timrasuppi08: Nu tycker jag nog att vi ska kamma till oss.
Surt det som skedde, lika surt att man var usla i egen zon i momentet efter att Molinder ramlade. Surast att vi mäktar med att göra noll mål.
timrasuppi08: ? men snälla!
Sören har juh inte felat i Molinder situationen...
vid huvudskador skall spelet stoppas om vi ville ha spelet stoppat skulle vi ha tagit pucken? eller?
Molinder hade ont i ett knä... ett knä sitter långt från huvudet...
lägg lite energi på att bajsa på frölunda isst som kunde varit sportsliga o givit oss pucken...
Taurus: visst har du rätt Urban, men att inte kunna vinna när Frölunda inte är bra stör mig, oförmågan att inte ta chansen retar mig. Match efter match.
montén sa själv att gör vi inga mål själva spelar det ingen roll.
ha en bra dag, kör försiktigt
För övrigt tycker jag att Robinson och Hagos var bra ikväll.
Bad_Brett:
Vad jag menade var att det var en TIK:are som tog initiativet till avblåsningen genom att göra domaren uppmärksam, det är fair-play.
HUvudskada, absolut blås av!
Samtidigt är min känsla att vissa Timrå-spelare slutar spela för att de TROR att domaren ska blåsa av. Det håller inte inom elitidrott.
Fokus och koncentration hela tiden är pucken är i spel!
liston:
Var inte det när han fick ett knä i huvudet? Vid befarade huvudskador blåser de alltid av direkt.
Sedan hade det förstås varit snyggt av Frölunda om de dumpat ifrån sig pucken, men enligt regelboken gjorde domaren tyvärr rätt.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
När Frölundaspelaren blev skadad så var det en Timråsperlare som signalerade att blåsa av, fair-Play kallas det.
Vad gjorde Frölunda, Mål! fair-play eller?
lincoln:
Med tanke på att Molinder var inne och spelade powerplay ett par minuter senare så visade väl domaren att han hade fingertoppskänsla. Skadan såg inte så allvarlig ut och var uppenbarligen inte speciellt allvarlig.
Anledningen till att regeln finns är förstås för att förhindra att spelare lägger sig på isen och fejkar skador för att få till en avblåsning i pressade lägen.
Jag förstår att det är enormt bittert att förlora på det här sättet, men tyvärr gjorde domaren rätt.
Det finns dock en liten, liten chans fortfarande. Växjö har riktigt tuffa matcher framför sig och har ni tur tar de inte en enda poäng.
Taurus:helt rätt bedömning, varför inte göra mål 3mot1 istället?
sluta gnäll på domarna,
laget håller INTE, inse nån gång.
Timrå Icon:Jag brukar pysa här på forumet... =))) tyvär ofta iform av personangrepp...
skönt att känna något iaf... det var fan två år sedan om man bortser från ks som det var så mycket känslor utanpå kläderna som i eon i går...
det svetsar samman laget och publiken som hamrin skrev om...
det är juh riktigt häfftigt.
f.ö tycker inte jag att sören p är den sämsta domaren vi haft...
det finns en kille från typ lule eller något sådant som heter typ björk eller något sådant som har sveriges fetaste problem med att hitta en nivå o hålla sig till den... måste vara svårt som fan som spelare att lira sådana matcher.
sedan har vi haft två matcher på hovet som båda varit jävligt svårspelade tack vare domare med... båda matcherna har Aik brytit momentum genom att spela fysiskt på lundström och någon utespelare... när det sedan svarats från timrå har det blivt betydligt hårdare straffade... då är det typ omöjligt att haka på i kampen om matchen.
generelt dock så ställer timrås oförmåga att sätta puckar oftare till det för oss än domare som inte är så duktiga.