, inte Detroit, Dynamo Moskva och HV71. De börjar inte helt plötsligt vinna 18 raka

Misstag nr 2: Ett, eller möjligen två lag kan börja tokvinna ett par matcher. Vi kan kanske sjunka ner till 7e eller nått. men för att missa slutspel ska vi tappa 12-15 poäng på fyra, fem lag. Det bara sker inte!

Misstag nr 3. Man tror att allt hinner rasa när man räknar antalet pinnar att spela om. Det gör det inte .Ca 65 pinnar räcker alltid för slutspel. Skulle inte förvåna mig om vi går till slutspel med en seger till och sedan 15 förluster... (Vi kan räkna ihop när serien är slut får vi se...)

Misstag nr 4..... och här kommer den största missuppfattningen. Vi är inte som andra - VI ÄR TIMRÅ - OCH VI GER FAN ALDRIG UPP!!!
Kommentera

Abron:
Mmmm som vanligt är jag beredd att hålla med...Är super nervös så fort styf är på isen...Men idag kändes det rätt OK
Kommentera

Abron: Då enas vi om att båda skötte sig ikväll... Sen är ny match på lördag, då ska det bli kul å möta "Tjecklule" med världsbacken Roger Åkerström ! Hur gammal e han? 56? 43? 61?
Kommentera

andyo: Du verkar ha sett mycket hockey du?
Svedberg solklart bäst på plan tätt föld av Robban och Backlund
Piss med så mycket skador men förhoppningsvis så är Regin med på Lördag.
Forza Tik
Kommentera

Efter att yrseln hos samtliga formationer lagt sig så var det Svedberg och Styf som klev ut och var grymma i defensiven. Styf lyckades senare i matchen även med sina numera patenterade slow-motion uppåkningar med puck. Backlund grym, likaså Robban. Sundh har visat gryende form, synd på skadan där. Det enda som saknas är väl att man ska kunna rulla på 4 centrar nu, samt Pärssinen då, men det går ju hyfsat ändå.
Kommentera

Foyn:
Hmm, även Svedberg gjorde en del missar, men höll en bra nivå. Det som gör att jag sätter Per före, är att jag inte beskådat sådant spel från honom tidigare, inte ens i på Hovet sist, när han blev bäste TIK-spelare....
Men visst, första halva perioden fanns en del typiska Styf ingripanden, men det varvades med en hel del goda offenciva....
Kommentera

Abron: Styfen var usel första perioden för att sen spela upp sig betänkligt, Men jag tycker att han chansar för mycket. Nästa match håller det inte? Svebba däremot spelar enkelt och var stabil matchen igenom. Enkelt bästa back....
Kommentera

lincoln: Bara ca 48 poäng till att spela om :)
Kommentera

RocknRolf2: Hoppas det är så. Det är ju ingen"bröd"lirare vi snackar om...
Kommentera

Foyn:
Hmm, håller inte med om det, anser nog att det här var Styf,s match. Mitt hat objekt spelade bra i 2 1/2 period, kanske bästa back....
Kommentera

Kan timrå undvika fler långtidsskador samtidigt som man börjar få tillbaka pjäser som Pärssinen osv. så tror jag att slutspelet kan bli en väldigt intressant historia.
Kommentera

lincoln: Klockrent!
Kommentera

Angående Hedström så tror jag han tänder till när det vankas slutspel - då är han som bäst!
Kommentera

Talangscouten: Håller med fullständigt ! Svebba va faan kung idag helt klart bästa back. Den som inte ser det kan ingen hockey. Jag har sett svin mycke hockey så jag vet. Så de så !!!!
Robban å Backe åsso jävligt bra. Bagarn å Wulfen stabil som vanligt.
71 an glider som vanligt. Hoppas grabben hittar tillbaka till sitt spel.

Forza bianco rossi!!!!!
Kommentera

73Sjöbba: stats.swehockey.se som vanligt. (Elitserien->Players by Team->Timrå IK)
Kommentera

Målen var ju bara tur!!

inte alls skicklicghet
allt enligt virus.
men till min förvåning så sa han en hel del positiva hrejer också!
Kommentera

När Robban är med vinner vi. Robban har på 22 matcher ett hyfsat facit med 17 vinster, 1 oavgjord och 4 förluster... Bara två matcher har vi tagit 3:a i utan Robban.
Kommentera

dr-nix: Vart hittar man den interna poängligan?
Kommentera

Warg har samlat ihop 23p, han som aldrig skulle kunna nå 30p denna säsongen :P
Kommentera

Jag kan bara säga en sak nu.. jag stormtrivs här på skolan utanför göteborg.. jag ska njuta av denna seger och hela skolan kommer nog hata mig =).. men vad gör det när vinden verkar ha vänt.. Timrå vinner... Timrå i Mitt hjärta..
Kommentera

Så grymt grymt GRYMT nöjd man är nu!!!
18 ner till strecket, 21 till kvalserien. Nu är det klart!

Det är så skönt att vinna och kunna sitta lugn för en gångs skull.

Utspelade i första... halvbra i andra....säkrade i tredje. Det är såna här matcher man vinner säsonger man går lugnt. Shit, va ska inte hända om vi börjar spela riktigt bra igen!

En stor eloge till laget som kämpar ner VF med så många skadade. Det enda oroväckande är om vi går på knä om nån vecka igen.

Hoppas bara att Nubben lurar VF på Ryno i St Petersburg. Har en känsla av att Svensson, Ryno, Andersson kommer att bli vassare och vassare.

Backarna spelar upp sig också, men helt klart kan vändningen tillskrivas två karaktärsspelare: Nyllet och Robban - Man bara bugar...

I'm not worthy
Kommentera

Kerstin_k: Jag säger som Goran: alla ska med!
Kommentera

Bragd-Birger: Det är helt ok, jag tar med mej en stor frotté handduk som du kan snörvla i :o)
Kommentera

matte1: Jag tänkte också på det där. Tror att Robban är otroligt viktig för Timrå. Har i och för sig länge ansett att karln är underskattad. Han är grym som hockeyspelare! Jag hänger också på er grabbar om det är lugnt?
Kommentera

Jäklar vilken 3 period vi bjöd på, stabilt, säkert och respektlöst.
äntligen fick man se en 3 period utan att riskera hjärinfarkt.

+++++ Robert Carlsson -vilken spelare, vilket boxplay, världklass
++++ Svedberg - Bättre och bättre för varje match. keep on.
+++ Ryno - Kreativ som vanligt.
++ Strålman- Enkelt spelar enkelt håller i pucken som en Världsback
+ Johan Backlund- Tillbaka i Höstform, Borde kanske fått +++

lite rörigt i första sedan +++++ för hela laget, Tror knappt det är samma lag som för 10omg sedan.
Kommentera

matte1: Absolut. Om det är okej att jag snorgråter mot din axel ifall känslorna tar överhanden.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja Robban är otroligt viktig för Timrå, det visar han varje match han spelar! Är det ok om jag ställer mej brevid?
Kommentera

Kerstin_k:

Svedberg var kung idag! Styf är upp o ner. Varvar kanongrejor med slarv. Wennerberg på gång. Niskanen en bättre kopia av Rajamäki. Detta ser bra ut. 5-1 mot frölunda utan att spelet var speciellt bra. Nylander är kungen. signa 2-årskontrakt nu! Robban är bäst. Synd Ryno inte fick göra mål. Hedström vill jag se mer av. Han gör sina poäng o spelar stabilt. Men han kan knappast vara svettig efter matcherna.

Men det bästa av allt. Hahl, Regin, Nilsson, Pärssinen, Lotvonen, Koskinen borta. Ändå spelar vi så här bra. Fatta vad bra vi kommer bli med fullt lag!!!

Mot serie segern!
Kommentera

dr-nix: Han tyckte även att Styf gjorde en kanonmatch...
Kommentera

Är oerhört imponerad över Timrås seger. Att Kenta var gråtmild kan jag förstå. En jävla lagmoral, onekligen. Kul också att såväl Svedberg som Styf får rättmätigt beröm. Det är väl ingen tvekan om att den sistnämnde varit lite halvslak så här långt in i serien. Han behövs i gammal, erektil form om slutspelet ska bli en lustiger dans.

Robert Carlsson! I en förhoppningsvis avlägsen framtid ska jag stå i givakt när hans tröja hissas till taket. Som man brukar säga: karln är ett unikum.
Kommentera

JanT: Njaa.. Molin o gubbarna känner nog lågan.. Karln(Boorken) verkar ju skrämma spelarna till slutspel.
Kommentera

andyo: Fast jag tyckte inte att Svedberg var så förbannat usel idag. Blev mer nervös när Styf var inne. I och för sig så organiserade man sig defensivt som en hönsgård på syra. Istället för att spela ordentligt stod man ju och hoppade och trippade runt pucken långa stunder. Ibland var det fyra spelare från Timrå och tre från Frölunda som ägnade sig åt någon sorts dans. Nej, försvarsspelet var mer komiskt än välorganiserat idag. Backlund var dock jävligt stabil!
Kommentera

andyo: näe ta och skärp dig, även Lill-Kenta öste beröm över Svedberg.
Kommentera

andyo:
Hoppas att dom är lika hungriga på lördag.
forums.ag.ru/photos/tik.full.jpg
Kommentera

Axelskada på Sundh låter ju jävligt roligt. Kan det inte bara vara slut på eländet? Vad sa dom om det på Canal+ ni som tittade?

Annars tycker jag att det var en märklig match. Stundtals såg det ut som om Timrå körde igelkottsförsvar runt Backlund. Man visste inte om man skulle skratta eller gråta åt det. Jag valde att skratta till sist. Det såg komiskt ut.

Men det var härligt med vinst. Trodde aldrig att det skulle bli så många mål från vår sida, eller att Frölunda skulle vara så uddlösa frammåt som de verkligen var. Om man tänker efter lyckades inte Frölunda göra ett enda mål. Timrå gjorde samtliga sex. Backlund hade i och för sig stor del i Frölundas magra skörd frammåt.

Bäst ikväll: "Vi vill ha Ryno kvar!" - Klacken skanderade när Ryno gick ut. Och ja, vi vill verkligen verkligen ha honom kvar!

Per happs: Ja, nya mål till kommande film, helt klart. Tyvärr har datorn bestämt sig för att kärva ihop och erbjuda pissdålig kvalité på filmklipp. Jag arbetar för högtryck med att åtgärda det, men än så länge har jag inte nått något resultat. Skam den som ger sig dock!
Kommentera

Det första man får höra när man kommer hem av sin far som sett matchen på TV är att Virus berömde Svedberg som satan å att han typ var Timrås bästa spelare.

Jag tror inte längre att Virus är en extremt dålig expertkommentator å att han inte kan ett skit om hockeyn. Jag tror han driver med TV-tittarna, alltihop är en enda stor jävla bluff.

För så jävla dåligt som Svedberg spelade idag kan man inte förvandla till Timrås bästa spelare.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Fy fan vad härligt att åka till jobbet i morgon..FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

RocknRolf2: Visst blir det härligt med slutspel på vårkanten.

Sen undrar jag om ni känner av Boorkens svetslåga?
Kommentera

Per HApps:
Han gav bort den.
Kommentera

friskan:
Tack för infon, Arvegods vad det lider ;)
Kommentera

Per HApps:
Då missade du pucken som farsan din plockade idag direkt i näven.
Kommentera

Nya friska mål till kerstin-s film, man längtar redan.
Kommentera

« · 814158 · »