1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589890 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2014-10-14

1633291 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2014-10-14
hubbenorlen:
Hästen kommer säkerligen att dala va det lider. Det går inte att vinna varje match i längden när man skjuter minst i serien och har flest skott mot sig. Asplöven måste jag säga ser väldigt imponerande ut. Även Almtuna. Tror kanske inte att de ligger etta och tvåa när serien är slut, men jag skulle bli förvånad om de in
te är med i toppen.
Kommentera

hubbenorlen: Tror också att vi kommer att växa undan för undan. Att hamna minst 8 är inte alls omöjligt. Ouuuöööögle hemma härnäst! Skall inte jinxa men.......

Kommentera

Knylan: Jämfört med ifjol så tycker jag att att det mesta ser betydligt bättre ut. Och man ska komma ihåg att på förhand bottentipade lag nästan alltid vinner en massa i början av en serie, för att sedan dala och hamna där de hör hemma.
Ifjol var det Björklöven och Asplöven, i år Vita hästen och Asplöven.
Eller som i superettan. Husqvarna och Varberg gick som tåget i början, och låg länge i topp. Nu ligger Husqvarna på sista plats.
Så det kanske är bra att vi inte är som bäst i början av serien, som det tippade bottenlag vi är.
Kommentera

Känslan är att detta ändå kan sluta i dur, att vi t.o.m kommer kunna norpa oss en plats på övre halvan. Serien är så jämnusel att vi kan komma en bra bit på vår jämnhet, trots att produktionen minst sagt går i vågor. Hade vi haft en målvakt som stått mer på huvudet så hade vi nog åtminstone kunna haft två-tre fler kryss vid det här laget. Nu förlorar man istället matcher där produktionen skiter sig.

I fjol blev det som bekant kryss hela jävla tiden istället, samtidigt som man hade det förtvivlat svårt att ta treor. Man har väl inte presterat ett enda riktigt bottennapp ännu i serien. Karlskrona borta var riktigt blek men där lyckades man ändå repa mod mot slutet, Norja ställde till det då. Prestationerna som sådana varierade mer under fjolåret.

Små korrigeringar kan göra att vi ändå kan hamna på en jämn produktion på åtminstone två strutar per match. Då har vi möjligheten att åtminstone ta poäng i de flesta matcher. Att hoppas på att Norja ska börja spika igen fullständigt tror jag inte riktigt på. Han kan spela lite halvstabilt som vanligt, någon groda här och där, men det viktigaste är att man åtminstone lyckas göra något mål per match. Då kommer det här tuffa på, samtidigt som många andra lag i serien kommer ha betydligt fler toppar och dalar. Att laget är så pass ungt kommer hjälpa oss längre fram i serien också i och med att vi har bättre förutsättningar för att hålla oss skadefria och därmed intakta.

Kommentera

Woody: OKej, vad skönt! Hade faktiskt hoppats att Ohre skulle få chansen ikväll, men i så fall får han nog vänta ett tag till innan han får chansen att börja.
Kommentera

Tre poäng. Jaja. Man har hört den förut.
Kommentera

Diddeli:
Jag nog nog att han gjorde en bra insats. Någon konstig aktion med klubban och kanske låg lite tidigt på första målet, men även några riktigt fina räddningar. Klart godkänt.
Kommentera

Hur såg Norja ut idag?
Kommentera

T T:Jag som jobbar med "tänk-om-tabell". Hade vi vunnit mot Hästen och Almtuna så hade vi varit trea. Till exempel.
Kommentera

Tre poäng i afton och därmed lite andrum - Bravo!
Kommentera

Hemmastreak!
Kommentera

Woody: Samma här. händer inte ett smack när man klickar på playknappen... Suck! 

Kommentera

dr-nix
99 SEK är det i princip värt med det här resultatet, men nu är det stendött. Totalt svart.
Kommentera

T T: Se där, någon som kan starta en matchtråd utan att allt går käpprätt;-) Bannlys mig från det, tror jag har 100% förluster på "mina" matchtrådar. Inför matchtrådscertifiering, vi måste lyfta på varje sten och ro med alla åror för att bärga poäng.
Challe Jr två kassar, mökke bra.
Kommentera

dr-nix: thanx...99 spänn som vanligt....hmmm tveksamt om jag köper...
Kommentera

erathoo: här kan man kolla på matchen.

edit: de har problem atm dock.

Redigerad kommentar

Kommentera

erathoo: 4-0 och retroaktiv utdelning för Timrå.
Kommentera

dr-nix: var kollar du matchen?  länk tack! :-)
Kommentera

dr-nix: vart kan man se den? är det gratis?
Kommentera

Sicken första "perre" - 3-0! : )

Fast vi har ju tappat större ledningar än så genom åren...
Kommentera

Woody: videon är lite småryckig lite nu och då men i övrigt funkar den hur bra som helst för mig. 

Kommentera

Johan J:
Någon som ser matchen på Hockeyligan? Fruktansvärt segt med många stopp för er också? Annars är det ju inget fel på resultatet! ;-)
Kommentera

Johan J: knullbulle på det!
Kommentera

17:04 2-0 22 Emil Berglund (46 Oscar Johansson, 27 Jimmie Jansson)
18:46 3-0 22 Emil Berglund (18 Jens Westin, 57 Anton Wedin) PP1

Äntligen lossnar det.

Kommentera

zita: 09:45 1-0 14 Emil Pettersson utan assist
Kommentera

T T: Ja så står det i annonsen i ST
Kommentera

Timrå IK - IK Oskarshamn 2014-10-14
Blir det någon buss från Navet i dag tro?
Kommentera

1633291 · »