Finns de som klagar på Panterns spel. Jag skulle istället vilja säga: Tack Pantern! Ett lag som på bästa sätt klargör våra brister. De visar exakt på vad vi behöver förbättra för att kunna vara med och slåss om en SHL-plats framåt vårkanten.
TIK måste bli bättre och SNABBARE i uppspelsfasen, forwards måste ge backarna mer alternativ när de ska sätta igång anfallen. Freddan måste hitta taktiska motmedel mot lag som checkar oss högt upp i banan.
Spännande match där Pantern spelade med en extrem forechecking, hårda tacklingar och extremt farliga kontringar. Timrå stod upp, något tagna på sängen. Ju längre matchen pågick tog Timrå mer och mer över. Avslutade briljant under förlängningen. Lärdom; hur ska vi agera vid extrem forechecking. Sammanfattningsvis är jag stolt över Timrå IK. Ett spelande lag med målfokus. Blir en spännande fortsättning.
JobbaPuck: Skaplig lyx ändå att ha så mycket att jobba med men ändå lyckas sprattla sig till vinster. Tunga november har börjat rätt skapligt ändå måste jag säga. 😀
Förstår inte heller skitsnacket om att Pantern skulle vara så tråkiga etc. De är det överlägset bästa laget som Timrå mött hittills. Sedan att Timrå inte har något vapen att dyrka upp deras försvar samt spela sig ur deras höga forechecking lär knappast bero på att Pantern är tråkiga. Är väl Timrås ansvar att hitta något motvapen.
Bragd-Birger: Håller med allt. Pantern var riktigt bra idag. Såg de även mot AIK (vinst 4-2). Stora starka tekniska och spelar med far. De är i toppen för att stanna tror jag.
Pantern må vara ett skämt ur ett hockeyberättigandeperspektiv (namnet, publiken), men inte fan åkte dom till Timrå med syfte att tråka ihjäl. Dom hade en jävla frenesi och är det lag som checkat hårdast mot oss i år. Finurliga lösningar i egen zon och uppspel därtill. Skulle snarare säga att dom imponerade stort, och att Timrå har en del att lära faktiskt.
Men, mot mäktiga überbästa Timrå räcker inte det till mer än max en pinne. Helt galet faktiskt, hur svårslagna vi är. Dahlén är ju magisk onekligen. Trots en rätt kass match i övrigt (med hans mått mätt) är det ändå han som avgör det hela till slut. Sjuk clutch på den snubben.
Vill splittra Hardegård-Molinder. Tycker inte dom funkar alls. Nu ska man inte vara för hård mot Molle som inte är helt matchtränad, men...nä. Jag är inte lugn bakåt när han är på isen.
Jockz: Det som gör Pantern farliga och läskiga. Dom tråkar ut motståndarna. Känns som ett lag som spelar fritidshockey vid sidan av Malmö, utan publik. Speciellt hemma är dom vana vid att det ska vara helt dystert på läktaren, medans motståndarna kommer dit och blir lite tagna av ödsligheten. Helt plötsligt åker man därifrån med 0 poäng och vet inte vad som just hände. Pantern är Illuminati...
Jockz: Tycker ändå det var en rätt så händelserik match och underhållande emellanåt. Betydligt roligare match att se än de senaste två mot Troja och Vita Hästen.
Herregud, vad är det för namn på de lag vi möter egentligen? Troja, Vita Hästen och Pantern. Hoppas verkligen vi går upp i SHL!
Härligt med vinst :) Nu tror jag det blir bra att det inte är match förrän på onsdag. Sju poängs marginal till andraplatsen alltså, men det gäller att fortsätta jobba hårt!
De är som bålgetingar Pantrarna!! Vi hänger inte med i svängarna.. De stressar sönder oss satan i egen zon. Bästa gänget vi mött under säsongen hittills. Vi måste se upp i tredje.. Annars käkar de upp oss ikväll. Nästa mål är otroligt viktigt. Nästa mål blir matchavgörande ikväll.. Jag hoppas att det blir Timrå. Tror vi ska vara glada om vi norpar några pinnar ikväll? Kämpa Timrå IK ända ner till Njurundabommen!
TIK måste bli bättre och SNABBARE i uppspelsfasen, forwards måste ge backarna mer alternativ när de ska sätta igång anfallen. Freddan måste hitta taktiska motmedel mot lag som checkar oss högt upp i banan.
Haukeland och Hampus Larsson håller SHL-klass.