kulltorp: Äh..vi är inte där. Vi brinner inte tillräckligt för det idag. Löven har inget att spela för och vi kan inte ta dem ändå. Tråkigt, men vi får chansen i mecaracet.
russkiy medved blyat: Vi har fortfarande chansen! Almtuna leder mot KIK med 2-0. Vinner Almtuna så är KIK avsågade inför sista omgången. Om vi då vinner mot Kik med stora siffror och Karlskoga vinner mot Modo så får vi möta Björklöven igen. Modo har insett detta och satsar allt på att köra över TAIF (4-1 nu)
Smokey: Lundin och Carlson har verkligen inte visat sin starka sida idag. Firma ohlsson-madsen-hartmann visar vägen som vanligt, låt dem spela resten av matchen.
Jockz: och löven kommer inte ha en suck mot varken Oskar eller Leksand, Nästa år blir det stålbad för Löven då halva laget drar. Då står vi där stabila och leker i toppen igen med stabil ekonomi. Alltid en tröst.
roger_sundsvall: Ja vi får ställa in oss på 3:e platsen nu. Den fasar jag lite för. SSK med ruggig form och Västerås som vi spelmässigt haft svårt för tex.
russkiy medved blyat: Tycker inte vi är där 100procent. Vi måste in mer i ansiktet på målisen om pixlarna ska in. Målet är ju maxflyt men så är det. Mer desperation behövs.
Sputnik: Precis så känns det. Hade vi lyckats vinna första mötet i höstas så hade det mycket väl kunnat vara omvända resultat under resten av säsongen, så pass små marginaler kan det handla om. Jag får inte riktigt ihop det faktum att Modo har plusstatistik på Löven annars.
Två perrisar kvar! Vi ser dock fortsatt livrädda ut för Cannata.
Däremot tillkom målet på grund av att man är överkonstruktiv i egen zon. Hade man valt att rensa istället för att flippa mot forward hade det inte blivit mål.
Boyce, Berglund och Lindberg tuggade på bra i slutet. Roligast i perioden var ju när minsta spelaren (Berglund) skickade Liss (tror jag) tvärs över zonen.
Det finns alla möjligheter att vända det här. Noga vid linjerna och i egen zon och ta rygg på BBL i det offensiva presspelet. DET. KAN. GÅ.
söder över: det var nog inte offside heller, svårt att se på streamen då en spelare är i vägen, men det är en linjedomare som har perfekt sikt över pucken och linjen.
Min spontana känsla är följande, vinner vi inte mot björklöven med deras (i princip) B-lag har vi inget i en hockeyallsvensk final att göra. Dags att växla upp 10-15 växlar så vinner vi denna match enkelt.